Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Centurione skrev 2014-12-04 18:19:12 följande:
    Dessutom: är det ökad folkmängd man vill ha, så ska det vara en ökad mängd svenskar i vettiga familjer. Det gäller att få tvåbarnsmammorna att föda ett tredje barn, samt att få alla (fortfarande alla vettiga) svenska kvinnor att tänka igenom barnfrågan tidigare, före 30. Så att de inte skjuter upp den tills de inte längre kan få det antal barn de vill ha, av åldersskäl.

Detta är något som i förlängningen kommer att följa med sverigedemokratisk politik, eftersom denna kommer att avskaffa genustramset och upphöja moderskapet och andra normala feminina livsyttringar och intressen - i stället för att försöka uppfostra småflickor till antingen lastbilschaufförer eller karriärister.
    Som sagt, svenska kvinnor ska bli avelskor "für die Führer unt für die Reich".
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Centurione skrev 2014-12-04 18:21:53 följande:
    Det var naturligtvis inte bra, men du kan inte beskylla ett helt parti för vad EN sympatisör gör. 

Det här yttrandet av professorn visar förresten att han var fientlig till Sd från början - att han hade en agenda med sin undersökning:

Det är bara väldigt osmakligt och otrevligt. Och inget något annat partis sympatisörer skulle ägna sig åt. SD skiljer sig lite från de andra där. Det är väl tyvärr inte ovanligt. Om man skriver något negativt om SD så får man hot.
    Om det bara var EN sympatisör hade nog ingen reagerat, tokstollar finns det ju alltid. Men det är inte bara EN sympatisör, utan det är emblematiskt för just SD att deras följare ägnar sig åt hot, hat och ibland också skadegörelse och våld. S-medlemmar skickar inte regelbundet hatmail till folk som ifrågasätter deras politik, inte heller gör Ms medlemmar sådant. SDs följe, däremot, verkar ha det som tradition och hobby.
  • Dorian Ertymexx
    Centurione skrev 2014-12-04 18:27:50 följande:
    Jag har mycket god förståelse för det mesta här i världen. Ett land skiljer sig inte från en gård där man lever på självhushåll. Lika lite som gården kommer att blomstra om bara vissa i hushållet deltar i arbetet på fälten, med djuren, livsmedelsproduktionen, textilproduktionen, snickar- och smedarbetet, hushållsarbetet etc., medan andra bara latar sig, så kommer ett land att göra det.

Nationalekonomin bygger på att så många som möjligt bidrar med så mycket som möjligt - där ger jag Alliansen rätt! Trots att de senare vägrade ta in den faktor i ekvationen, att många av de invandrare de fortsatte att släppa in aldrig skulle komma att lönearbeta här. I ett "riktigt" arbete som producerar något menar jag nu, och inte bara är sysselsättning för individen.
    Som sagt, du har mycket att lära om ekonomi om du ser ett land som en gård, och tror att alliansen hade "rätt".
  • Dorian Ertymexx
    Centurione skrev 2014-12-04 18:30:09 följande:
    Att inget annat partis sympatisörer skulle hota någon. Det stämmer ju inte. Våldsvänstern är de allra värsta. Har dock aldrig hört att kristdemokrater t.ex. hotar någon...
    Hur var det nu - "våldsvänstern" har dödat noll personer, kan någon påminna mig om hur många extremhögern har dödat under samma period? Var det sjutton?
  • Dorian Ertymexx
    de Robespierre skrev 2014-12-04 19:04:26 följande:
    "Eftersom ingen annan faktor påverkat Sverige så negativt sedan Digerdöden"

Vad du tar i. Är det något du har fått lära dig i SD:s skola eller? Att dra paralleller med saker som frågan ens står i paritet med? Digerdöden härjade i Sverige minst 20 ggr mellan 1300-1700 talet. Man räknar med att nästan hälften av Sveriges befolkning dog i sjukdomen samt påföljder på denna. Vi pratar om upp mot en halv miljon människor bara i Sverige. Hur kan du jämföra det med frågan men invandringen?

