• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-10-10 08:25:50 följande:
    Ännu en som är överkänslig för pejorativa uttryck. Eller sannolikt bara "vissa" uttryck. När människor från den grupp du sympatiserar med, då blir du vred, men förolämpade uttryck mot personer du ogillar, stör dig inte minsta. Eller hur? Eller vad tycker du om "främlingsfientlig" om alla som klandrar den förda invandringspolitiken? Stör det pejorativa uttrycket dig?
    Ja, tänk vad konstigt att du inte kan använda kvinna och batikhäxa synonymt.

Nej, jag kallar inte alla som har synpunkter om invandringspolitiken för invandrarfientliga utan bara de som är invandrarfientliga. Det handlar inte om VAD man vill göra utan VARFÖR serru.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-10-10 18:19:18 följande:
    Så istället för att följa en god praxis och debattera i en relevant tråd, ville du mest bara floskla ur dig lite i en annan tråd?
    Visst skulle jag ha kunnat svara i den tråden men jag uppfattade det som at du gjorde bort dig tillräckligt mycket helt på egen hand,

Men vill du så kan jag i mån av tid ta fram senaste valresultatet för SD i de här kommunerna. Jag kan ta gift på att trenden är hur tydlig som helst, i de kommuner från vilka de mönstrande fick de sämsta resultatet på IQ-testet kommer SD att liga högt över riks- och länsgenomsnitt och tvärtom för de kommuner med det bästa resultaten vid mönstringen.

Hur går det förresten med påståendet du kom med - har du kunnat belägga det eller var det  bara din upplevelse att jag borde ha sagt dettaSkrattande

Min uppfattning är att bönder sliter rätt hårt till skillnad från sverigedemokrater, så det skulle verkligen förvåna mig om du har rätt.

StackarsMia skrev 2014-10-08 18:23:10 följande:
    Vänta lite nu. Var vi inte lågutbildade, fattiga bönder? 

Nåväl, era resonemang krackelerar över tid och ni får mindre hatord att kasta runt er.

"Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-10-10 23:11:20 följande:
    Visst skulle jag ha kunnat svara i den tråden men jag uppfattade det som at du gjorde bort dig tillräckligt mycket helt på egen hand,

Men vill du så kan jag i mån av tid ta fram senaste valresultatet för SD i de här kommunerna. Jag kan ta gift på att trenden är hur tydlig som helst, i de kommuner från vilka de mönstrande fick de sämsta resultatet på IQ-testet kommer SD att liga högt över riks- och länsgenomsnitt och tvärtom för de kommuner med det bästa resultaten vid mönstringen.

Hur går det förresten med påståendet du kom med - har du kunnat belägga det eller var det  bara din upplevelse att jag borde ha sagt dettaSkrattande

Min uppfattning är att bönder sliter rätt hårt till skillnad från sverigedemokrater, så det skulle verkligen förvåna mig om du har rätt.

Nåväl, era resonemang krackelerar över tid och ni får mindre hatord att kasta runt er.
    Kör hårt. Ta gärna fram faktan och presentera den här. Eller ja, i den relevanta tråden. Inte för att du kan dock.Men det vore ju kul om det kom någon missförstådd gammal valundersökning från tidigt 90-tal.

När SD har samma stöd i storstäder som landsbyggd, så förnekar du fortfarande verkligheten. Är det något fenomen som ni lärt er på Södertörns Högskola? 
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-10-11 09:53:56 följande:
    Kör hårt. Ta gärna fram faktan och presentera den här. Eller ja, i den relevanta tråden. Inte för att du kan dock.Men det vore ju kul om det kom någon missförstådd gammal valundersökning från tidigt 90-tal.

När SD har samma stöd i storstäder som landsbyggd, så förnekar du fortfarande verkligheten. Är det något fenomen som ni lärt er på Södertörns Högskola? 
    Visst.

Danderyd: 5,3,  Täby: 6,5,  Lidingö: 6,4,  Nacka: 6,5,  Sollentuna: 7,1,  Lund: 9,2,  Lomma: 12,6,  Vellinge: 16,4,  Staffanstorp: 17,2,  Knivsta: 10,8, Kungsbacka: 12,  Växjö: 12,2,  Lerum: 12.

Medelvärdet för de kommuner där de mönstrande hade högst IQ enligt pliktverket var 10,3 procent för SD i senaste valet (taget rakt av alltså inte justerat för att kommunerna har olika folkmängd)

Motsvarande medelvärde för dem med lägst IQ vid testerna är 16,2 procent för SD i senaste valet.

