• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Tonårsmamman1 skrev 2014-10-30 14:51:40 följande:
    Hur tänker du?

De flesta (alla?) homosexuella som har barn har definitivt inte adopterat. Du vet om att samkönade kan skaffa barn även om de inte får adoptera?
    Men då är det väl bara att de gör det då. Problemet är ju att samhället säger att det är okej, när homosexuella kvinnor insemineras vid våra sjukhus.

Jag tycker inte att det är ok att barn först när de är 18 år har rätt att veta vem fadern är. Eller rättare sagt, jag tycker inte samhället ska hjälpa till att dölja vem fadern är, under 18 år.

I FN.s barnkonvention står det att barnen så långt det är möjligt har rätt att få reda på vilka deras föräldrar är. Sverige bryter regelmässigt mot denna konvention, genom att medverka till att undanhålla faderns identitet under 18 år. När "barnen" då får veta, så är de ju inte längre barn.

Ännu värre är t.ex. Danmark, som tillåter helt anonym inseminering. Då får barnen aldrig reda på sitt biologiska ursprung.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-10-30 11:01:49 följande:

Ni miljöpartister är märkliga. Å ena sidan vill ni bevara naturen, allt naturligt i floran och faunan, men när det gäller människan, så ska skattebetalarna finansiera homosexuellas barnalstring via in vitro-graviditeter och suurrogatmödraskap, och könsbyten för psykiskt störda individer, vilka snarare borde behandlas med psykofarmaka och terapi!

Hur "naturliga" är dessa saker?

Men sen, när några vargar skjuts, då går ni i taket och börjar snacka om vargens "naturliga habitat".

Intressant. Vad är det som är onaturligt med homosexualitet och transsexualitet? Är det PK-samhällets fel nu igen? Har miljöpartiet tvingat folk in i dessa sexualiteter?
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-10-30 09:21:24 följande:
    För Sd räcker det med att föräldrarna är av samma kön för att barnet ska slitas upp från sin tillvaro. Allt för att Sd-politiker anser att det är äckligt med homosexualitet. Och ni brukar kalla vänstern känslostyrda..?
    Det finns inget i partiprogrammet som säger att barn till homosexuella ska omhändertas. Däremot ska inte två personer av samma kön kunna vara vårdnadshavare för ett barn, och samhället ska inte hjälpa till med insemination av lesbiska eller surrogatmödrar för homosexuella män. 

Med dessa åtgärder kommer antalet barn som behöver växa upp under sådana förhållanden i alla fall att minska. Med stor sannolikhet kommer inte homosexuella par att vara lika intresserade av att skaffa barn om inte båda får stå som vårdnadshavare.
  • Centurione
    Tonårsmamman1 skrev 2014-10-30 14:51:40 följande:
    Hur tänker du?

De flesta (alla?) homosexuella som har barn har definitivt inte adopterat. Du vet om att samkönade kan skaffa barn även om de inte får adoptera?
    Och DET kan man ju inte göra mycket åt. Men man kan som sagt stoppa den icke-biologiska parten från att bli förälder på papperet. Och då kommer antalet sådana "familjer" att minska, eftersom få människor (vare sig de är homosexuella eller heterosexuella) vill investera så mycket som man gör i ett barn, om barnet varken är ens eget biologiskt eller juridiskt. Man VET att biologiska föräldern när som helst kan ta barnet och flytta, och att man i så fall inte har någon umgängesrätt eller några andra rättigheter heller. 
  • Centurione
    Philipsson skrev 2014-10-30 23:30:39 följande:

Nu hungerstrejkar flyktingarna på asylboende. De tycker bl.a, att det är för långt till livsmedelsbutiken (där det skulle handla för skattepengar):

www.unt.se/uppland/uppsala/hungerstrejk-pa-asylboende-3440038.aspx

Jag tror inte våra politiker inser problemen de (politikerna alltså), skapar.