Om du redan har denna utgångspunkt i frågan att invandringen skall jämföras med en av mänsklighetens största katastrofer så är frågan om det finns någon möjlighet att ta en vettig diskussion öht.

Och sen det där med Ecopop. Frågan hade aldrig kommit upp på agendan utan James Schwarzenbachs retorik. En man vars skrifter och tankar beundras av ett antal högerextrema partier i Europa men även främlingsfientliga och populistiska sådana. Precis som i andra länder så lyckades han sakta men säkert så ett frö som sedan kultiverades av nya förmågor. Detta blommade sedan upp och användes i retoriken vems fel allt var i landet. Jag har inget emot folkomröstningar. Men både du och jag vet att man med rätt retorik och propaganda kan skapa saker som inte finns eller vinkla saker mot en viss agenda. 

Schweiz röstade första gången i februari i år att begränsa invandringen från EU-länder och förslaget gick igenom med minsta marginal (50.34%) för en begränsning. Det fick de populistiska partierna att vädra morgonluft och lyckades få igenom ytterligare en omröstning om ännu hårdare kvoter. Helgens omröstning blev dock ett nej till detta förslag med 74% mot förslaget kontra 26% för förslaget. Samtidigt så röstade man om hårdare beskattning för utlänningar men även det förslaget röstades ned fast med jämnare marginal 41-59. 
    Tror att SD-vurmarna också missar en viktig detalj - Schweiz röstade om EUROPEISK invandring. Inte om utomeuropeisk! Det är alltså just de som SD tycker ska få komma hit som schweizarna vill stoppa i gränsen. Även SD-are skulle alltså, varandes européer, stoppas vid gränsen.
  • Dorian Ertymexx
    de Robespierre skrev 2014-12-04 19:59:29 följande:
    Oj! Nu börjar det låta som klassisk totalnationalistisk retorik. Den man har sett genom åren i totalitära regimer som Nazityskland, Sovjetunionen, DDR osv. Bevara folket. Rädda rasen. Uppmuntra unga rasrena kvinnor att skaffa barn tidigt och många så att nationen och rasens fortlevnad är säkrad.

Låt oss bryta ned du skriver:

"..en ökad mängd svenskar i vettiga familjer"

Den rena och korrekta familjen har för en del stater varit en våt dröm. Politiskt likatänkande, producerande, lydiga, inte ifrågasättande. En resurs som kan förbrukas i statens namn vid behov. Vem som inte uppfyller dessa krav avgörs av staten och dess verktyg. I DDR var det Stasi, I Sovjet var det KGB. En evig fruktan att få ett besök mitt i natten och bli bortförd. Hade man tur blev det bara ett par samtal som resulterade i att man förlorade jobbet, bostaden eller dagisplatsen. Angiveri frodades för genom att peka på någon annan så trodde man sig undkomma en egen granskning och kunde ses som mer lojal. Räddandet av rasen var dock mest framträdande i nazityskland då den byggde på en utopi om e

"Det gäller att få tvåbarnsmammorna att föda ett tredje barn, samt att få alla (fortfarande alla vettiga) svenska kvinnor att tänka igenom barnfrågan tidigare"

I nazityskland och sovjetunionen uppmuntrade man kvinnor att skaffa fler barn. Både tidigt i åldern för att garantera att hon hann med ett antal innan naturen själv satte stopp eller risken för defekta medborgare ökade, något som man inte ville ha. Man såg medborgarna som en resurs som kunde förbrukas och därmed behövdes det hela tiden ett ökat antal. i propagandan höjdes den goda modern till skyarna. I nazityskland fick hon medalj efter hur många barn hon födde och åtnjöt samma respekt för detta som en militär dekoration. De unga kvinnor som inte kunde hitta en partner uppmanades att blir gravida med en SS-soldat. Han fungerade som avelshingst eftersom kravet för att få vara med i SS (initialt) var bevis på ren ras minst 5 generationer tillbaka. Total avlades ca 60,000 barn på detta sätt innan programmet fick avbrytas. Liknande saker kunde ses i DDR, Sovjet mm.

