• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-09-02 23:29:49 följande:
    ScheikeSkrattande

Du har ingen i din närhet som kan föra dig till till sexavdelningen.

Eller förresten, jag kan ju länka dig rätt - och jag törs nästan lova att du kommer att få mer uppmärksamhet där.

www.familjeliv.se/forum/9
    Det tror jag inte. Du verkar ju ha något maniskt behov av att svara på mina inlägg trots att jag inte ens pratar med dig. Så hade jag velat ha uppmärksamhet borde jag nog ha hängt här oftare

Antar att det är detta du går igång på eftersom du refererar till sextråden stup i ett. Förklarar ett och annat
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-09-02 23:56:55 följande:
    Det tror jag inte. Du verkar ju ha något maniskt behov av att svara på mina inlägg trots att jag inte ens pratar med dig. Så hade jag velat ha uppmärksamhet borde jag nog ha hängt här oftare

Antar att det är detta du går igång på eftersom du refererar till sextråden stup i ett. Förklarar ett och annat
    Jag tror att det beror på att du skriver om Scheike hela tiden och så tar moderatorena bort dina inlägg, vilket gör det förvirrat.

Mitt behov av att kommunicera med dig är tämligen begränsat - om du vill diskutera Hans Scheike så lovar jag att jag inte kommer att störa - om du håller dig till sex och samlevnadsavdelningen det vill säga.

Där kan du ju också lansera dina teorier om att FL är ett kvinnoforum.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-09-03 00:10:59 följande:
    Tror du att FL är en kommunistsajt.

Jag tror att det var för att du inte kunde hålla dig längre och började skriva om "blattar" och våldtäkter.

Jag tror att de som driver sajten anser att man inte ska uttrycka sig så - och det var därför jag lät bli att svara eftersom jag gissade att din utstötning skulle tas bort.

Att du kallar moderatorerna för kommunister tror jag däremot ingen fäster något avseende vid. De flesta vet ju att sverigedemokrater har en tendens att kalla alla som inte är med i sekten för kommunister.
    Det var ju knappast jag som började med våldtäkter. Det var ju någon av dina yngre klanmedlemmar.
  • Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-09-03 00:21:31 följande:

Det var ju knappast jag som började med våldtäkter. Det var ju någon av dina yngre klanmedlemmar.

Håller du på med våldtäkter? :-O

Det är en intressant politisk karta du ritar upp: rasist eller kommunist. Menar du att alla utom SD är kommunister? Eller hur hänger det ihop?
  • Oschlaka
    kommerintepånåt skrev 2013-10-30 00:19:46 följande:

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.

Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 

Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.

Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?

Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

Enkelt logik, synd att såna som dig inte fattar det!

SD förtrycker en folkgrupp!!!
  • oOOo  oOOo
    Kunigunda skrev 2014-09-03 08:18:05 följande:
     Menar du att alla utom SD är kommunister? Eller hur hänger det ihop?
    Tror Mia syftar på det här behover kommunister verkar ha att tysta oppositionen, antar att det hänger ihop med deras oförmåga att resonera eftersom deras åsikter i grund och botten bara grundar sig på avundsjuka.

Byggs det inte murar för att hålla befolkningar fångade i deras dysfunktionella samhällen byggs det murar i deras egna sinnen för att hindra argument att nå fram. Ungefär som i denna tråden där en del verkar hänga på anmälningsknappen som om det vore en snuttefilt  
  • Kunigunda
    oOOo oOOo skrev 2014-09-03 10:33:20 följande:

Tror Mia syftar på det här behover kommunister verkar ha att tysta oppositionen, antar att det hänger ihop med deras oförmåga att resonera eftersom deras åsikter i grund och botten bara grundar sig på avundsjuka.

Men i Mias argumentation finns bara dessa ytterligheter. Med sådan retorik kan man fråga sig vem som vill tysta meningsmotståndare...
  • Kunigunda
    oOOo oOOo skrev 2014-09-03 11:08:35 följande:

På tal om att assimilera sig

Just. Var du glad att SD inte har regeringsmakt på FL. Då hade du troligtvis betraktats som icke-svensk och förlorat ditt medlemsskap.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-03 12:28:02 följande:
    Allt var egentligen Vitryssens fel, det var ju hans inlägg som kickade igång dig den här gångenSkrattande
    Blanda inte in mig i det här. Ert bjäbbande om smisksekter och Scheike och i enstaka fall skryt om diverse högskoleutbildningar ställer jag mig utanför helt och hållet.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-09-03 12:28:02 följande:
    Allt var egentligen Vitryssens fel, det var ju hans inlägg som kickade igång dig den här gångenSkrattande
    Ja det var ett riktigt roligt inlägg det där av vitryssen
    Föga förvånande var det bara du som verkade ha svårt att smälta innebörden
Svar på tråden Varför hatar folk SD?