• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Rataxes
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-29 15:39:13 följande:
    Vad skulle man ha för åsikt om israel och judar? En terrorstat som bombar sina grannar och tar deras mark.
    Du är dålig på historia. Vem började kriget 1948? Vem ockuperade det du kallar västbanken, samma år? Vem ockuperade Gazaremsan, samma år? Var var Palestinierna då?
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Centurione
    FDFMGA skrev 2014-10-29 14:27:20 följande:
    Hm, parabolen inställd på mottagning och efter att du eggat upp dig på Metapedia så är du på batikhäxespaning igen.

De senaste forskningsrönen är alltså att fotbollsintresset minskar på grund av sådana som Zlatan utom hos batikhäxorna som har honom som idol.

Hm, i verkligheten är det väl precis tvärtom - att Zlatan i allra högsta grad bidragit till att höja intresset för svensk fotboll, liksom exemplevis Henke Larsson och Martin Dahlin gjorde tidigare.

Ja du - som du far runt med dina iakttagelser i Metapedia eller via batikhäxespanarparabolen - räta på ryggen i stället och sluta vara så rädd för kvinnor.

Det finns inga batikhäxor - det är bara inbillning hos rädda gossar som aldrig gjort annat än studerat kvinnor på avstånd.
    Fast jag som ÄR kvinna vet också att batikhäxorna finns.
  • Centurione
    Philipsson skrev 2014-10-29 14:51:34 följande:
    Men vad har nazismen för koppling till motstånd gentemot islamism? Du hystar ur dig en massa saker du inte har en aning om, så obildad du är. Läs några böcker och återkom efteråt.

Sd är pro-Israel, har varje gång tagit ställning för Israel. Mycket kan man säga om det, men nazistiskt kan det knappast vara, bortsett från bland obildade Sd-hatare då, som får sin världsbild från Facebook.
    Stämmer, och när det gäller just detta håller jag inte med mitt parti. Jag är på arabernas sida i den konflikten.
  • FiaMedFunkk
    Rataxes skrev 2014-10-29 15:48:23 följande:
    Du är dålig på historia. Vem började kriget 1948? Vem ockuperade det du kallar västbanken, samma år? Vem ockuperade Gazaremsan, samma år? Var var Palestinierna då?
    Nej, jag är faktiskt ganska bra på historia. Var va judarna innan 1917? 
  • Velouria
    Centurione skrev 2014-10-29 15:46:54 följande:
    Fast jag tycker också att sådana saker ska kunna vägas in. Vi kan inte välja vilka som föds här i landet, men de som vi tar in fast det absolut inte är någon självklarhet, skulle vi kunna sovra ibland.
    Okej, men vi kan alltså, i SD-teorin, välja vilka som ska få fortsätta att bo här. Eller hur?
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • FiaMedFunkk
    Velouria skrev 2014-10-29 15:56:19 följande:
    Okej, men vi kan alltså, i SD-teorin, välja vilka som ska få fortsätta att bo här. Eller hur?
    Vi kan ju välja vilka vi släpper in och villkora ett framtida medborgarskap något hårdare.
  • Centurione
    Velouria skrev 2014-10-29 15:56:19 följande:
    Nä. Svenskar har en arvsrätt till det här landet, hur störiga de än är. Dessutom finns det ju ingenstans att utvisa dem. Vi har inga kolonier.
  • Velouria
    Philipsson skrev 2014-10-29 14:51:34 följande:
    Men vad har nazismen för koppling till motstånd gentemot islamism? Du hystar ur dig en massa saker du inte har en aning om, så obildad du är. Läs några böcker och återkom efteråt.

Sd är pro-Israel, har varje gång tagit ställning för Israel. Mycket kan man säga om det, men nazistiskt kan det knappast vara, bortsett från bland obildade Sd-hatare då, som får sin världsbild från Facebook.
    Jösses...ju mer du försöker bortförklara desto mer inser jag att det är du själv som inte har en aning om SD.

Själva SD-topparna i riksdagen må vara pro-Israel Kräks Dock har de inte så mycket emot att samarbeta med de mer nazistiska folken. 

Släpp Avpixlat lite och skaffa dig riktig uppfattning om SD och alla dess olika grenar samt samarbetspartners. Senaste tillskottet (läs stolpskottet) som SD valt att samarbeta med är 
    Robert Jaroslaw Iwaszkiewicz. Förintelseförnekare deluxe. Varför säger inte Ekeroth något om samarbetet med honom och därigenom det högerextrema Hitlervänliga partiet han framträder?

Jo, för att de behöver varandra i detta nu. Fattar du verkligen inte det? Obestämd
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-29 15:47:46 följande:
    Missförstår man detta. Så ja, då stämmer intelligensnivån in bra.Skrattande
    Hm, det finns ett tydligt samband mellan SD och språklig oförmåga. Många sverigedemokrater saknar språklig förankring, vilket i sig också är en förklaring till alla ständiga missförstånd.

Om du hade fått lite hjälp med meningen "De flesta hatar SD för att de är hjärndöda. Riktig spån och saknar all form av intelligens." så skulle du ha undvikit din fadäs.

Min uppfattning är faktiskt att det mycket väl kan vara så att SD är det politiska parti i världen som samlat den mest stupida anhängarskaran, åtminstone tycks anhängarna på FL ligga i hårdträning inför OS i synapströghetTomte
  • FiaMedFunkk
    Velouria skrev 2014-10-29 16:09:51 följande:
    Jösses...ju mer du försöker bortförklara desto mer inser jag att det är du själv som inte har en aning om SD.

Själva SD-topparna i riksdagen må vara pro-Israel Kräks Dock har de inte så mycket emot att samarbeta med de mer nazistiska folken

Släpp Avpixlat lite och skaffa dig riktig uppfattning om SD och alla dess olika grenar samt samarbetspartners. Senaste tillskottet (läs stolpskottet) som SD valt att samarbeta med är 
    Robert Jaroslaw Iwaszkiewicz. Förintelseförnekare deluxe. Varför säger inte Ekeroth något om samarbetet med honom och därigenom det högerextrema Hitlervänliga partiet han framträder?

Jo, för att de behöver varandra i detta nu. Fattar du verkligen inte det? Obestämd
    Haha! Alltså, va? Vilka är de mer nazistiska folken?

Vilket skämt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?