Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Rataxes skrev 2014-12-07 14:19:31 följande:
    Yeah right... du vet bättre än jag med personlig erfarenhet hur det var, som alltid eller?
    Tydligen så... ja!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-12-07 14:25:08 följande:
    mmm, det blir ett ord utan betydelse. Undrar om det är avsikten egentligen? Att ta bort betydelsen av vissa ord, såsom rasist, nazist, fascist m.fl. eller om det bara är ett symptom på att vara lätt debil? Vissa tycks ju ha valt resultatet på intelligenstestet som sitt nick...
    Märkligt... ni är oroliga för att termer ska urvattnas, ändå gapar ni om "extremvänster", "batikhäxor", "massinvandring" och en massa annat. Är ni inte oroliga för att de orden ska bli urvattnade?

Det är inte att urvattna ordet fascist när man använder det om just fascister.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-12-07 15:23:13 följande:
    mmm och din SD-kör tillhör man automatiskt om man inte deltar i era ryggdunkarkampanjer där det går ut på att hitta flest rasistnazistfascister.
    Nu talar du allt om dig själv, projicering är inte fint eller hälsosamt. Det är ni som ryggdunkar och tävlar om att märka flest som extremvåldsvänsterbatikmanshatarmiljömuppliberaler.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-12-07 15:25:44 följande:
    Nu vet jag ju inte vilket umgänge ni hade på 70-80 talet. Jag har inte upplevt detta, trots finskklingande namn...
    Och jag har inte upplevt rasism, trots att jag är invandrare. Att vi inte upplevt något betyder inte att det inte finns.
  • Dorian Ertymexx
    MsFry skrev 2014-12-07 15:57:55 följande:
    Och innan finnarna var det spaggarna (italienarna) som var de ANNORLUNDA farliga och jobbstjälande elementen. Jag kan tänka mig att några av mina nu döda äldre släktingar hade haft väldigt starka åsikter om att deras släkting (jag) nu är gift med en av sönerna till de där gipskatterna. "Alla vet ju att de är annorlunda än oss och ser helt annorlunda på saker och ting. Katoliker är de dessutom, bara det helt oanpassningbart till Sverige" kan jag riktigt höra min mammas bortgångna faster säga.
    Aja, katolikerna var ju länge sin tids muslimer. Heeelt oanpassningsbara, onda och opålitliga. Fanns ju lagar mot katoliker länge i Sverige, tror de sista togs bort först sent på femtiotalet.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-12-07 18:41:22 följande:
    Bra att universitetet polisanmäler dödshoten. Jävla pack!
    Ni ser!!!! Typiskt antidemokratiskt vänsterextremvåldssnack!!! Nu får man inte dödshota längre i demokraturen Svärijje!!! Gråter (Ja, det var sarkasm visavi SD-fansen)
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-12-07 19:50:38 följande:
    Det är ALLTID extremvänstern som säger emot Sd. Alla andra uttrycker sin stora beundran för den store ledaren Åkesson/Karlsson. Åtminstone om man tolkar Björn Söder.
    87% extremvänster i Sverige. Förstår att de är paranoida och har domedagssyn på världen om de tror det...
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-12-07 20:12:11 följande:
    Alltså trollar du bara.

Att inte hålla med om att SD är nazister, fascister, rasister m.m. är alltså att sympatisera med dem.

Du besitter en underbar känsla för logik.

SD är ett nationalromantiskt socialkonservativt parti där en del främlingsfientliga element frodas.
    Vissa delar av deras program kan jag hålla med om, men de är alldeles för få för att få mig att rösta på dem.
    Det finns delar av i stort sett alla partiers program jag kan hålla med om utan att för den sakens skull sympatisera med dem.

Klarar du av att hålla detta lilla stycke i minnet?
    Ett par av huvudingredienserna i fascism. Tillsammans med den illa dolda våldsromantiken, elitismen, avskyn för intellektuella och bildade, den konstanta önskan att skikta människor... Det är fascism rakt av.
  • Dorian Ertymexx
    Helhet skrev 2014-12-07 20:31:24 följande:
    Begriper du överhuvudtaget något av det du skriver? Du påstår en massa hörsägen, men när någon annan har andra erfarenheter så kan man absolut inte använda sig av hörsägen/erfarenheter. Givetvis finns det rasism kriminalitet, stora ekonomiska problem, problem i skolor. Men du kommer inte hitta så mycket av detta bland DINA rasister. Kolla lite riktig statistik om du nu är intresserad av problemen, ps. andra länder har ofta riktig statistik.
    Du vet ingenting om mig eller mina vänner. Ändå tror du dig kunna tala om för mig hur mina vänner är. Lustigt det där.

Jag kollar riktig statistik. Du vet, sådant som kommer från forskare.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-08 01:15:14 följande:
    Du är en demagog. För det första är ju detta med trohetsed ingenting som står i Sd:s partiprogram, utan det var en motion som två sverigedemokratiska riksdagsmän lämnade in. Det är demagogi att hävda att Sd anser det, för att två riksdagsledamöter så gör. Och för det andra är naturligtvis inte krav på trohetsed nåt bevis på rasism? Hur skulle det kunna vara det?

I Sverige måste man vara svensk medborgare för att få rösta i riksdagsval. Är det rasism, tycker du?

Och är Fp rasistiskt för att man för några år sen ville införa språktest för invandrare?

Är det rasistiskt med språktest för folk som ska anställas i offentlig sektor? Nej, det är det inte. Däremot är det tjänstefel att anställa nån som inte kan kommunicera på fullgod svenska i statlig & kommunal tjänst, när det ingår i jobbet att kommunicera på svenska.
    Alltså, om två riksdagsledamöter, du vet, toppskiktet i partiet, lämnar in en motion, så ÄR det vad partiet tycker. Om partiet INTE tycker så, så skulle Åkesson kickat dem och ersatt dem snabbare än du kan säga "ojdå!" Riksdagsledamöter kan liksom inte hitta på motioner lite som de vill utan att kolla med resten av partiet. Att göra sådant gör en snabbt arbetslös. Speciellt i ett så toppstyrt och "nolltolerant" parti som SD.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?