• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • kenneth768768
    Solidaritet skrev 2014-11-27 14:40:53 följande:
    De använder samma retorik som nazisterna, faktum är att de gått så långt som att återanvända en del av de gamla nazistiska slagdängorna, så som "ett land, ett folk..." osv. 

Jag försökte hitta detta uttryck i partiprogrammet men jag kunde inte, kan du hjälpa?

Jag försökte även hitta andra nazistiska slagord i programmet men kunde inte, iofs utgick jag från http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_politiska_slogans#Nazistiska_slogans, det kanske finns andra än så.
  • de Robespierre

Idag släpptes siffror om Storbritannien där antalet invandrare ökade med 78,000 jämfört med förra året och landade på 260,000 st. Vilket fick UKIP samt andra högerpartier att gå i taket. Men mest upprörda röster hörs från väljare till partier som motsvarar SD. Väljarna menar att de andra europeiska borde sluta skicka medborgare till England. Eller rättare sagt, att de borde åka hem till sina hemländer igen och Storbritannien bör sätta stopp för att låta dem bo och arbeta i landet.

Vilka är dessa länder som väljarna och vissa lokalpolitiker är så upprörda över?. Ja, det är de vanliga som inte behöver upprepas igen. Men det stoppar inte där utan man riktar även detta till länder som Frankrike, Tyskland och Sverige mm. Dvs de "vanliga" länderna i Europa som anses som de rikaste. I Sveriges fall handlar det om ca 20,000 st svenskar som inte längre är välkomna enligt dessa väljares sätt att se det. "Vi" tar engelsmännens jobb, deras bostäder osv. Resurser som borde gå till engelsmännen istället. Någon menar även att detta inte borde vara en nyhet för "oss" eftersom "vi" själva förespråkar samma politik hemma.

Nu väntar vi på det officiella politiska Storbritanniens kommentarer på detta.

• FiaMedFunkk

Okej, nu har jag varit borta i en vecka. Varför kan man ju fråga bokstavskombinationen. Men vad har hänt med diskussionen? Hur blev judar och nazister föremål för debatten? Är det ännu ett nytt försök att kleta smuts a´la guilt by association av de rabiata SD-hatarna?

• FiaMedFunkk
    de Robespierre skrev 2014-11-27 17:59:33 följande:

Idag släpptes siffror om Storbritannien där antalet invandrare ökade med 78,000 jämfört med förra året och landade på 260,000 st. Vilket fick UKIP samt andra högerpartier att gå i taket. Men mest upprörda röster hörs från väljare till partier som motsvarar SD. Väljarna menar att de andra europeiska borde sluta skicka medborgare till England. Eller rättare sagt, att de borde åka hem till sina hemländer igen och Storbritannien bör sätta stopp för att låta dem bo och arbeta i landet.

Vilka är dessa länder som väljarna och vissa lokalpolitiker är så upprörda över?. Ja, det är de vanliga som inte behöver upprepas igen. Men det stoppar inte där utan man riktar även detta till länder som Frankrike, Tyskland och Sverige mm. Dvs de "vanliga" länderna i Europa som anses som de rikaste. I Sveriges fall handlar det om ca 20,000 st svenskar som inte längre är välkomna enligt dessa väljares sätt att se det. "Vi" tar engelsmännens jobb, deras bostäder osv. Resurser som borde gå till engelsmännen istället. Någon menar även att detta inte borde vara en nyhet för "oss" eftersom "vi" själva förespråkar samma politik hemma.

UK har blivit stormrika på invandringen. Va gnäller de om?

unvis.it/www.dn.se/goda-nyheter/rapport-invandring-lonsam-for-britterna/

Sandviken likaså. Foten i munnen
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-11-27 13:02:14 följande:
    M har aldrig förespråkat massinvandring.

