• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-08 12:03:33 följande:
    Typiskt för psykopaten är ju att alltid skylla sina tillkortakommanden på andra, som när du t.ex. skyller dina felskrivningar på mig. En tydlig indikation.
    Nja, felskrivning är väl inte rätt benämning - snarare att det kan vara en smula besvärligt att hänga med i batikhäxeforskningen, jag menar att du ju rätt spastisk i såväl tid som rum.

När du föreslår att Sjuklövern ska ge 100.000 ebolasmittade asyl, så ligger det nära till hands att påpeka att det inte finns så många smittade, men i din replik så förklarar du att det totala antalet kan bli 100.000. Så jag antar att du tänker dig att batikhäxorna ska ha små tidsmaskiner på sina kvastar för att kunna resa såväl framåt som bakåt i tiden för att samla in alla ebolasmittade. Men som vän av ordning, kan batikhäxorna i så fall inte kalibrera sina apparater så att de kan hämta sina ebolaoffer innan de smittats, i stället för efter. Hur tänker du där?

Tja, batikhäxedforskningen har många strängar på sin lyra: inte minst tidsresor, Metapediastudier och psykopatdiagnoser.

Det verkar som att batikhäxeforskningen kunna vara föremål för nobelprisdiskussioner inom de mest skilda forskningsdiscipliner. Kan det vara en del av en omfattande konspiration att du ännu inte fått nobelpriset - och är det denna konspiration som får dig att nöja dig med att svassa runt och berätta om dina strålande upptäckter.

Dessvärre är jag rädd för att du kommer att förbli lika oggig och tvär som alltid - Metapediastudier eller psykopatdiagnoser över nätet kommer aldrig att betraktas som en vetenskapliga discipliner.

Tror du att det kan vara batikhäxorna som konspirerar och att det är på grund av dem du inte får det erkännande du förtjänar.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2014-10-07 15:48:04 följande:
    Jomen tjena...Har du läst om när hennes dotter gnällde på sin arbetslöshet? Tror att hon hade en blogg förut.
    Känner jag inte till, kan du inte berätta lite mer?

Det stämmer så väl med min uppfattning att många sverigedemokrater är söndercurlade och aldrig har fått lära sig att ta ansvar för sig själva och sina liv.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-10-08 13:42:48 följande:
    Nja, felskrivning är väl inte rätt benämning - snarare att det kan vara en smula besvärligt att hänga med i batikhäxeforskningen, jag menar att du ju rätt spastisk i såväl tid som rum.

När du föreslår att Sjuklövern ska ge 100.000 ebolasmittade asyl, så ligger det nära till hands att påpeka att det inte finns så många smittade, men i din replik så förklarar du att det totala antalet kan bli 100.000. Så jag antar att du tänker dig att batikhäxorna ska ha små tidsmaskiner på sina kvastar för att kunna resa såväl framåt som bakåt i tiden för att samla in alla ebolasmittade. Men som vän av ordning, kan batikhäxorna i så fall inte kalibrera sina apparater så att de kan hämta sina ebolaoffer innan de smittats, i stället för efter. Hur tänker du där?

Tja, batikhäxedforskningen har många strängar på sin lyra: inte minst tidsresor, Metapediastudier och psykopatdiagnoser.

Det verkar som att batikhäxeforskningen kunna vara föremål för nobelprisdiskussioner inom de mest skilda forskningsdiscipliner. Kan det vara en del av en omfattande konspiration att du ännu inte fått nobelpriset - och är det denna konspiration som får dig att nöja dig med att svassa runt och berätta om dina strålande upptäckter.

Dessvärre är jag rädd för att du kommer att förbli lika oggig och tvär som alltid - Metapediastudier eller psykopatdiagnoser över nätet kommer aldrig att betraktas som en vetenskapliga discipliner.

Tror du att det kan vara batikhäxorna som konspirerar och att det är på grund av dem du inte får det erkännande du förtjänar.
    "Metapediastudier", "batikforskning"...du hamnar nog på snurrhuset snart. De som lever i din närhet kan inte ha det lätt.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-08 14:16:26 följande:
    "Metapediastudier", "batikforskning"...du hamnar nog på snurrhuset snart. De som lever i din närhet kan inte ha det lätt.
    SnurrhusetFörvånad

Har du drabbats av eftertankens kranka blekhet och börjat inse att du inte har förmåga att ställa psykopatdiagnoser över nätet.

Det tror jag vore nyttigt för dig - jag menar att tro att Sjuklövern ska ge asyl till 100.000 ebolasmittade det är väl till och med ett lågvattenmärke för batikhäxeforskningen, särskilt mot bakgrund att detta dels indikerar att du inte har en susning om grunderna för flyktingkonventioner eller ebolaepidemins omfattning.

Metapedia är ingen bra bilderbok, Philipsson - du blir ju bara oggig och abstinat av att läsa den.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2014-10-08 14:48:23 följande:
    SnurrhusetFörvånad

Har du drabbats av eftertankens kranka blekhet och börjat inse att du inte har förmåga att ställa psykopatdiagnoser över nätet.

Det tror jag vore nyttigt för dig - jag menar att tro att Sjuklövern ska ge asyl till 100.000 ebolasmittade det är väl till och med ett lågvattenmärke för batikhäxeforskningen, särskilt mot bakgrund att detta dels indikerar att du inte har en susning om grunderna för flyktingkonventioner eller ebolaepidemins omfattning.

