• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria

Kunigunda, kan jag få inboxa dig?

JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-10-29 00:16:33 följande:

Läser lite ur Sd´s åsiktsdokument. Sd menar att barnens bästa alltid ska stå i fokus, dvs som myndigheterna redan idag arbetar efter. Problemet är att Sd har en annan syn på vad det bästa för barnen är, de menar att barnet bör växa upp med de biologiska föräldrarna. Hur menar de att barn far illa av att växa upp med föräldrar av samma kön? Sd motsätter sig således också adoption av homosexuella par.
    Sd fortsätter att poängtera att barnet ska växa upp med föräldrar av olika kön.
    Samtidigt skriver de att diskriminering av pga sexuell läggning ska bestraffas hårt och att personer som tillhör några av de sexuella minoriteterna ska ha samma rättigheter och skyldigheter som andra.

Sd slår knut på sig själva i sin iver att vara PK. Kan inte tolka det på annat sätt än att Sd blir äcklade av homosexuella som tex Björn Söder skrivit på sin blogg för några år sedan men att de måste kunna luta sig mot nån rad om lika rättigheter osv. Vem tror de att de lurar?

Källa: sverigedemokraterna.se/asiktsdokument/
    Stycke 10.

Men det måste du väl förstå, att om barn ska ha rätt till båda sina riktiga föräldrar, så kan de inte växa upp med ett homosexuellt par. Kolla billeboken!

Vi vet ännu inte hur homoadoptioner/inseminationer/surrogatmammefödslar påverkar barnen, men det finns en hel del tråkiga vittnesbörd på nätet redan ifrån ungdomar som vuxit upp så i andra länder. Det har inte varit problemfritt. De har tvingats in i en roll som ambassadörer för en livsstil, som de inte själva kunnat välja. Och som i värsta fall strider emot de värderingar som de själva utvecklar, när de blir gamla nog att hämta influenser utanför familjen, resonera och förstå.

Homosexuella ska naturligtvis inte diskrimineras, men när det gäller principen om barnets bästa så måste det gå över homosexuellas ev. känsla av att vara diskriminerade. Jämför med t.ex. begåvningshandikappade eller psykiskt sjuka. Det är ingen som tycker idag att DE ska diskrimineras heller, utan den allmänna uppfattningen är att de ska få delta i samhället så långt det går, på sina egna villkor. Men just när det kommer till att hitta adoptivföräldrar för barn, så skulle ingen drömma om att välja ett begåvningshandikappat eller psykiskt sjukt par. Eller ett par där båda har svåra fysiska handikapp och är beroende av assistenter, för den delen. 

Men i PK-Sverige går just de homosexuellas "rättigheter" över alla andra hänsyn.
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-10-29 00:16:33 följande:

Läser lite ur Sd´s åsiktsdokument. Sd menar att barnens bästa alltid ska stå i fokus, dvs som myndigheterna redan idag arbetar efter. Problemet är att Sd har en annan syn på vad det bästa för barnen är, de menar att barnet bör växa upp med de biologiska föräldrarna. Hur menar de att barn far illa av att växa upp med föräldrar av samma kön? Sd motsätter sig således också adoption av homosexuella par.
    Sd fortsätter att poängtera att barnet ska växa upp med föräldrar av olika kön.
    Samtidigt skriver de att diskriminering av pga sexuell läggning ska bestraffas hårt och att personer som tillhör några av de sexuella minoriteterna ska ha samma rättigheter och skyldigheter som andra.

Sd slår knut på sig själva i sin iver att vara PK. Kan inte tolka det på annat sätt än att Sd blir äcklade av homosexuella som tex Björn Söder skrivit på sin blogg för några år sedan men att de måste kunna luta sig mot nån rad om lika rättigheter osv. Vem tror de att de lurar?

Källa: sverigedemokraterna.se/asiktsdokument/
    Stycke 10.

Och en annan sak. När det gäller fosterhem och öppna adoptioner (alltså där de biologiska föräldrarna/mamman får ha viss kontakt med sitt barn), så ställer homosexuella fosterföräldrar till ytterligare en dimension av problem, i en situation som är mycket, mycket känslig och olycklig i vilket fall som helst.

