• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-10-27 11:41:11 följande:

Philipsson

Att jag inte gillar Åkesson är dels baserat på det parti han företräder, för att han sannolikt ljuger och för att han är en rasist.

Varför blandar du in hans eventuella spelande i detta då? Det har ju absolut ingenting att göra med vad du tycker om honom.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-10-27 10:16:25 följande:
    Innan Åkessons misstänkta spelmissbruk kom fram var han ledare för ett parti som inte lever upp till FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna,
    Har du belägg för detta eller bara ett löst påstående?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-10-27 19:10:30 följande:
    Sjuttiofemman specificerade inte vilken typ av invandrare det skulle handla om.

Oavsett det så brukar ju svenskars utvandring till USA av olika debattörer användas som argument för att Sverige ska ha högt flyktingmottagande. Senast var det Björn Ulvaeus. Missat det? Brukar du rätta dem då, när de använder det argumentet?
    Nej, jag har inte pratat med Björn Ulvaeus på sistone, men däremot har jag rättat dig. Igen.

• nihka
    Philipsson skrev 2014-10-27 19:21:47 följande:
    Har du belägg för detta eller bara ett löst påstående?
    Givetvis:

http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/723955-sd-hycklar-om-de-manskliga-rattigheterna

Sedan vill dessutom SD att man ska kunna återkalla ett "nytt" svenskt medborgarskap vilket kan riskera att göra människor statslösa vilket bryter mot paragraf 15 i FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna.

Missat det? Uppenbarligen.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-10-27 19:20:12 följande:

Varför blandar du in hans eventuella spelande i detta då? Det har ju absolut ingenting att göra med vad du tycker om honom.

Hans spelande är högst verkligt.

Men du..vilken märklig fråga. Politiker ska granskas, även de inom Sd. Visst, Kent Ekeroth (sd) tycks drömma om att tysta media enligt hans Twitter-inlägg på valdagen, men fram till dess får politiker finna sig i att bli granskade. Och beter de sig oansvarigt så ska det uppmärksammas.

Tycker du som Kent Ekeroth att media ska tystas?
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-10-27 10:23:11 följande:

Vem har sagt att vi hjälper invandrare? Det är väl flyktingar som behöver hjälp och som vi strävar efter att hjälpa.

Fundera ett slag på skillnaden mellan invandrare och flyktingar och släpp tanken om att de är blodsugande brottslingar hela bunten. Låt tanken gå friare. Så. Verkställ nu.

• sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-10-27 19:18:37 följande:

Vad vet du om hans gärning då?

Det verkar inte vara mkt, du som inte ens kan stava till hans namn.

Du verkar mest svälja det som Bonnier-koncernen och statsmedia kör ner i halsen på dig. Hur känns det att vara slav under massmedia? Kan du inte försöka bilda dig lite vid sidan av massmedia ist?

---

Vem är Tom Barak Obama?

Du menar Barack Hussein Obama? Är han en hjälte för dig?

Är Jimmie Åkesson en gud för dig? Din dyrkan av hans person tycks sträcka sig oändligt långt. Nästan..som en fuhrer.

Alldeles oavsett så påminner sd's syn på sin partiledare väldigt mycket om fascismens dyrkande av sin ledare.

Hur känns det att vara slav under sin ledare?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-10-28 09:42:33 följande:
    Hans spelande är högst verkligt.

Men du..vilken märklig fråga. Politiker ska granskas, även de inom Sd. Visst, Kent Ekeroth (sd) tycks drömma om att tysta media enligt hans Twitter-inlägg på valdagen, men fram till dess får politiker finna sig i att bli granskade. Och beter de sig oansvarigt så ska det uppmärksammas.

Tycker du som Kent Ekeroth att media ska tystas?
    Naturligtvis ska politiker granskas av tredje statsmakten. Problemet är ju att så inte sker. Media ägnar sig åt kampanjjournalistik, driver en agenda.

Sen måste man ju skilja på granskning och granskning. Att vända upp och ner på en enskild politikers privatekonomi, för att brännmärka honom, är det granskning för dig? För mig är det snarare ett korståg. Däremot ska naturligtvis media granska politikers politiska gärning och likaså om politiker ägnar sig åt lagbrott. Det var ju nu inte fallet med JÅ.

Man kanske ska skriva i media om vad politiker handlar på livsmedelsbutiken också, var de köper sina underkläder, filma dem i smyg och sen redogöra för vilka samlagsställningar de använder sig av, etc. Vore det granskning, tycker du? Skulle det ha allmänintresse?

Märk väl att många från massmedieetablissemanget faktiskt tog avstånd från Tomas Ramberg och Ekot efter den aktuella publiceringen, trots att de är bittra fiender till Sd. De har ändå nån slags hederlighet kvar.

• Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-10-28 09:59:28 följande:
    Är Jimmie Åkesson en gud för dig? Din dyrkan av hans person tycks sträcka sig oändligt långt. Nästan..som en fuhrer.

Alldeles oavsett så påminner sd's syn på sin partiledare väldigt mycket om fascismens dyrkande av sin ledare.

Hur känns det att vara slav under sin ledare?
    När du nu påstår att jag skulle "dyrka" JÅ, så måste du väl ändå styrka det med citat. Var någonstans skulle jag ha skrivit nåt som ens antyder att jag skulle dyrka honom?

Du har liksom aldrig någonting att komma med, inga argument, som lajka-hejdukarna på Facebook!
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-10-28 03:52:53 följande:
    Givetvis:

http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/723955-sd-hycklar-om-de-manskliga-rattigheterna

Sedan vill dessutom SD att man ska kunna återkalla ett "nytt" svenskt medborgarskap vilket kan riskera att göra människor statslösa vilket bryter mot paragraf 15 i FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna.

Missat det? Uppenbarligen.
    Så du menar att Sd skulle bryta mot de mänskliga rättigheterna för en Expo-anstruken person säger att tolkar nåt Sd har skrivit, på det sättet? Du måste skämta.

Det senare påståendet du kommer med får du gärna komma med källa på.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?