Metapedia är ingen bra bilderbok, Philipsson - du blir ju bara oggig och abstinat av att läsa den.
    Obstinat, menar jag.

Abstinat skulle kunna vara en benämning på det tillstånd som brukar drabba dem som likt en Philipsson förklarar att de lämnar tråden och sedan struttar tillbaka igen - en slags abstinens.
  • de Robespierre
    Philipsson skrev 2014-10-08 12:14:31 följande:
    Nu frågar jag dig: Varför vill du att Sverige ska ha Europas i särklass största flyktingmottagande p.g.a. krig och politisk förföljelse, men varför vill du inte att Sverige ska ge asyl till ebolasmittade?
    Därför det inte finns någon reell koppling mellan den invandring du nämner och ett krav på att ta emot ebolasmittade personer in i landet. Det sistnämnda behöver inte förklaras men jag gör det ändå:

NPG – nationella pandemigruppen - har till uppdrag att ta fram riktlinjer och rekommendationer hur sverige skall agera vid en pandemi eller vid risk för en sådan. De arbetar brett och över alla myndigheter för att få fram en samlad bild. Detta eftersom ansvaret ibland är indelat inom verksamhetsområden samt regionalt, kommunalt och rikstäckande.

I deras rapporter nämns ofta "Etiska aspekter och grunder för prioriteringar" samt "Den enskilde individens kontra den större gruppens behov". Här följer man WHO:s rekommendationer när det gäller hur man skall prioritera när det gäller att skydda samhället vid en pandemi eller risk för en sådan.

"Enligt smittskyddslagen (2004:168), SmL, kan smittskyddsläkare och andra berörda myndigheter i vissa lägen låta smittskyddshänsyn gå före de hänsyn som i vanliga fall gäller inom hälso och sjukvården, om det leder till att människor skyddas mot smitta. Att smittskydd i en pandemisituation kan innebära avsteg från de etiska principer som tillämpas i mindre tillspetsade lägen är också utgångspunkten för WHO:s riktlinjer för etiska hänsyn i samband med pandemiplanering."

Eftersom NPG lyder under Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, som ansvarar för att ta fram strategiska beslut vid en kris och även bistår Regeringskansliet med underlag och information i samband med kriser, så kan de uppmana Regeringen att vidta nödvändiga åtgärder för att förebygga en pandemi. Det kan innefatta att stoppa alla asylsökande från ett eller flera riskområden tillsvidare. Sedan är det upp till regeringen att ta ett officiellt beslut.

Nu finns det inget dokument från WHO som just beskriver utbrottet med Ebola men ett motsvarande finns för infuensapandemin för en tid sedan. Dokumentet beskriver varje lands rätt (och i vissa fall skyldighet) att vidta nödvändiga åtgärder för att förhindra en nationell och global pandemi. Där även om det kan anses oetiskt.
    www.who.int/csr/resources/publications/WHO_CDS_EPR_GIP_2007_2c.pdf

• StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-10-08 13:45:07 följande:
    Känner jag inte till, kan du inte berätta lite mer?

Det stämmer så väl med min uppfattning att många sverigedemokrater är söndercurlade och aldrig har fått lära sig att ta ansvar för sig själva och sina liv.
    Vänta lite nu. Var vi inte lågutbildade, fattiga bönder? 

Nåväl, era resonemang krackelerar över tid och ni får mindre hatord att kasta runt er.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-10-08 14:50:53 följande:
    Obstinat, menar jag.

Abstinat skulle kunna vara en benämning på det tillstånd som brukar drabba dem som likt en Philipsson förklarar att de lämnar tråden och sedan struttar tillbaka igen - en slags abstinens.
    Man skulle i så fall kunna likna det vid alkohollsm. Det finns periodare och så finns det de som super hela tiden, utan avbrott.

Men nu är du där igen, att när du rättar dig själv, för att du hade skrivit fel, så vill du få det till att du egentligen hade rätt ändå!

Psykopaten märker att andra märker att han ljuger, men "räddar" det med ytterligare lögner, o.s.v., tills folk bryter med honom. Då går han vidare till nya bekantskaper, och gör likadant med dem. Psykopaten är samvetslös, saknar förmåga till medkänsla, men tar ofta ställning för "svaga" grupper. Inte för att han skulle hysa egentlig empati med dem, utan för att han tror att kan ha något att vinna på det.

Psykopaten erkänner aldrig ett fel, aldrig en lögn. Psykopaten menar att han har rätt även det är uppenbart att han har fel.

• nihka
    Philipsson skrev 2014-10-08 14:16:26 följande:
    Det är du som källhänvisar till nazistiska metapedia och kallar kvinnor du ogillar för "batikhäxor". Om du inte vill ha kritik för vad du framför, låt bli att framföra sådan skit, och sluta upp med dina personangrepp mot dem som synar skiten du framför.
  • nihka
    de Robespierre skrev 2014-10-08 15:38:42 följande:
    Därför det inte finns någon reell koppling mellan den invandring du nämner och ett krav på att ta emot ebolasmittade personer in i landet. Det sistnämnda behöver inte förklaras men jag gör det ändå:

Absolut. Det var bara trams från den personens sida att framföra något sådant.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?