• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-28 12:07:34 följande:
    Jag har aldrig påstått att RA är jude. Öva upp läskunnigheten, nolla!
    Oj!

Det verkar som att batikhäxespaning inte är bra för blodtrycket.

Är det strålning du tagit emot som får dig att anse att det är ok att påstå att Aschberg är jude eller har du hämtat inspiration från nazistkloaker som Metapedia.

Jag kan faktiskt hjälpa dig att tolka Metapedias definition av batikhäxa. Du klarar ju inte ens av att hålla dig till den.

Är det rentav på grund av din lässvaghet som du kverulerar så intensivt här i trådenSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-11-28 12:18:11 följande:
    Oj!

Det verkar som att batikhäxespaning inte är bra för blodtrycket.

Är det strålning du tagit emot som får dig att anse att det är ok att påstå att Aschberg är jude eller har du hämtat inspiration från nazistkloaker som Metapedia.

Jag kan faktiskt hjälpa dig att tolka Metapedias definition av batikhäxa. Du klarar ju inte ens av att hålla dig till den.

Är det rentav på grund av din lässvaghet som du kverulerar så intensivt här i trådenSkrattande
    Du påstår att jag har kallat RA för "jude". Så bevisa då det, att jag skulle ha gjort det, istället för att ägna dig åt en massa svammel.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-28 12:20:57 följande:
    Du påstår att jag har kallat RA för "jude". Så bevisa då det, att jag skulle ha gjort det, istället för att ägna dig åt en massa svammel.
    Men då, idag var du ovanligt oggig.

Ja, du har gett uttryck för spaningsuppslaget att det är en pseuodebatt att ta upp frågan om varför vissa sverigedemokrater har för vana att kalla Robert Aschberg för juden Aschelberg i samband med det har du konstaterat att han är av judisk släkt.

Ja, jag är medveten om att du anser att det judiska inslaget alltid väger tyngst och att det därför inte finns någon anledning att ta en sverigedemokrat som kallar honom juden  Aschelberg i örat.

Jag delar inte den uppfattningen utan anser att det finns alla skäl i världen att konstatera att det finns tydliga kopplingar till nazistiska tänkesätt i sverigedemokratens hatrader på Aschberg. Jag menar att det är fel att kalla Ascberg jude såvida man inte an påvisa att han är jude.

Vill du ha hjälp med Metapedia? Du kvackar ju ideligen omkring i tråden och kallar folk batikhäxor som det är nu, utan att ha förstått ens hur nazistiska Metapedia definierar batikhäxa.

Jag rekommenderar lästräning. Varför inte börja med den där artikeln som du påstod avsåg kritik mot Billström utifrån hans inställning till anhöriginvandring - den där Billström kritiserades för ett uttalande om vilka som gömmer papperslösa.

Men fråga gärna om Metapedias definition av batikhäxa också, jag hjälper så gärna till. Jag tror nämligen att dina blodstörtningar här i tråden handlar mer om din egen oförmåga än om andras åsikter.

Kom igen nu Ph. Vi kan börja med batikhäxa om du vill: berätta vad det är i Metapedias definition du inte förstår, annars blir ju batikhäxan  bara till ett läte du utstöter när någon påvisar att du inte har förstått.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-28 11:02:46 följande:
    En ursäkt vore också på sin plats. Men du kanske inte fick lära dig det av dina föräldrar, att man ber om ursäkt när man felaktigt beskyller personer för saker & ting.

När det gäller din polare FDFMGA, så håller han på med att diskutera huruvida R. Aschberg betraktar och/eller kan betraktas som jude. Det är en klassisk pseudodiskussion, som han gott kan föras i en annan tråd.
    Absolut. Kommer direkt efter du bett om ursäkt för sådant som "dum" och "batikhäxa". Men du kanske inte fick lära dig det av dina föräldrar, att man ber om ursäkt när man felaktigt beskyller personer för saker & ting. Sedan kan du be om ursäkt för "lögnhals" eftersom jag inte ljög utan misstog mig - därav min rättelse. Eller så kan du åtminstone göra vad jag gör när jag misstar mig: utfärda en rättelse.

Vidare har du ingen aning om vilka mina "polare" är, men du har vid flera tillfällen utnämnt olika personer vilket jag tycker du ska upphöra med. Alla som inte gillar dig eller vad du säger är inte automatiskt "polare" med varandra.

Kritisera den som använder uttryck som "judemedia" och "juden Aschelberg" istället för att kritisera den som lyfter fram att personer i den här tråden använder språk som uttrycker ett nazistiskt synsätt.
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-11-27 19:54:31 följande:
    Fortfarande ingen massinvandring som det däremot är tlll Syriens grannländer. Du tycker inte alls att det är pinsamt att SDare uttalar sig om vad dessa länder ska göra beträffande flyktingmottagning utan att ens ha diskuterat saken med dem?
    Okej, vad menar du är massinvandring då? Vilket antal är det som gäller?

