• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-11-27 06:40:54 följande:
    Philipsson skrev 2014-11-27 01:34:06 följande:
    Du påminner om tidningsledningen i den där filmen med Clint Eastwood, True crime. En lirare är dömd till döden, oskyldigt, ska det visa sig. Istället för att granska fallet, hänger den tidning Clintan är journalist på, upp sig på att åklagaren är en man, och börjar fråga sig varför det finns så få kvinnliga åklagare inom åklagarväsendet! Man upphöjer en pseudofråga till huvudsak!

Att killen sitter i dödscell, skiter ju tidningen i. Ja, bortsett från Clintan då, som räddar honom undan e-stolen till sist. Clintan står liksom för förståndet i filmen.
    Nej, du förstår inte, vilket jag inte heller förväntat mig.

Det är mycket möjligt att det står att Aschberg är jude i ditt husorgan Metapedia, men det är ju just ett exempel på en nazistisk kloak.

Om en sverigedemokrat kallar Aschberg för juden Aschelberg ja då är det hen som ska belägga att Aschberg är jude och så kanske lära sig skillnaden mellan öknamn och smeknamn.

Kräket påstod nämligen att Aschelberg var ett smeknamn.
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
    Jag förstår mycket väl, att du blott är intresserad av skendebatter, som den demagog du är.

Jag föreslår att du startar en tråd om hr Aschberg.
  • Philipsson

Läs AL www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article19925557.ab

Till skillnad från Silberstein menar AL att högern nu girar åt Sd:s håll.

Silberstein säger ju att M egentligen hela tiden tyckt så, men att det var Reinfeldt som förespråkade massinvandring, och att partiet anpassade sig till honom, men att partiet nu tar avstånd från hans politik.
    --
    Vad jag menar är att vid ett eventuellt nyval, så kan nu knappast nån rösta på M och samtidigt förespråka massinvandring. I så fall röstar man ju emot det partiet står för.

En intressant utveckling.

• de Robespierre
    Philipsson skrev 2014-11-27 01:22:19 följande:
    Du gör ditt bästa för att undvika sakfrågorna, i vanlig ordning; när nu M lanserar förslag som gör att de närmar sig Sd så vill du slippa diskutera det, utan börjar babbla om formalia som inte har med saken att göra. Du stoppar huvudet i sanden!
    Att SD skule få ytterligare stöd från fd M-väljare var ju ett faktum redan efter valet och då speciellt efter Reinfeldts annonserade avgång. Något som det pratades om i politisk media och analyser. M förlorade valet. Kaptenen lämna skeppet. Kapten Röd tar över rodret vilket är en katastrof för de flesta M-väljare. Det egna partiets väljare blir tagna på sängen av Reinfeldts snabba exit och partiet saknar en stadig ledare. Man är bitter på Reinfeldts prestation. Då kan SD för en del kännas som ett alternativ för besvikna M-väljare, kanske bara "för stunden".
  • de Robespierre
    Philipsson skrev 2014-11-27 09:54:55 följande:
    Läs AL www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anders...

Till skillnad från Silberstein menar AL att högern nu girar åt Sd:s håll.

Silberstein säger ju att M egentligen hela tiden tyckt så, men att det var Reinfeldt som förespråkade massinvandring, och att partiet anpassade sig till honom, men att partiet nu tar avstånd från hans politik.
    --
    Vad jag menar är att vid ett eventuellt nyval, så kan nu knappast nån rösta på M och samtidigt förespråka massinvandring. I så fall röstar man ju emot det partiet står för.

Det har historiskt sett funnits de inom M som har haft en mycket mörkblå färg. Nu när klimatet för nationalism och patriotism har blivit mycket mer tillåtande så andas de morgonluft. Vilket inte är unikt för Sverige utan har upprepats i flera andra länder. Som i förlängningen kan bli det sluttande planet.
  • sjuttiofemman

När ska Sd sluta drivas av hat? Är uppenbart att Sd bara vill jävlas i svensk politik. De har ingenting alls att tjäna på att utlösa en regeringskris i landet. Det enda som i förlängningen kommer att hända är att s och m kommer att tvingas till samarbete och då är all eventuell makt för sd uteslutet för en lång framtid. För inte är väl Sd så korkade att de tror att de kommer att få 51% av rösterna i något riksdagsval?

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19928071.ab

• nihka
    Philipsson skrev 2014-11-27 01:22:19 följande:
     när nu M lanserar förslag som gör att de närmar sig Sd

När det gäller Aschberg så är ju också det en pseudodiskussion.
    M närmar sig inte SD. Fatta någon gång att INGET riksdagsparti närmar sig SD. SD äger inte migrationsfrågan. De andra riksdagspartierna som i varierande grad samarbetar med migrationsfrågor, tar med regeringen i spetsen fortlöpande beslut i migrationsfrågor och allt annat HELT utan att konsultera SD - precis som vanligt.

