• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Svt
    sjuttiofemman skrev 2014-11-25 09:30:22 följande:
    Klart han fick, han läser den ståendes på huvudet och ser något vi andra inte ser :)
    Berätta gärna vad artikeln handlar om, eftersom jag verkar ha missförstått den.

Inte?
  • FDFMGA
    Svt skrev 2014-11-25 09:54:24 följande:
    Jag är klar med mina åsikter. Anser du att det var något fel med påståendena, eller ville du bara bygga en agenda?
    Javisst. På vilka grunder kallar du Aschberg jude? Judendom ärvs på mödernet, mig veterligt var hans farfar jude? Har du en naxzistisk syn på vem som är jude?

Varför kallar du honom Aschelberg, alltså juden Aschelberg.

Sen tycker jag rent generellt att ditt inlägg sammantaget är ett exempel på den sorts avföring som får en kloak att dofta som ett parfymeri vid en jämförelse.

Det är ju en skam att FL låter dig uträtta dina behov här på ett familjeforum.
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • sjuttiofemman
    Svt skrev 2014-11-25 09:55:51 följande:

Berätta gärna vad artikeln handlar om, eftersom jag verkar ha missförstått den.

Inte?

Att det som en del av oss redan kände till: den jul som Sd och andra vurmar för inte är någon traditionell svensk jul utan endast ett sätt att spä på fördomar för att fiska röster.

detta gäller även andra traditioner, tex lucia. Hatet visste inga gränser när Astrid var lucia ett år. Inte för att hon skulle ha sjungit dåligt. Inte för att hon skulle ha snubblat. Utan för att hennes hud hade en annan hudfärg än vad det brukar vara. Vidrigt rasistiskt.

Hon fick motta mängder av hot. Sd's propagandasajt avpixlat hetsade friskt och fick önskat resultat.

Sd håller på att skapa en ny tradition - hat. Väldigt osvenskt och svenskfientligt.
  • kenneth768768
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-25 07:32:50 följande:
    Var det en retorisk fråga!? Folk hatar SD av samma skäl som folk hatar Birro. Vilket inte är konstigt då Birro verkar dras till SD numer.
    Men varför hatar folk Birro då? Ursäkta om jag inte hänger med i allt som sker.
  • Speakers Corner
    Svt skrev 2014-11-25 09:54:24 följande:
    Jag är klar med mina åsikter. Anser du att det var något fel med påståendena, eller ville du bara bygga en agenda?
    Att vara klar med sina åsikter är bland det mesta korkade man kan vara.
    Det betyder ju att man är stängd och oförmögen att lära nytt och utvecklas.
    Lite sorgligt.
  • Dorian Ertymexx
    kenneth768768 skrev 2014-11-25 14:19:23 följande:
    Men varför hatar folk Birro då? Ursäkta om jag inte hänger med i allt som sker.
    För att han gnäller på att andra får uppmärksamhet. För att han blir KRÄNGCKHT när folk tycker annorlunda än vad han gör. För att han beter sig som en ouppfostrad femåring när saker inte går som han vill. Att det alltid är Någon Annans Fel. Att han inte bryr sig om att ens lyssna på meningsmotståndarna, utan skapar sin egen verklighet lite efter behag.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Philipsson

Vad tror vi, kommer Sd fälla regeringen i december?

Hoppas det. Löfvén ska straffas för att han inte tog sitt ansvar när han hade chansen.

• Philipsson

Ju mer Sd-hatarna vräker ut sin avsky mot partiet i massmedia och i s.k. sociala medier, desto mer växer det. Snacka om kontraproduktivt.

• sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-11-25 22:32:19 följande:

Ju mer Sd-hatarna vräker ut sin avsky mot partiet i massmedia och i s.k. sociala medier, desto mer växer det. Snacka om kontraproduktivt.

Ja det vore bättre om Sd öppet gick ut med att de är rasister, då försvinner en stor del av kritiken då många stör sig på falskheten inom Sd.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?