Bjuv: 25,7,  Filipstad: 21,3,  Storfors: 17,5,  Munkfors: 11,4,  Ljusnarsberg: 23,7,  Degerfors: 14,4,  Gullspång: 16,3,  Södertälje: 12,3,  Överkalix: 13,  Haparanda: 13,5,  Jokkmokk: 12,8,  Pajala: 11,4, Älvdalen: 16,8.

Nu finns det naturligtvis en mängd andra förklaringar till den markanta skillnaden - men att SD fungerar som en magnet som drar till sig tankeslapphet och oförmåga framgår ju exempelvis med all önskvärd tydlighet här på Familjeliv.

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-10-10 23:11:20 följande:

Iq-tester, tror du på dem? Ja, sossarna gjorde ju det, till den grad att man steriliserade dem som inte "stämde in". Fast det vill man inte tala om numera. Som sagt, det där med rashygien...
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-11 20:36:20 följande:
    Iq-tester, tror du på dem? Ja, sossarna gjorde ju det, till den grad att man steriliserade dem som inte "stämde in". Fast det vill man inte tala om numera. Som sagt, det där med rashygien...
    Njaej, jag hade en period när jag var barn då jag var väldigt road av intelligenstest - och som med allt annat man övar så blir man förbluffande duktig om man övar mycket. Nej, jag tror inte på IQ-tester i bemärkelsen att de klarar av att mäta en egenskap ,med ett relativt konstant värde.

Jag tror inte att de uppgifter jag tog fram säger särskilt mycket om intelligensen bland sverigedemokrater, det var bara en replik till Suffering som använder uppgifterna i en annan tråd - men då för att "bevisa"Tomte att socialdemokrater är mindre intelligenta.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-10-11 20:52:23 följande:
    Njaej, jag hade en period när jag var barn då jag var väldigt road av intelligenstest - och som med allt annat man övar så blir man förbluffande duktig om man övar mycket. Nej, jag tror inte på IQ-tester i bemärkelsen att de klarar av att mäta en egenskap ,med ett relativt konstant värde.

Jag tror inte att de uppgifter jag tog fram säger särskilt mycket om intelligensen bland sverigedemokrater, det var bara en replik till Suffering som använder uppgifterna i en annan tråd - men då för att "bevisa"Tomte att socialdemokrater är mindre intelligenta.
    Skönt att du inte glömde att sparka lite på SD. Trots att du glömmer väckarklockan ibland. Det hade känts konstigt.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-10-11 21:03:41 följande:
    Skönt att du inte glömde att sparka lite på SD. Trots att du glömmer väckarklockan ibland. Det hade känts konstigt.
    Jag tror inte att du förstod mitt inlägg.

Jag visade bara genom min jämförelse hur korkat ditt påstående att man genom att jämföra resultatet från Pliktverkets IQ-tester vid mönstringen med valresultatet kan bevisa att sossar är ointelligenta.

Ärligt talat så säger jämförelsen ingenting vare sig om sverigedemokraters intelligens eller socialdemokraters - jag tyckte bara det var kul att visa att man även kan applicera ditt påstående om sossar på sverigedemokrater, och då på exakt samma grunder.

Det enda som möjligen är IQ-relaterat är din ts - och där kan man väl lugnt påstå att du körde i diket rätt ordentligt.
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-10-11 21:22:21 följande:
    Jag tror inte att du förstod mitt inlägg.

Jag visade bara genom min jämförelse hur korkat ditt påstående att man genom att jämföra resultatet från Pliktverkets IQ-tester vid mönstringen med valresultatet kan bevisa att sossar är ointelligenta.

Ärligt talat så säger jämförelsen ingenting vare sig om sverigedemokraters intelligens eller socialdemokraters - jag tyckte bara det var kul att visa att man även kan applicera ditt påstående om sossar på sverigedemokrater, och då på exakt samma grunder.

Det enda som möjligen är IQ-relaterat är din ts - och där kan man väl lugnt påstå att du körde i diket rätt ordentligt.
    Så återigen kan vi inte hålla oss till den relevanta tråden? Hatet måste bara ut?
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-10-11 22:02:47 följande:
    Så återigen kan vi inte hålla oss till den relevanta tråden? Hatet måste bara ut?
    Hatet?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?