100k, 200k, eller 500k?

Populationen i Irak är 33,5 miljoner. Turkiets 75 miljoner. Om du kommer ihåg hur man räknar basal matematik, så kan du ju slå ut det per capita och jämföra med Sverige. Återkom gärna med de adekvata siffrorna, så slipper jag skämma ut dig.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-28 11:31:07 följande:
    Tja, enligt dina spaningar så är jag säkert det - men du borde nog försöka lära dig läsa ordentligt i stället för att spana efter batikhäxor.

Men det är betydligt mer intressant varför du anser att Robert Aschberg är jude.

Jag skulle vilja påstå att han är etnisk svensk med en farfar som var jude, ungefär som jag själv är etnisk svensk med italienskt påbrå.

Det är lite obehagligt att unkna värderingar om att ett judiskt påbrå slår igenom så starkt att man är jude även om det judiska förfäderna finns flera generationer tillbaka - tror du att din syn på judar kan sammankopplas med dina Metapediastudier eller ska man relatera den till din okunnighet?

Jag menar - det är ju iallafall en nazistisk kloak du brukar åkalla under dina spaningar efter batikhäxor.
    Vänta lite nu. Jag tyckte mig ha läst att du ansåg att det verkliga var vad han eller hans omgivning tyckte angående judenheten. Var det inte så?
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-28 21:55:29 följande:
    Hm, det verkar som SD-klanen är ute och marscherarSkrattande
    Hör du inte de digitala stöveltrampen? Skrattande
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-28 11:13:45 följande:
    Pinsamt att du försöker belägga att Metapedia är en "nazistisk websajt" med källor från sådana som är motståndare till sajten. Det är liksom inte mycket till bevis.

Oavsett det, diskutera sakfrågan istället. Vad "betyder" ordet/begreppet "batikhäxa"? Har du något att invända mot Metapedias definition? Är det inte så att "batikhäxa" i språket används just med den dennotation som där beskrivs?

Kan du inte lägga i bevis att "batikhäxa" betyder nåt annat än det som står på Metapedia, så förstår jag inte varför du käbblar om denna sak.
    De flesta ÄR motståndare till nazistiska webbsajter.

Om du inte godkänner Wikipedia som källa kanske du skulle koppla på det kritiska tänket och fundera på vad Metapedias skribenter har för syn och syfte med att utelämna allt om förintelsen under uppslaget "Adolf Hitler" men tar upp att Hitler har nominerats för Nobels fredspris, eller att det Dr Mengele avlägsnade från sina "patienters" kroppar handlade om avföringsprov.

Att du sedan källhänvisar till en sådan sida för att ge "belägg" för betydelsen av ett okvädingsord för kvinnor vars åsikter du inte gillar visar väl att du gillar den här och kanske Metapedias övriga definitioner. Du har iaf lagt ner tillräckligt med tid på att försvara ditt val och kritisera andras kritik av det.

Batikhäxor existerar inte annat än i huvudet på personer som inte klarar av att diskutera utan att påföra sina meningsmotståndare diverse personliga egenskaper som de skapat utifrån de egna kryddiga fördomarna.
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-11-28 21:13:20 följande:
    Absolut. Kommer direkt efter du bett om ursäkt för sådant som "dum" och "batikhäxa". Men du kanske inte fick lära dig det av dina föräldrar, att man ber om ursäkt när man felaktigt beskyller personer för saker & ting. Sedan kan du be om ursäkt för "lögnhals" eftersom jag inte ljög utan misstog mig - därav min rättelse. Eller så kan du åtminstone göra vad jag gör när jag misstar mig: utfärda en rättelse.

Vidare har du ingen aning om vilka mina "polare" är, men du har vid flera tillfällen utnämnt olika personer vilket jag tycker du ska upphöra med. Alla som inte gillar dig eller vad du säger är inte automatiskt "polare" med varandra.

Kritisera den som använder uttryck som "judemedia" och "juden Aschelberg" istället för att kritisera den som lyfter fram att personer i den här tråden använder språk som uttrycker ett nazistiskt synsätt.
    Kritisera för all del inte tentakler, strålkärringar, seanser, sekter eller liknande. Det vore ett brott mot...?

Låt oss istället fokusera på att Albert Bonnier var jude.

?
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-28 21:35:28 följande:
    Att SD har ett nazistiskt påbrå framgår tydligt av många inlägg anhängarna producerar.
    Att kommunister har svårt med tankeverksamheten brukar oftast visa sig i deras världsbild.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?