Jag läste t.ex. om ett fall i Storbritannien, där myndigheterna hade omhändertagit barnet till en 17-årig gravt missbrukande flicka, och placerat det hos ett homosexuellt par - utan att tillfråga varken flickan eller hennes föräldrar. Flickans föräldrar hade alltid varit emot homosexualitet, men de kunde inget göra. Och nu ställde det homosexuella paret kravet att de skulle avsäga sig sina tidigare värderingar om homosexuella, om de skulle få träffa sitt barnbarn. Det vill säga: det lilla barnet förlorade sin sista trygghet, då det gjordes till en pant för gayrörelsen... 
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-10-29 00:35:01 följande:

Men varför blir jag inte förvånad längre?

Inte jag heller :) Ska försöka hitta youtube klippet igen :)
  • nihka
    Men det homosexuella paret ÄR barnets riktiga föräldrar precis som ett heterosexuellt par som adopterar ÄR det barnets riktiga föräldrar. Och i många fall finns även en biologisk förälder på plats när det gäller homosexuella.

Att argumentera att barn inte ska växa upp bland homosexuella för att det finns andra människor som delar ens homofoba syn är ju knappast ett argument. Lite som att påstå att det är skadligt för barn att växa upp bland förvärvsarbetande mammor för att det finns människor som delar ens åldriga syn på kvinnans plats i samhället.

Du får kolla i fler böcker än billeboken för att komma up to date är jag rädd och sedan ändra din syn för att inte riskera att förpesta livet för andra genom att sprida homofobi. Bästa stället att börja med är alltid sig själv.
    .
  • nihka
    Centurione skrev 2014-10-29 06:56:58 följande:
    Men det måste du väl förstå, att om barn ska ha rätt till båda sina riktiga föräldrar, så kan de inte växa upp med ett homosexuellt par. Kolla billeboken!
  • nihka
    Centurione skrev 2014-10-29 07:02:26 följande:
    Och en annan sak. När det gäller fosterhem och öppna adoptioner (alltså där de biologiska föräldrarna/mamman får ha viss kontakt med sitt barn), så ställer homosexuella fosterföräldrar till ytterligare en dimension av problem, i en situation som är mycket, mycket känslig och olycklig i vilket fall som helst.

Jag läste t.ex. om ett fall i Storbritannien, där myndigheterna hade omhändertagit barnet till en 17-årig gravt missbrukande flicka, och placerat det hos ett homosexuellt par - utan att tillfråga varken flickan eller hennes föräldrar. Flickans föräldrar hade alltid varit emot homosexualitet, men de kunde inget göra. Och nu ställde det homosexuella paret kravet att de skulle avsäga sig sina tidigare värderingar om homosexuella, om de skulle få träffa sitt barnbarn. Det vill säga: det lilla barnet förlorade sin sista trygghet, då det gjordes till en pant för gayrörelsen... 
    Du menar att de inte skulle vara öppet fientliga mot det homosexuella paret som tog hand om den 17-åriga flickan och hennes barn. Ja, tänk vilka "överkrav" att ställa på homofober när de kommer hem till homosexuella - att de ska kunna bete sig som folk.

Det lilla barnets sista trygghet ligger knappast hos homofoba mor- och farföräldrar som inte ville/kunde/fick ta hand om sitt barn och barnbarn.
  • NoOx

Man hatar sdáre för dom är extremt tröga och korkade. 

I might go fully retard and derp ur azz, just for Ze LULZ
  • de Robespierre
    Centurione skrev 2014-10-29 07:02:26 följande:

Vänd på det. Ett barn förlorar sina båda biologiska föräldrar eller kan inte bo kvar av andra skäl. Barnet vill bo hos sin släkting som den har en bra relation med sedan många år tillbaka.

"Socialnämnden ska enligt 6 kap. 5 § SoL i första hand överväga om någon anhörig eller närstående kan ta emot ett barn som ska placeras. Utöver detta finns inte några särskilda bestämmelser utan socialnämnden ska utreda ett släktinghem på samma sätt som andra familjehem, enligt  de ramar som anges i socialtjänstlagen och SOSFS 2012:11."

Efter något år kommer barnets farmor ut som bi/homosexuell. Enligt SD:s retorik så skall barnet då omplaceras till en annan fosterfamilj trots att barnet vill bo kvar hos sin farmor där barnet känner sig trygg, älskad och omhändertagen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?