• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-10-09 09:03:09 följande:
    Alltså. Du vägrar att förstå eller hur? Att vår smittskyddslag samt rätt att skydda nationen för ett smitthot med långtgående konsekvenser väger tyngre än humanitära åtgärder i en vardagssituation?

Att ta in asylsökande kontra ebolasmittade "asylsökande"är två hel skilda saker. Det ena kan skapa en pandemi, katastrof och massdöd. Även långt utanför vårt lands gränser. Kan du gissa vilket?  
    Du sätter fingret på hyckleriet. De som förespråkar massinvandring av humanitära skäl - och bortser från negativa konsekvenser av invandringen -, och samtidigt hänvisar till smittsskyddslagar, för att undvika att ta emot ebolasmittade (som ju också då borde vara "av humanitära skäl"), är ju inget annat än hycklare. Helt plötsligt passar det då inte! De (ni) resonerar helt godtyckligt.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-10-08 19:46:55 följande:
    Nej, rent principiellt är det frågan om att du tycker det finns likheter mellan flyktingar och människor med smittsamma sjukdomar - att de båda är skadliga för oss - en ganska sorglig människosyn.
    Klart det finns likheter. De befinner sig i en eländig situation. Fast vad du säger är ju att de humanitära skäl du påstår finns när de flyr p.g.a. krig, helt plötsligt inte skulle finnas när det handlar om sjukdom.

Att du vill ta in krigsflyktingar men inte ebolasmittade, har rent egoistisk grund. Erkänn det istf att hyckla. När det gäller de ebolasmittade är du rädd att du och folk i ditt land ska bli smittade, att invandringen skulle innebära nåt negativt för DIG.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-10-08 19:40:56 följande:
    Detta är precis vad jag menar, du kastar ur dig fördomsfull skit till höger och vänster och sedan vill du att folk ska ta det du säger seriöst. Kommer inte att hända.
    Ännu en som är överkänslig för pejorativa uttryck. Eller sannolikt bara "vissa" uttryck. När människor från den grupp du sympatiserar med, då blir du vred, men förolämpade uttryck mot personer du ogillar, stör dig inte minsta. Eller hur? Eller vad tycker du om "främlingsfientlig" om alla som klandrar den förda invandringspolitiken? Stör det pejorativa uttrycket dig?
  • de Robespierre
    Philipsson skrev 2014-10-10 08:16:46 följande:
    Du sätter fingret på hyckleriet. De som förespråkar massinvandring av humanitära skäl - och bortser från negativa konsekvenser av invandringen -, och samtidigt hänvisar till smittsskyddslagar, för att undvika att ta emot ebolasmittade (som ju också då borde vara "av humanitära skäl"), är ju inget annat än hycklare. Helt plötsligt passar det då inte! De (ni) resonerar helt godtyckligt.
    Jag kan förklara skillnaden för dig men jag inte hjälpa dig att förstå.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-10 08:25:50 följande:
    Ännu en som är överkänslig för pejorativa uttryck. Eller sannolikt bara "vissa" uttryck. När människor från den grupp du sympatiserar med, då blir du vred, men förolämpade uttryck mot personer du ogillar, stör dig inte minsta. Eller hur? Eller vad tycker du om "främlingsfientlig" om alla som klandrar den förda invandringspolitiken? Stör det pejorativa uttrycket dig?
    Men är du nu igång igen med dina stollerier.

Det finns i princip ingen som kallas främlingsfientlig enbart för att hen vill begränsa invandringen. Det har nog bara i den här tråden förklarats ett hundratal gånger - inte desto mindre fortsätter du ta emot strålning som uppenbarar något annat för dig.

Du är inte så lite tröttsam med dina griller och  ditt koketterande.

Hur går det med batikhäxespaningarna - har batikhäxorna enligt dina senaste strålningsresultat redan laddat sina kvastar för att fara till Västafrika och hämta hem 100.000 ebolasmittade till Sverige.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Jag8710

Jag är lite nyfiken ni som väljer era vänner efter vad dom röstade på. Hur blir det då om ni har känt dom sen barns ben och ni umgås massor och trivs hur bra som helst och ni ser varandra som bästa vänner. Hur blir det om eran bästa vän ett år väljer att rösta på SD, slutar ni umgås med dom då? Väljer ni att avbryta en bra vänskaps relation för att dom kanske har varit med om något som gör att dom väljer att rösta SD. Eller kan ni bortse att dom röstat och fortsätta vara vänner?

