• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-05 10:01:51 följande:
    Klart de gör. Expo är ju "the good guys". Där finns inga risker.
    Nu ställde jag frågan vilka brottsdömda vänsterextremister det är som jobbar på Expo.
    Hittills har jag fått svaren Mona Sahlin och Robert AschbergSkrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-05 09:15:03 följande:
    Lika förbannat verkar kreti och pleti, inte minst i den här tråden där vi till och med har en debattör som medvetet använder personangrepp och står för det,
    Det är ju det de inte är. Det finns många vettiga argument att använda mot SD.

Lika förbannat verkar kreti och pleti, inte minst i den här tråden där vi till och med har en debattör som medvetet använder personangrepp och står för det, föredra att anspela på låg intelligens och okunskap och så vidare hos presumtiva SD-väljare. Trist, kan jag tycka. Inte minst som det hos sådana som mig då och då ger upphov till tankebanor av typen "det vore lite kul om SD gjorde ett kanonval, bara så att de här människorna kanske fattar att de borde byta taktik". Fast jag inte ens är särskilt förtjust i SD och aldrig skulle rösta på dem själv.

Trist, som sagt.
    Trist, kan jag tycka. Inte minst som det hos sådana som mig då och då ger upphov till tankebanor av typen "det vore lite kul om SD gjorde ett kanonval, bara så att de här människorna kanske fattar att de borde byta taktik"
    Tror det finns rätt många debattörer här i tråden som använder personangrepp medvetet.

Bland annat en som med jämna mellanrum kallar mig och andra för folkmördare.

Men personangreppen på folk som gillar mångkultur eller som kritiserar SD får inte dig att önska att "mångkulturkramarpartierna" gör  kanonval, så att de människorna fattar att de borde byta taktik?

Hur kommer det sig i så fall?

Är det mer ok för "ena sidan" att göra personangrepp?
    Rosa Parks sa aldrig att det ska vara lätt!
  • FDFMGA

Lika förbannat verkar kreti och pleti, inte minst i den här tråden där vi till och med har en debattör som medvetet använder personangrepp och står för det, föredra att anspela på låg intelligens och okunskap och så vidare hos presumtiva SD-väljare. Trist, kan jag tycka. Inte minst som det hos sådana som mig då och då ger upphov till tankebanor av typen "det vore lite kul om SD gjorde ett kanonval, bara så att de här människorna kanske fattar att de borde byta taktik". Fast jag inte ens är särskilt förtjust i SD och aldrig skulle rösta på dem själv.

Trist, som sagt.
    Trist. Personangrepp är ju inte tillåtna på FL. Så man får hoppas att inlägg som är av den karaktären anmäls.

En tolkningsfråga förstås. Jag tycker inte att ditt inlägg där du påstår att alla som skriver här tycks vara intelligensbefriade är ett sådant exempel, utan mer ett exempel på hur du ser på debatten - och den roll av förnuftig iakttagare du kanske vilja göra anspråk på.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-09-05 10:23:36 följande:
    Tror det finns rätt många debattörer här i tråden som använder personangrepp medvetet.

Bland annat en som med jämna mellanrum kallar mig och andra för folkmördare.

Men personangreppen på folk som gillar mångkultur eller som kritiserar SD får inte dig att önska att "mångkulturkramarpartierna" gör  kanonval, så att de människorna fattar att de borde byta taktik?

Hur kommer det sig i så fall?

Är det mer ok för "ena sidan" att göra personangrepp?
    Det har återigen med fallhöjd att göra. 

Fallet blir högre när det är folk som då och då ger sken av att vara klarsynta och vettiga debattörer som hänfaller åt denna teknik än vad det blir när den som använder den är en uppenbar rättshaverist, vilket påfallande ofta tycks vara fallet när det rör sig om den typen av människor som kallar andra för "folkmördare".
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-05 10:27:02 följande:
    Trist. Personangrepp är ju inte tillåtna på FL. Så man får hoppas att inlägg som är av den karaktären anmäls.