SD däremot förespråkar massinvandring från Syrien till grannländerna. Till och med när de nu de facto bågnar under trycket efter ha tagit emot mer än 3 miljoner flyktingar trycker SD på om att Syriens grannländer ska öka sin massinvandring.
    Nej, de bara genomförde den. Till historiskt högsta nivån.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-27 18:07:43 följande:

Okej, nu har jag varit borta i en vecka. Varför kan man ju fråga bokstavskombinationen. Men vad har hänt med diskussionen? Hur blev judar och nazister föremål för debatten? Är det ännu ett nytt försök att kleta smuts a´la guilt by association av de rabiata SD-hatarna?

Men stackars dig har de varit så elaka mot dig.

Hade du haft haft något hyss för dig.

Hoppas du kommer över traumat - för vad är  väl ett syriskt krigsdrabbat barns lidande mot den enorma oförrätt som drabbat en sverigedemokrat som blivit avstängd från FL

Inte konstigt att du vill skrika ditt trauma för hela världen.

Jag bjuder på lite Emeli Santé som plåster på såren, tanken är att du ska kunna identifiera dig med sångens tema och tänka att det är dig den handlar omDrömmer

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    de Robespierre skrev 2014-11-27 17:59:33 följande:

Lite lustigt att tänka sig svenskar i Storbritannien som röstade på SD utvisade av likaledes främlingsfientliga britter. Fast av européerna är det väl främst alla sydeuropéer som spanjorer och greker som kommer i driver för att det egna landet är i djup ekonomisk kris.
  • nihka
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-27 18:14:17 följande:
    Nej, de bara genomförde den. Till historiskt högsta nivån.
    Fortfarande ingen massinvandring som det däremot är tlll Syriens grannländer. Du tycker inte alls att det är pinsamt att SDare uttalar sig om vad dessa länder ska göra beträffande flyktingmottagning utan att ens ha diskuterat saken med dem?
  • de Robespierre
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-27 18:11:23 följande:
    UK har blivit stormrika på invandringen. Va gnäller de om?

unvis.it/www.dn.se/goda-nyheter/rapport-invan.../

Sandviken likaså. Foten i munnen
    Nu var det röster på stan samt kommentarer i forum. Tyvärr har jag ingen källa på det just nu för jag hörde det via Internetradio men så fort jag hittar så postar jag.

Ja, de har tjänat. Men trots det så anser de att de har förlorat på det. Att vi tar deras jobb. Att vi tar deras bostäder. Trots att företagen i England inte har fått några inhemska sökande med rätt kunskap och motivation. Som tydligen "vi" har haft eftersom "vi" har fått jobb, och därmed har haft råd med bostad också.

Men jag blev förvånad över inställningen att vi svenskar ansågs som jobbtjuvar och parasiter som stal resurser från engelsmännen. Nu är det långt ifrån alla som tycker det men bara vetskapen att den egna politikens misslyckande skall skyllas på oss känns igen. Och hur mycket skuld skall vi isf ta? 
  • Dorian Ertymexx
    de Robespierre skrev 2014-11-27 20:29:20 följande:
    Nu var det röster på stan samt kommentarer i forum. Tyvärr har jag ingen källa på det just nu för jag hörde det via Internetradio men så fort jag hittar så postar jag.

Ja, de har tjänat. Men trots det så anser de att de har förlorat på det. Att vi tar deras jobb. Att vi tar deras bostäder. Trots att företagen i England inte har fått några inhemska sökande med rätt kunskap och motivation. Som tydligen "vi" har haft eftersom "vi" har fått jobb, och därmed har haft råd med bostad också.

Men jag blev förvånad över inställningen att vi svenskar ansågs som jobbtjuvar och parasiter som stal resurser från engelsmännen. Nu är det långt ifrån alla som tycker det men bara vetskapen att den egna politikens misslyckande skall skyllas på oss känns igen. Och hur mycket skuld skall vi isf ta? 
    Precis. Det där med att svenskar skulle vara så fina och välkomna överallt är ju en sanning med massiv modifikation. Vet att inte alla norrmän gillar svenska arbetsinvandrare.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?