• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FiaMedFunkk
    Velouria skrev 2014-10-29 14:41:27 följande:
    Hur är jag okunnig? SD är det mest splittrade partiet ever. Har du ens följt deras utveckling? Trög much? De är en blandad skara av allt möjligt skit. De innehåller nazister, sionister, islamofober osv. Sionisterna bryr sig inte om nazisterna i partiet så länge det förs en extrem islamofobisk politik och nazisterna bryr sig inte om judarna och sionisterna i partiet så länge de får en verklig plattform att kunna utföra sin politik på. Alla de samarbetar med varandra eftersom SD är deras enda chans att verkligen kunna synas och höras OCH påverka samhället.

T.ex. Ekeroth är ju jude men han bryr sig inte om SDs samarbete med högerextrema krafter i Europa. Och de högerextrema bryr sig inte om Ekeroth eftersom de nu har verklig chans att kunna göra verklighet av sin politik.

Vad de har lyckats åstadkomma gemensamt är en sorts ny rasism. Den är riktad enbart mot MENA-folk som är muslimer. Det är detta hat som för SD-folket samman, nazist som sionist.
    Oj. Det var ju mångfald. Precis som sossarna har bedragare, pedofiler, näthatare, mordhotare, snattare och människosmugglare.
  • Centurione
    nihka skrev 2014-10-29 09:15:25 följande:
    Du menar att de inte skulle vara öppet fientliga mot det homosexuella paret som tog hand om den 17-åriga flickan och hennes barn. Ja, tänk vilka "överkrav" att ställa på homofober när de kommer hem till homosexuella - att de ska kunna bete sig som folk.

Det lilla barnets sista trygghet ligger knappast hos homofoba mor- och farföräldrar som inte ville/kunde/fick ta hand om sitt barn och barnbarn.
    Det verkar ha hänt flera sådana fall i Storbritannien (här är det ett syskonpar som adopterats bort). Jag hittade det här nu, och det ÄR upprörande - det måste du väl hålla med om..?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1132053/Youll-grandchildren-Social-workers-warning-couple-spoke-gay-adoption-row.html

Morföräldrarna ska alltså aldrig få se sina barnbarn igen, för att de har sagt att de är emot att de adopteras av ett homosexuellt par. ("She" och "the 39-year old" är samma person, nämligen socialsekreteraren i fallet.)

'She said, "No, just pass the message on." She said she didn't want to speak to them but there would be no recommendation for them to see the children twice a year.'

Last week Mrs Rush had told the grandparents they would be allowed to see the boy and girl if they gave the gay adoption arrangements their blessing.

But now the 39-year-old - who has two children herself by different fathers - appears adamant that even if they do accept the arrangements they will not be given access.

The forced adoption of the children by two gay men - and the council's decision to ignore their grandparents' request to care for them - has provoked fierce debate.

• FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-10-29 13:42:36 följande:
    Ja, gå in och kolla på Avpixlat och se vad väljarna har för åsikter om Israel och judar. Gå sedan in på Fria tider där det är yngre väljare som hänger, och se den inställningen amplifierad. Det är inte många Ekerothfans där!
    Vad skulle man ha för åsikt om israel och judar? En terrorstat som bombar sina grannar och tar deras mark.
  • Centurione
    nihka skrev 2014-10-29 09:15:25 följande:
    Du menar att de inte skulle vara öppet fientliga mot det homosexuella paret som tog hand om den 17-åriga flickan och hennes barn. Ja, tänk vilka "överkrav" att ställa på homofober när de kommer hem till homosexuella - att de ska kunna bete sig som folk.

Det lilla barnets sista trygghet ligger knappast hos homofoba mor- och farföräldrar som inte ville/kunde/fick ta hand om sitt barn och barnbarn.
    Tydligen vittnar alla om att morföräldrarna skulle vara utmärkta som fosterföräldrar till barnet, men det är viktigare för kommunen att göra ett statement genom att låta ett homosexuellt par adoptera ett syskonpar.

Det skulle kunna hända här också... Död
  • Centurione
    de Robespierre skrev 2014-10-29 12:02:19 följande:
    Vänd på det. Ett barn förlorar sina båda biologiska föräldrar eller kan inte bo kvar av andra skäl. Barnet vill bo hos sin släkting som den har en bra relation med sedan många år tillbaka.

"Socialnämnden ska enligt 6 kap. 5 § SoL i första hand överväga om någon anhörig eller närstående kan ta emot ett barn som ska placeras. Utöver detta finns inte några särskilda bestämmelser utan socialnämnden ska utreda ett släktinghem på samma sätt som andra familjehem, enligt  de ramar som anges i socialtjänstlagen och SOSFS 2012:11."

Efter något år kommer barnets farmor ut som bi/homosexuell. Enligt SD:s retorik så skall barnet då omplaceras till en annan fosterfamilj trots att barnet vill bo kvar hos sin farmor där barnet känner sig trygg, älskad och omhändertagen.
    Nu är det inte jag som skriver regelverket, men jag tycker personligen att det ska krävas mycket för att slita ett barn ifrån ett hem där det redan är rotat och trivs.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-29 15:33:14 följande:

De flesta hatar SD för att de är hjärndöda. Riktig spån och saknar all form av intelligens.

Det var hårda ord om SDSkrattande

Personligen tycker jag att man kan ana vissa spår av intelligent liv även bland SD-anhängare.

Men det ska erkänns mycket är ju av typen länka till en felaktig rapport om Sveriges HDI-index i stället för att gå till källan UNDP.
  • Centurione
    Velouria skrev 2014-10-29 12:06:00 följande:

Hatar SD pga folk som hon

www.interasistmen.se/granskning/sd-ordforande-utvisa-folk-som-ar-skraniga-pa-allman-plats-eller-om-de-anvander-fula-ord/

Kan även passa på att säga att väldigt många svenskar skulle utvisas om man verkligen skulle tillämpa punkt 1-6

Fast jag tycker också att sådana saker ska kunna vägas in. Vi kan inte välja vilka som föds här i landet, men de som vi tar in fast det absolut inte är någon självklarhet, skulle vi kunna sovra ibland.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-10-29 15:44:53 följande:
    Det var hårda ord om SDSkrattande

Personligen tycker jag att man kan ana vissa spår av intelligent liv även bland SD-anhängare.

Men det ska erkänns mycket är ju av typen länka till en felaktig rapport om Sveriges HDI-index i stället för att gå till källan UNDP.
    Missförstår man detta. Så ja, då stämmer intelligensnivån in bra.Skrattande
Svar på tråden Varför hatar folk SD?