En tolkningsfråga förstås. Jag tycker inte att ditt inlägg där du påstår att alla som skriver här tycks vara intelligensbefriade är ett sådant exempel, utan mer ett exempel på hur du ser på debatten - och den roll av förnuftig iakttagare du kanske vilja göra anspråk på.
    Vore jag det allra minsta förnuftig hade jag aldrig skrivit i den här tråden överhuvudtaget, dessvärre.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-05 10:21:37 följande:
    Nu ställde jag frågan vilka brottsdömda vänsterextremister det är som jobbar på Expo.
    Hittills har jag fått svaren Mona Sahlin och Robert AschbergSkrattande
    Jag har ingen aning. Kanske är inte en käft på Expo brottsdömd. Det ändrar inte att jag anser att Expo av det vissa kallar gammelmedia tenderar att göras till "sanningssägare" på ett sätt som står mig upp i halsen.

Expo har, likt Aftonbladet och Avpixlat och i princip varenda annan publikation som finns, en egen agenda.
  • Nerfherder

Det är förjävla roligt att se hur SD:s offerkofta åker på direkt när det skrivs något negativt om de i pressen. Ja, den riktiga pressen då, inte bloggar som skrivs av "arga vita män". Fan patetiskt. Väx upp småglin.

• Aqt

Trist, som sagt.

Trist med personangrepp, man får prata personen tillrätta och sedan diskutera politiska sakfrågor istället, det är vad som borde diskuteras, och är vad väljarna vill prata om.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-05 10:36:17 följande:
    Jag har ingen aning. Kanske är inte en käft på Expo brottsdömd. Det ändrar inte att jag anser att Expo av det vissa kallar gammelmedia tenderar att göras till "sanningssägare" på ett sätt som står mig upp i halsen.

Expo har, likt Aftonbladet och Avpixlat och i princip varenda annan publikation som finns, en egen agenda.
    Det är klart att alla inklusive Expo och Vitryssen och Gert har en agenda.

Gerts var att påstå att det jobbar brottsdömda västerextremister på Expo.
    Hittills har han presenterat Mona Sahlin och Robert Ascberg

Min agenda handlar i stor utsträckning i att ifrågasätta påståenden från SD-aktivister.

Och din som jag uppfattar det att ifrågasätta dem som ifrågasätter SD-aktivisterna, inte sällan i form av halvkvädna visor.

Om du anser att det finns någon som ägnar sig åt personangrepp mot SD-aktivisterna i tråden, är det inte mer rakryggat att du förklarar vem och varför i stället för att bara insinuera?

Alternativt att du anmäler vad du uppfattar som personangrepp. det kan mycket väl vara så att din egen agenda grumlar ditt omdöme.

Dessutom. Testa att klicka på visa endast Vitryssen så kommer du kanske att få en uppfattning om i vilken utsträckning du diskuterar trådens ämne relativt tråden som sådan.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-05 12:58:29 följande:
    Det är klart att alla inklusive Expo och Vitryssen och Gert har en agenda.

Gerts var att påstå att det jobbar brottsdömda västerextremister på Expo.
    Hittills har han presenterat Mona Sahlin och Robert Ascberg

Min agenda handlar i stor utsträckning i att ifrågasätta påståenden från SD-aktivister.

Och din som jag uppfattar det att ifrågasätta dem som ifrågasätter SD-aktivisterna, inte sällan i form av halvkvädna visor.

Om du anser att det finns någon som ägnar sig åt personangrepp mot SD-aktivisterna i tråden, är det inte mer rakryggat att du förklarar vem och varför i stället för att bara insinuera?

Alternativt att du anmäler vad du uppfattar som personangrepp. det kan mycket väl vara så att din egen agenda grumlar ditt omdöme.

Dessutom. Testa att klicka på visa endast Vitryssen så kommer du kanske att få en uppfattning om i vilken utsträckning du diskuterar trådens ämne relativt tråden som sådan.
    Det är bara du som inte har någon agenda, eller hur?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?