• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Johanna6

Eftersom det är ett pajasparti med rötter ur ett nazistparti och de har gjort grova övertramp flera gånger som bevisat deras rasistiska kärna.

• sverker11
    de Robespierre skrev 2014-11-27 20:29:20 följande:
    Trots att företagen i England inte har fått några inhemska sökande med rätt kunskap och motivation. Som tydligen "vi" har haft eftersom "vi" har fått jobb, och därmed har haft råd med bostad också.
    LIte OT men handlar inte svensk arbetskraft i Storbritannien till största delen om  ungdomar med okvalificerade jobb och löner som de aldrig skulle accepterat i Sverige? Det är iallafall den bild jag fått genom media.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-11-27 14:15:21 följande:
    Varför ska FDFMGA starta en tråd om Aschberg? Han frågar dig utan att få svar varför du använder prefixet "jude" om allt och inget personer som råkar vara judar sysslar med.

.
    Källa? Du kommer inte att finna nån, lögnhals!
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-11-27 14:06:06 följande:
    Nja, jag anser att judehatet hos många SD-aktivister i allra högsta grad är relevant i en tråd som handlar om varför den sverigedemokratiska subkulturen inte låter sig förenas med svenska traditioner och svensk värdegrund.

Googlar man på "juden aschelberg eller juden aschberg får man i princip inga träffar som avser Robert Aschberg utanför de bruna kloakerna.

Jag skulle väl  snarare vilja påstå att det är mer på sin plats att du startar en tråd om hur det går till när du åkallar nazistiska Metapedia i dina spaningar efter batikhäxor. Men - på  något sätt så tycker jag trots allt att dina uppenbarelser om vilka som är batikhäxor, dina länkar där du inte förstått texten du länkar till och dina återkommande psykiatriska diagnoser ganska väl illustrerar ett sverigedemokratiskt intellekt och alltså fungerar som en indirekt uppvisande av en sverigedemokratisk karaktär - vilket ju inte är helt fel i en tråd som handlar om SD-sekten.

Att däremot en person som brukar hänvisa till nazistiska Metapedia inte känner stanken av judehat -tja, det förvånar mig inte alls.
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
    Källa på att Metapedia är en "nazistisk" sajt?

Du strör en massa okvädingsord runt dig, men alla märker vi ju att den store hataren, är du. Knappast mitt fel att du är en batikhäxa, som tar illa vid dig för att jag använder uttrycket.

Du kan kalla mig för nazist om du vill, om det ger dig nåt, men upplysningsvis så har jag ingenting emot vare sig judar, zigenare eller svarta, handikappade, utvecklingsstöda, homosexuella, eller andra grupper som nassarna ogillade. Däremot ogillar jag miljöpartister och batikhäxor. Är man nasse då?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-28 00:03:50 följande:
    Källa? Du kommer inte att finna nån, lögnhals!
    Rättelse:

Varför ska FDFMGA starta en tråd om Aschberg? Han frågar Svt utan att få svar varför Svt  använder prefixet "jude" om allt och inget personer som råkar vara judar sysslar med.

Tillägg:

Och varför opponerar DU dig mot det?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-28 00:10:27 följande:
    Metapedia är ett nätbaserat uppslagsverk med högerextremistisk och åtminstone bitvis antisemitisk och nynazistisk profil som använder sig av wikiteknik

Ansvarig utgivare för webbplatsen är Anders Lagerström.[3][10]

Lagerström har tidigare varit aktiv i det nynazistiska ungdomsförbundet Nationell Ungdom och även senare distriktsordförande i det högerextrema Nationaldemokratisk Ungdom [11]

http://sv.wikipedia.org/wiki/Metapedia
  • FDFMGA

Du strör en massa okvädingsord runt dig, men alla märker vi ju att den store hataren, är du. Knappast mitt fel att du är en batikhäxa, som tar illa vid dig för att jag använder uttrycket.

Du kan kalla mig för nazist om du vill, om det ger dig nåt, men upplysningsvis så har jag ingenting emot vare sig judar, zigenare eller svarta, handikappade, utvecklingsstöda, homosexuella, eller andra grupper som nassarna ogillade. Däremot ogillar jag miljöpartister och batikhäxor. Är man nasse då?
     Ser att Nihka redan har hjälpt dig lite - och dessutom visat hur enkelt det är att förklara att man haft fel om man inte är så där pimpinett som du.

Min förklaring hänger ihop med att du anser att det är en pseudofråga att ta upp sverigedemokraters behov av att kalla Aschberg jude.

Inte alls, Aschberg är knappast troende jude och jag betraktar honom som etnisk svensk inget annat - men självklart är jag medveten om att det finns och har funnits andra synsätt på vem som ska betraktas som jude. Och då är vi tillbaka i nazismen.

Så ja, batikhäxespanare och nazister ser det säkert som en självklarhet att han är jude - hans farfar var ju jude.

Enligt samma debilt rasistiska betraktelsesätt skulle jag vara italienare eftersom jag har italienskt påbrå.

Aschberg är alltså lika mycket etnisk svensk som den som har behov att kalla honom jude är nazist.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Fick lite att göra men jag vill gärna kommentera din seans också.

Nej, du vet inte vad alla tycker eller märker. Du förstår inte det, men du kan inte veta vad andra än du själv tänkerSkrattande

Att du far runt här i tråden och kallar folk batikhäxor är ditt problem, själv anser jag att det skulle vara nyttigare för dig med ordentlig lästräning i stället för batikhäxespaning.

Ja herregud, det verkar finnas ett helt regemente med stålkärringar i SD-tåget, helt obetalbart egentligen att det finns tydligt ockulta inslag i samband med SD-sekten.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • de Robespierre
    sverker11 skrev 2014-11-27 22:09:31 följande:
    LIte OT men handlar inte svensk arbetskraft i Storbritannien till största delen om  ungdomar med okvalificerade jobb och löner som de aldrig skulle accepterat i Sverige? Det är iallafall den bild jag fått genom media.
    Vet inte hur fördelningen är. Men som tidigare svensk i London själv så hade de flesta svenskarna på det stället jag jobbade kvalificerade jobb till normal lön. Men det bör självklart finnas svenska ungdomar där som är villiga att göra allt för att få bo i London
  • de Robespierre

Alternativa "Wikipedias" som täcker samma ämnen är trots allt lite förvirrande. Inte för att Wikipedia själva har någon ensamrätt. Men om den informationen inte stämmer och istället för att editera den källan så väljer man att skapa en egen så väcker det ett antal frågor om varför. Precis som detta
    www.huffingtonpost.com/2014/11/14/russia-wikipedia-putin-media-censor-internet_n_6159494.html

Svar på tråden Varför hatar folk SD?