"Detta är något som i förlängningen kommer att följa med sverigedemokratisk politik, eftersom denna kommer att avskaffa genustramset och upphöja moderskapet och andra normala feminina livsyttringar och intressen - i stället för att försöka uppfostra småflickor till antingen lastbilschaufförer eller karriärister."

Här skiljer sig nazityskland motsvarighet mot de kommunistiska länderna. I nazityskland skulle modern vara hemma och ta hand om familjen. Det var hennes plats i samhället. Det enda undantaget var det traditionella kvinnliga rollerna som skolfröken, sjuksköterska, servitris osv. Men dekretet var "bliv vid din spis" I de kommunistiska länderna sågs kvinnan som en jämlike till mannen men då som en arbetande medborgare som kunde förbrukas.
    Du hann före mig, men ja, precis så.

En liten passus bara - Sovjetunionen hade många fel, men detta var faktiskt inte ett av dem. Sovjet jobbade mer för i alla fall relativ jämställdhet, och kvinnors chanser till utbildning och karriär än många andra samtida samhällen. Det är reaktionen mot det vi ser idag i Ryssland.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-04 21:49:21 följande:
    Ingen överraskning att du förfäktar stalinismen. Snacka om att diskvalificera sig själv.

F.ö. heter det Sovjetunionen. En "sovjet" var ett arbetar- eller soldatråd. Att tala om "Sovjet" när man avser Sovjetunionen, är om något att avslöja sin obildning.
    Nu har du missat något på historialektionerna igen. För det första så sade man "Sovjet" om Sovjetunionen typ mest hela tiden, men ditt minne kanske inte registrerade det. För det andra så hade Sovjet stalinism under Stalin. Resten av dess existens hade det leninism och olika former av experimentell kommunism, inte stalinism.

Och för det tredje så förfäktar jag ingenting - men rätt ska vara rätt.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-04 21:53:20 följande:
    "Fascist", "nazist", "rasist...dina favoritinvektiv.

Hur är det, är alla som inte förespråkar massinvandring, nazister?
    Jag vet inte ens om det finns några som förespråkar någon "massinvandring". Men tror man att dagens nivåer är något slags "mass-", så, ja, då är oddsen goda att man är rasist. Och det är inte ett invektiv, det är en korrekt beskrivning av en världsbild och en ideologi.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-05 13:48:28 följande:
    Ja just, de obildade sade så, precis, t.ex. diverse sportkommentatorer. Du tyckte alltså att det var klokt att ta rygg på dem, istället för på dem som visste vad de talade om.

Så det skulle vara jag som missade historielektionerna, när jag påpekade din okunskap? Du är ju totalt oförmögen att ta till dig kunskap. Jag utgår från att du inte mäktat med någon akademisk examen. Rätta mig om jag har fel. Du resonerar åtminstone som en sån elevrådsordförande som försöker sätta magistrarna på plats, för att slippa studera!

Okej, du färfäktar "ingenting". Jag trodde du förfäktade massinvandring, feminism och kommunism. Men jag kanske har missförstått dig.

Det där ju tog upp om jämställdhet, alltså att såväl kvinnor som som män minsann skulle jobba i jordbruk och i industrin, var ju en typisk stalinistisk dogm. Du kan inte hänvisa det till Lenin, eftersom han knappt överlevde inbördeskriget, och dessutom var svårt sjuk, och heller inte till sovjetkommunismen efter Stalin, och heller inte till Trotskismen, eftersom denna praktik fick föga inflytande.

Så, du gillar alltså Stalins jämställdism, att såväl kvinnor som män minsann skulle ha det lika eländigt, och minsann vara lika goda stalinister!

Nej, kvinnor och män ska ha det lika bra. Vet inte varför du vill att alla ska lida!?

Vad gäller resten av ditt inlägg... väx upp!

Svar på tråden Varför hatar folk SD?