• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-10-30 09:21:24 följande:
    För Sd räcker det med att föräldrarna är av samma kön för att barnet ska slitas upp från sin tillvaro. Allt för att Sd-politiker anser att det är äckligt med homosexualitet. Och ni brukar kalla vänstern känslostyrda..?
    Ni miljöpartister är märkliga. Å ena sidan vill ni bevara naturen, allt naturligt i floran och faunan, men när det gäller människan, så ska skattebetalarna finansiera homosexuellas barnalstring via in vitro-graviditeter och suurrogatmödraskap, och könsbyten för psykiskt störda individer, vilka snarare borde behandlas med psykofarmaka och terapi!

Hur "naturliga" är dessa saker?

Men sen, när några vargar skjuts, då går ni i taket och börjar snacka om vargens "naturliga habitat".
  • JTA
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-29 15:51:25 följande:
    Nej, jag är faktiskt ganska bra på historia. Var va judarna innan 1917? 
    Du menar innan de började massinvandra till Palestina?

Hur det gick sedan vet vi ju.

Vad kan man dra för slutsats av den erfarenheten tycker du?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-10-30 10:53:12 följande:

Behövs det? Du som hyser sån idolatri gentemot Zlatan borde väl veta att han har bojkottat bl.a. Aftonlögnen...det är ju det Sd gör numera ibland. De ställer inte alltid upp för att media kallar. När man har en position kan man nonchalera media.

Men för er batikhäxor är väl Zlatan nån slags halvgud. T.o.m. folk som aldrig varit på fotbollsstation dyrkar ju Zlatan, för att han förkroppsligar deras våta drömmar om s.k. mångkultur (d.v.s. ingen kultur alls).

Håll dig till avpissat du, om du tror att det är det enda sanna mediet. Någon gång kanske även du börjar tänka kritiskt och inte stanna kvar i sd's 90-tal där ni stod och skanderade vissa ord i grupp.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-10-30 13:17:31 följande:
    Håll dig till avpissat du, om du tror att det är det enda sanna mediet. Någon gång kanske även du börjar tänka kritiskt och inte stanna kvar i sd's 90-tal där ni stod och skanderade vissa ord i grupp.
    Jo, det har ju du verkligen visat prov på, "kritiskt tänkande". Vet du vad det är?

Jo, det är att analysera vedertagna uppfattningar, den politiska, kulturella och ekonomiska hegemonins verklighetsbeskrivning.

I vilket avseende skulle du ha visat prov på kritiskt tänkande, menar du? Du är ju en sån där som ställer in dig i etablissemangets led och hävdar att kejsarens kläder är jättevackra, när ju karl´n är spritt språngande naken!

Flyttar man på dig i tid, är du en sån där religiös moralist som utgjorde kyrkans fotfolk. Då när kyrkan stod för den kulturella hegemonin, och bestämde vad som var "kunskap".
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-10-29 16:14:31 följande:
    Hm, det finns ett tydligt samband mellan SD och språklig oförmåga. Många sverigedemokrater saknar språklig förankring, vilket i sig också är en förklaring till alla ständiga missförstånd.

Om du hade fått lite hjälp med meningen "De flesta hatar SD för att de är hjärndöda. Riktig spån och saknar all form av intelligens." så skulle du ha undvikit din fadäs.

Min uppfattning är faktiskt att det mycket väl kan vara så att SD är det politiska parti i världen som samlat den mest stupida anhängarskaran, åtminstone tycks anhängarna på FL ligga i hårdträning inför OS i synapströghetTomte
    Så det viktiga var alltså avsaknaden av bokstaven "a"?

Om man nu var duktig på sitt modersmål. Kunde man då inte gissa vad det skulle stå?

Kanske inte alla, men en del av oss.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-10-30 09:21:24 följande:
    För Sd räcker det med att föräldrarna är av samma kön för att barnet ska slitas upp från sin tillvaro. Allt för att Sd-politiker anser att det är äckligt med homosexualitet. Och ni brukar kalla vänstern känslostyrda..?
    Nja. Det där är ju lite konstigt. Om SD var emot homoadoptioner så skulle inga barn ha två samkönade föräldrar. Om de nu fick bestämma. 

Men som man tänker....
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-10-30 13:17:31 följande:
    Ja, håll dig till Expressen. Så länge de nu finns kvar.Skrattande
  • Tonårsmamman1
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-30 14:44:41 följande:
    Nja. Det där är ju lite konstigt. Om SD var emot homoadoptioner så skulle inga barn ha två samkönade föräldrar. Om de nu fick bestämma. 

Men som man tänker....
    Hur tänker du?

De flesta (alla?) homosexuella som har barn har definitivt inte adopterat. Du vet om att samkönade kan skaffa barn även om de inte får adoptera?
  • FiaMedFunkk
    Tonårsmamman1 skrev 2014-10-30 14:51:40 följande:
    Hur tänker du?

De flesta (alla?) homosexuella som har barn har definitivt inte adopterat. Du vet om att samkönade kan skaffa barn även om de inte får adoptera?
    Det där ska bli spännande att se adekvat statistik på.

Oavsett så är det ju givetvis en lögn att SD skulle riva upp deras tillvaro.
  • Gert

Äntligen börjar det hända saker efter valets stora SD-seger. Alliansen i Vingåker öppnar dörren för ett samarbete med SD. Man kan inte nonchalera 17% av rösterna, enligt Alliansen i Vingåker.

Tänk vad fel ni har haft som har påstått att inget parti kommer eller vill samarbeta med SD. Ganska roligt faktiskt. Skrattande

Givetvis kommer inte länken fungera så jag föreslår att ni googlar.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6005514

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Varför hatar folk SD?