Dessa asylsökande framstår ju bara som omogna problemskapare. Samt att det visar, att de tror att vi svenskar är dumma, när de tror att de ska få gehör på det sättet. Skicka tillbaka dom med nästa flyg, dit de kom ifrån! Good riddance!
  • Centurione
    Philipsson skrev 2014-10-30 23:02:24 följande:
    Men då är det väl bara att de gör det då. Problemet är ju att samhället säger att det är okej, när homosexuella kvinnor insemineras vid våra sjukhus.

Jag tycker inte att det är ok att barn först när de är 18 år har rätt att veta vem fadern är. Eller rättare sagt, jag tycker inte samhället ska hjälpa till att dölja vem fadern är, under 18 år.

I FN.s barnkonvention står det att barnen så långt det är möjligt har rätt att få reda på vilka deras föräldrar är. Sverige bryter regelmässigt mot denna konvention, genom att medverka till att undanhålla faderns identitet under 18 år. När "barnen" då får veta, så är de ju inte längre barn.

Ännu värre är t.ex. Danmark, som tillåter helt anonym inseminering. Då får barnen aldrig reda på sitt biologiska ursprung.
    Håller med. Men i Sverige är det alltid så, att när en PK-grupps intressen (i detta fall de homosexuella) är at stake, så går de alltid över alla andra konventioner och hänsyn.

Vi vet ju idag hur viktig identiteten är för en människa. Så många människor har ju nu vittnat om att de känner sig "halva" när de inte vet vem den ena föräldern (vanligen pappan) är. Särskilda förmedlingar har uppstått runt om i jorden, där barn och donatorer kan knappa in sitt donatornummer, för att försöka hitta varandra. För även många donatorer lider av att inte veta vilka barn de har i världen, och hur de har det. Det är ju nästan alltid unga människor som donerar könsceller - och då tänker man inte så mycket, eller man har kanske gått på PK-lögnen att man gör en god gärning. Känslorna och oron kommer, när man fått egna barn och börjar förstå vidden av vad man har gjort...
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-10-31 04:56:02 följande:
    Det finns inget i partiprogrammet som säger att barn till homosexuella ska omhändertas. Däremot ska inte två personer av samma kön kunna vara vårdnadshavare för ett barn, och samhället ska inte hjälpa till med insemination av lesbiska eller surrogatmödrar för homosexuella män. 

Med dessa åtgärder kommer antalet barn som behöver växa upp under sådana förhållanden i alla fall att minska. Med stor sannolikhet kommer inte homosexuella par att vara lika intresserade av att skaffa barn om inte båda får stå som vårdnadshavare.
    Ur Sd´s principprogram:
    "I de fall ett barn har förlorat båda sina biologiska föräldrar bör barnet ha rätt
    till både en man och en kvinna som en ersättning för den far och den mor man
    har förlorat. Detta är orsaken till att vi motsätter oss statligt sanktionerad
    adoption för såväl ensamstående, som samkönade par och polyamorösa
    grupper. Undantaget från ovanstående princip är fall som gäller nära släktingar
    eller personer som barnet redan odlat en nära relation till."

Med andra ord, barn får under inga omständigheter växa upp med föräldrar av samma kön i Sverigedemokraternas Sverige. Tydligen är det så fruktansvärt att man måste skriva om det i deras principprogram. Dock finns det inget som tyder på att barn till homosexuella skulle må dåligt i Sverige. Att en homosexuell person utsätts för kränkningar är ju knappast individens fel utan de som slår eller på annat sätt kränker personen. Eller? Om ett barn till homosexuella skulle mobbas för det så är det knappast föräldrarnas fel utan de som mobbar. Eller vill du och Sd förbjuda övervikt, dialekter, hudfärg och annat som kan ge mobbare skäl att kränka och slå?? Nog är det bättre att försöka komma till rätta med mobbaren än att lägga skulden på den som mobbas.........!!

• sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-30 14:44:41 följande:
    Nja. Det där är ju lite konstigt. Om SD var emot homoadoptioner så skulle inga barn ha två samkönade föräldrar. Om de nu fick bestämma. 

Men som man tänker....
    Sd ÄR emot homoadoptioner. Kolla deras principprogram under punk 10. Finns på deras hemsida att chockas över.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?