Vi kan öka, minska, stänga, öka, minska, stänga precis som vi gjort så många gånger förr utifrån vad situationen kräver HELT utan SDs existens - precis som vanligt.

Nej, diskussionen om Aschberg är en del av den syn på vad som hände under andra världskriget som får vissa människor från  SD/högerextremistiskt/nazistiskt håll att utrycka sig i termer av exempelvis "judemedia".
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-27 09:54:55 följande:

M har aldrig förespråkat massinvandring.

SD däremot förespråkar massinvandring från Syrien till grannländerna. Till och med när de nu de facto bågnar under trycket efter ha tagit emot mer än 3 miljoner flyktingar trycker SD på om att Syriens grannländer ska öka sin massinvandring.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-27 09:47:18 följande:
    Jag förstår mycket väl, att du blott är intresserad av skendebatter, som den demagog du är.

Nja, jag anser att judehatet hos många SD-aktivister i allra högsta grad är relevant i en tråd som handlar om varför den sverigedemokratiska subkulturen inte låter sig förenas med svenska traditioner och svensk värdegrund.

Googlar man på "juden aschelberg eller juden aschberg får man i princip inga träffar som avser Robert Aschberg utanför de bruna kloakerna.

Jag skulle väl  snarare vilja påstå att det är mer på sin plats att du startar en tråd om hur det går till när du åkallar nazistiska Metapedia i dina spaningar efter batikhäxor. Men - på  något sätt så tycker jag trots allt att dina uppenbarelser om vilka som är batikhäxor, dina länkar där du inte förstått texten du länkar till och dina återkommande psykiatriska diagnoser ganska väl illustrerar ett sverigedemokratiskt intellekt och alltså fungerar som en indirekt uppvisande av en sverigedemokratisk karaktär - vilket ju inte är helt fel i en tråd som handlar om SD-sekten.

Att däremot en person som brukar hänvisa till nazistiska Metapedia inte känner stanken av judehat -tja, det förvånar mig inte alls.
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-27 09:47:18 följande:

Varför ska FDFMGA starta en tråd om Aschberg? Han frågar dig utan att få svar varför du använder prefixet "jude" om allt och inget personer som råkar vara judar sysslar med.

Är du nazist? Ditt språkbruk samt att du använder Metapedia som källa tyder på det.
  • Solidaritet
    Angie99 skrev 2013-10-30 19:42:37 följande:
    Jag antar att du är för höjd bensinskatt, sänkt eller bibehållet tak på A-kassan, fri alkoholförsäljning, att föräldraförsäkringen ska vara delad trots att 84% av föräldrarna vill bestämma över den själva, och andra saker som är emot SD?

Eller att du helt sympatiserar med något av de andra partierna?

Fast det är vettiga argument. Ungefär samma som jag känner inför t.ex. miljöpartiet. Skulle dock aldrig kalla folk som röstar på dem för elakheter, blockera dem från min vänlista på fb, eller allmänt mobba dem och partiet i media. Det är skillnaden.
    Nej, att någon väljer att inte rösta på ett visst parti innebär inte att denne per automatik är emot något som partiet påstår sig stödja. För i SD:s fall handlar det om att de påstår att de vill höja taket i A-kassan. Det vill de inte. Men SD vet att de aldrig någonsin kommer att hamna i en situation där de behöver göra det. De kommer aldrig att sitta i regering, de kommer aldrig att behöva ta ansvar för en budget. Då är det väldigt lätt att lova guld och gröna skogar. 

SD är högerextremister. Det innebär att de ÄR för lägre nivåer i A-kassan, nedrustning av jämställdheten, de är också konservativa, vilket innebär att de inte anser att människor är lika mycket värda eller bör tillåtas mänskliga rättigheter om de inte är heterosexuella.

De anser att alla som inte håller med dem är "svenskfientliga". Något som är ganska oklart vad det egentligen är. Kanske du kan svara på det? 

Miljöpartiet är varken fascister eller rasister, och att jämföra dem med ett parti som SD går inte. Det gör man enbart i syfte att skapa rökridåer då man inte klarar av att argumentera för SD. 

För vet du, jag har hittills inte stött på en SD:are som klarar av att argumentera för vad som gör SD så bra. Jag har däremot läst deras partiprogram, och det är skrämmande läsning. De använder samma retorik som nazisterna, faktum är att de gått så långt som att återanvända en del av de gamla nazistiska slagdängorna, så som "ett land, ett folk..." osv. 

Du kanske kan slå blå dunster i ögonen på dig själv, och inför dig själv rättigfärdiga att du stödjer fascister, men tro mig, vi är många som ser dem för vad de är och inte stirrar oss blinda på att de "vågar ta i det som ingen vill diskutera", för faktum är att det diskuteras. Men inte så som SD och SD:s följare vill att det ska diskuteras. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?