• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-09-03 16:37:16 följande:

Nej. Det jag menade var att kommunistmedia som publicerade insändaren är djupt ideologiskt färgad och ett propagandaorgan som släpper fram vad de tycker passar deras agenda.

Varför drar du då in SvP, ett i botten nazistiskt parti? Det finns ju helt legala grunder till att deras material skulle kunna vara svårpublicerat.
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-09-03 16:36:41 följande:
    Det har väl visats många gånger att även män (särskilt under SD-flagg) också bär sitt martyrskap så ofta tillfälle ges.

Och vad menar du? Att kvinnor får tugga i sig lite hot om våldtäkt och annat kvinnoförakt för att det är lagstiftat om föräldraförsäkring och skilsmässa? Vad har din länk öht med SD:s kvinnoförakt eller kvinnors (påstådda) martyrskap att göra?
    Skulle kvinnor vara de enda som blir näthatade? Och enbart av män? Från SD?

Blondinbella blev ju mordhotad av ultrafeminister. Kissie fick sin dörr nersprejad av RF.
  • Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-09-03 16:47:01 följande:

Skulle kvinnor vara de enda som blir näthatade? Och enbart av män? Från SD?

Blondinbella blev ju mordhotad av ultrafeminister. Kissie fick sin dörr nersprejad av RF.

Nej, men det var ju det jag frågade om. Om varje fråga som ställs måste inkludera alla möjliga variationerbochbscenarion kan ju hela forumet lägga ner. Nu handlade frågan om att det finns ett kvinnoförakt i SD som tar sig uttryck i näthat. I denna tråd framhölls SD som kvinnornas beskyddare och bundsförvant. Jag ville ha era perspektiv på detta. Ditt perspektiv var "gläfs, gläfs, martyrskap, andra blir också näthatade". Noterat.
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-09-03 16:54:02 följande:
    Nej, men det var ju det jag frågade om. Om varje fråga som ställs måste inkludera alla möjliga variationerbochbscenarion kan ju hela forumet lägga ner. Nu handlade frågan om att det finns ett kvinnoförakt i SD som tar sig uttryck i näthat. I denna tråd framhölls SD som kvinnornas beskyddare och bundsförvant. Jag ville ha era perspektiv på detta. Ditt perspektiv var "gläfs, gläfs, martyrskap, andra blir också näthatade". Noterat.
    När tror du vi får en artikel eller insändare om kvinnoföraktet inom Vänsterpartiet och dess anhängare? Då vore Kissie och H&M-tjejen perfekta exempel.

Klart att det finns män som näthatar kvinnor. Och kvinnor som hatar män. Från alla sidor. Men debatten är så ensidig, det ska bara skällas på SD och patriarkatet, men i de egna leden så låter man dessa hållas.
  • Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-09-03 17:13:02 följande:

När tror du vi får en artikel eller insändare om kvinnoföraktet inom Vänsterpartiet och dess anhängare? Då vore Kissie och H&M-tjejen perfekta exempel.

Klart att det finns män som näthatar kvinnor. Och kvinnor som hatar män. Från alla sidor. Men debatten är så ensidig, det ska bara skällas på SD och patriarkatet, men i de egna leden så låter man dessa hållas.

Det är klart att det finns kvinnoförakt inom Vänsterpartiet t.ex. som ju har en väljarbas i industrin. Vänsterpartiets ledning har dock tydligt markerat mot detta både i ord och i politik. Frågan i artikeln jag länkade var ju hur Jimmie ska hantera detta - för det gör han ju inte i dagsläget.

Om din förmåga till saklig debatt och nyanserat uttryck är representativ för tyckarna i SD-falangen kommer vi aldrig att få en publicerad text om det motsatta perspektivet. Du har hittills inte klarat av att sakligt besvara min fråga eller ge uttryck för något annat än att "må så vara men det finns fler som hatar".
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-09-03 17:36:03 följande:
    Det är klart att det finns kvinnoförakt inom Vänsterpartiet t.ex. som ju har en väljarbas i industrin. Vänsterpartiets ledning har dock tydligt markerat mot detta både i ord och i politik. Frågan i artikeln jag länkade var ju hur Jimmie ska hantera detta - för det gör han ju inte i dagsläget.

Om din förmåga till saklig debatt och nyanserat uttryck är representativ för tyckarna i SD-falangen kommer vi aldrig att få en publicerad text om det motsatta perspektivet. Du har hittills inte klarat av att sakligt besvara min fråga eller ge uttryck för något annat än att "må så vara men det finns fler som hatar".
    Det här är ju en saklig debatt. Går inte att vara mer saklig än att peka på de incidenter och fenomen jag gjort.

Jimmie får väl vara tydligare och positionera mer mot hot, hat och hets. Dock kommer ju det mesta från vänsterknten. Sjöstedt har verkligen inte gjort annat än lyft tomma ord.
  • nihka
    Kunigunda skrev 2014-09-03 16:40:32 följande:
    Det där har ju gått i vågor. Det mesta hatet, upplever jag, har kommit från SD-försvararna, som t.o.m. i denna tråd önskat ond bråd död åt mina barn.
    Och jag har av SD-försvarare (plural) här önskats "kulturberikning" i en mörk gränd, och har tagit emot hot av olika slag inklusive mordhot i inboxen. Och så en hel massa personliga påhopp och idiotförklaringar som i sig själva är tillräckligt magstaka, men som förstås i jämförelse bleknar i betydelse.

Det är så det ser ut. Jag är inte längre det minsta förvånad.
  • Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-09-03 17:46:30 följande:

Det här är ju en saklig debatt. Går inte att vara mer saklig än att peka på de incidenter och fenomen jag gjort.

Jimmie får väl vara tydligare och positionera mer mot hot, hat och hets. Dock kommer ju det mesta från vänsterknten. Sjöstedt har verkligen inte gjort annat än lyft tomma ord.

Men då kan vi ju lägga ner hela tråden. Det finns ju inte ett enda problemområde som inte kan avfärdas med att det händer andra också eller att andra har det värre.

Vänstern har ju en politik som avser att gynna jämställdhet, oavsett några få hatande mäns viljor. Det har ju inte SD. SD har istället ledande företrädare som bemannat sig med rör och bl.a. kallat främmande kvinnor horor och som tycker att kvinnor som misshandlas av sina män får skylla sig själv. Allt detta utan att Jimmie kraftfullt, ens i ord, tar avstånd.
  • Kunigunda
    nihka skrev 2014-09-03 18:58:05 följande:

Och jag har av SD-försvarare (plural) här önskats "kulturberikning" i en mörk gränd, och har tagit emot hot av olika slag inklusive mordhot i inboxen. Och så en hel massa personliga påhopp och idiotförklaringar som i sig själva är tillräckligt magstaka, men som förstås i jämförelse bleknar i betydelse.

Det är så det ser ut. Jag är inte längre det minsta förvånad.

Nej, det är läskigt vad man inte reagerar på längre när sådana hot förekommer. Jag hoppas att du polisanmäler mordhot.
  • nihka
    Kunigunda skrev 2014-09-03 19:15:23 följande:
    Nej, det är läskigt vad man inte reagerar på längre när sådana hot förekommer. Jag hoppas att du polisanmäler mordhot.
    Nej. Jag är anonym här och vill inte dra igång något som skulle riskera att jag förföljs irl av störda stalkmänniskor. Meddelande till FL och ignorera är min fungerande strategi.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?