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-10-10 08:40:45 följande:
    Men är du nu igång igen med dina stollerier.

Det finns i princip ingen som kallas främlingsfientlig enbart för att hen vill begränsa invandringen. Det har nog bara i den här tråden förklarats ett hundratal gånger - inte desto mindre fortsätter du ta emot strålning som uppenbarar något annat för dig.

Du är inte så lite tröttsam med dina griller och  ditt koketterande.

Hur går det med batikhäxespaningarna - har batikhäxorna enligt dina senaste strålningsresultat redan laddat sina kvastar för att fara till Västafrika och hämta hem 100.000 ebolasmittade till Sverige.
    Kör du med copy-paste? Du skriver ju samma fåniga nättrollsinlägg gång på gång.
  • Centurione
    kenneth768768 skrev 2014-10-09 10:19:51 följande:
    Men nog borde väl ett resursstarkt land som vårt kunna sätta upp en säker transportväg för sjuka och hantera dessa enligt konstens alla regler, för att kinimera risken för smitta?

Arbetsgången skulle kunna vara så här:

1. Sjuka identifieras
    2. De skickas med special-Hercules-plan till en avdelad flygplats i Sverige.
    3. De transporteras till ett avdelat sjukhus, inom säkerhetszon, och detta sjukhus är specialutrustat för ebola/farliga sjukdomar. All personal är specialutbildad och allt är top-notch.

Skulle vi göra detta tycker jag vi äntligen skulle kunna kalla oss humanitär stormakt.

Alternativet idag är ju att skicka hem folk döendes till sina byar, när de supersugiga sjukhusen blivit fulla, för att smitta andra lite kors och tvärs.
    Och av vilken anledning skulle detta vara vårt ansvar..?
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-10 09:08:32 följande:
    Kör du med copy-paste? Du skriver ju samma fåniga nättrollsinlägg gång på gång.
    Nättroll, batikhäxor, stämplad som främlingsfientlig om man anser att invandringen ska begränsas, psykopatdiagnoser, med mera, med mera.

Nättroll? Hur definieras det inom batikhäxeforskningen - eller har du rentav hittat något i din bibel - nazistiska Metapedia, där man bland annat kan läsa om fredspristagaren Hitler och kanske också om nättroll.

Jag såg att du fällt upp parabolen och tagit emot strålning som uppenbarat att Nihka här i tråden är en batikhäxa. 

Om jag skulle tillåta mig att ställa en diagnos, så finns det mycket i ditt agerande som tyder på att du lider av kvinnoskräck - att det är den lilla pojken som försöker bemästra sin rädsla för kvinnor genom att kalla dem häxor.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Jag8710 skrev 2014-10-10 08:48:24 följande:

Jag är lite nyfiken ni som väljer era vänner efter vad dom röstade på. Hur blir det då om ni har känt dom sen barns ben och ni umgås massor och trivs hur bra som helst och ni ser varandra som bästa vänner. Hur blir det om eran bästa vän ett år väljer att rösta på SD, slutar ni umgås med dom då? Väljer ni att avbryta en bra vänskaps relation för att dom kanske har varit med om något som gör att dom väljer att rösta SD. Eller kan ni bortse att dom röstat och fortsätta vara vänner?

Jag tror att det finns få som väljer sina vänner utifrån vad de röstar på, min kanske bästa vän är moderat och det är inte precis mitt favoritparti.

Din fråga gäller väl egentligen bara SD - sannolikheten för att någon av mina vänner skulle bli sverigedemokrat är nog nära på obefintlig. Det skulle i så fall handla om någon gammal barndomsvän, som jag inte längre träffar och därför egentligen redan är en före detta vän.

Man  delar vissa grundläggande värderingar med vänner - om någon av mina vänner trots allt skulle bli sverigedemokrat så skulle min närmaste gissning vara att hen blivit galen och i än större utsträckning är i behov av sina vänners stöd.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?