• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • MrFahrenheit

Den här tråden stampar mark, på samma sätt som vänstern alltid kommer att ha bäst musik.

Anledningen är enkel. Vänstern är mer rak på sak och krånglar inte till det i onödan. Erkänn nu att samtliga utav er, som fortfarande är vakna...

Too drunk to fuck!
  • FDFMGA
    Breaking Bad skrev 2014-11-28 23:56:52 följande:

Att Aschberg har judiskt påbrå kan man ju näsan inte tro!

Rätt märkligt med diskrepansen:

Medan SD:s ledarskikt har tagit på kostym och nästan gör vad som helst för att sekten ska framstå som rumsren så gör svansen nazan vad som helst för att få påpeka att den betraktar någon som jude.

Antar att svansen är så van vid att det strömmar ut brunt att den inte kan hejda sig.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-11-28 21:13:20 följande:
    Absolut. Kommer direkt efter du bett om ursäkt för sådant som "dum" och "batikhäxa". Men du kanske inte fick lära dig det av dina föräldrar, att man ber om ursäkt när man felaktigt beskyller personer för saker & ting. Sedan kan du be om ursäkt för "lögnhals" eftersom jag inte ljög utan misstog mig - därav min rättelse. Eller så kan du åtminstone göra vad jag gör när jag misstar mig: utfärda en rättelse.

Vidare har du ingen aning om vilka mina "polare" är, men du har vid flera tillfällen utnämnt olika personer vilket jag tycker du ska upphöra med. Alla som inte gillar dig eller vad du säger är inte automatiskt "polare" med varandra.

Kritisera den som använder uttryck som "judemedia" och "juden Aschelberg" istället för att kritisera den som lyfter fram att personer i den här tråden använder språk som uttrycker ett nazistiskt synsätt.
    Klandra den som lögnaktigt påstår att jag kallar RA för "jude" istället, för att jag konstaterade att han är av judisk släkt, vilket han ju är, och så har berättat i offentligheten, åtminstone i ett (1) sammanhang, i ett tv-program jag råkade se.

Men det är kanske "nazistiskt" att konstatera det.

Inte nog med att ni kommer med falska beskyllningar. Ni hittar dessutom på vad de begrepp betyder, som ni använder för att beskylla folk med.

Att Sd skulle vara nazistiskt är ju bara hittepå som Sd-hatare använder sig av för att ni saknar argument. Tvärtom har ju partiet tagit ställning FÖR Israel i flera sammanhang.

Själv tycker jag att Palestina visst ska ha rätt till en egen nation, och att en tvåstatslösning vore det bästa, så i det avseendet avviker jag definitivt från Sd:s hållning i frågan. Så jag är mer "nazistisk" än Sd i det avseendet, även om jag tycker det är väl magstarkt att bli kallad "nazist" för den sakens skull.

Man kan dock konstatera att den retorik som en del pro-Israel-debattörer använder sig av - d.v.s. att kalla alla som klandrar Israel för dess hållning gentemot palestinierna, för antisemiter och nazister -, påminner ganska mycket om den retorik som många Sd-hatare tillämpar.
  • de Robespierre
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-28 21:44:14 följande:
    Okej, vad menar du är massinvandring då? Vilket antal är det som gäller?

100k, 200k, eller 500k?

Populationen i Irak är 33,5 miljoner. Turkiets 75 miljoner. Om du kommer ihåg hur man räknar basal matematik, så kan du ju slå ut det per capita och jämföra med Sverige. Återkom gärna med de adekvata siffrorna, så slipper jag skämma ut dig.
    Ordet "mass" ligger i betraktarens öga, som jag har nämnt i ett tidigare inlägg. Men för ordningens skull, när du nämner länder och antalet innevånare så måste man väl även väga in storleken på landet. I ditt exempel så är vi 9 miljoner på en större yta än Irak som har 33 miljoner. Turkiet är ca 80% större än Sverige men har mer än 8ggr mer innevånare per km².
  • de Robespierre
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-29 00:15:10 följande:
    Historierevisionen går på högvarv. Nyhetsmanupilationen går i fotspåren.
    Kan du utveckla det där? Menar du att SD:s vallöfte inte så så? Att det handlar om ett rent missförstånd? Eller handlar det om två saker: 1) Att SD med sin nya större profil nu för första gången måste stå upp för sina löften 2) Att man är beredd att offra löften för chansen till ett nyval där man i kaoset tror sig kunna kapa åt sig ännu mer röster?
  • Rataxes

Sammanfattning av tråden så här långt:

De Goda:

"Jimmie är dum".
    "Jag sa faktiskt före dig att han är dum, sådetså".
    "Jag sa att han är jättejättedum, ha, där fick ni".

De Onda:

Det är ni som är jättedumma...

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-28 23:24:46 följande:
    Tja, nu har ni fyra stora pensionärsföreningar, sammanlagt 850 000 personer, att fråga varför de hatar SD.

www.aftonbladet.se/nyheter/article19934050.ab
    unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article19934050.ab

Det lät annorlunda för ett år sedan...

unvis.it/http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17985739.ab

". Det är tyvärr inte oppositionens uppgift att lotsa igenom budgetar, säger Magdalena Andersson (S)."
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Philipsson
    Rataxes skrev 2014-11-29 11:54:26 följande:
    unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article19934050.ab

Det lät annorlunda för ett år sedan...

unvis.it/http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17985739.ab

". Det är tyvärr inte oppositionens uppgift att lotsa igenom budgetar, säger Magdalena Andersson (S)."
    Hoppas verkligen att Sd sänker denna regering. Mp i regeringen är en pinsamhet.

Det bästa för Sverige vore S och Sd i samregerande. För Sverige i tiden! Tyvärr befolkas S av för många batikhäxor numera. Jag trodde Löfvén skulle råda bot på det men det verkar han inte klara av. Splittras S?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-29 09:44:59 följande:
    Klandra den som lögnaktigt påstår att jag kallar RA för "jude" istället, för att jag konstaterade att han är av judisk släkt, vilket han ju är, och så har berättat i offentligheten, åtminstone i ett (1) sammanhang, i ett tv-program jag råkade se.

Men det är kanske "nazistiskt" att konstatera det.

Inte nog med att ni kommer med falska beskyllningar. Ni hittar dessutom på vad de begrepp betyder, som ni använder för att beskylla folk med.

Att Sd skulle vara nazistiskt är ju bara hittepå som Sd-hatare använder sig av för att ni saknar argument. Tvärtom har ju partiet tagit ställning FÖR Israel i flera sammanhang.

Själv tycker jag att Palestina visst ska ha rätt till en egen nation, och att en tvåstatslösning vore det bästa, så i det avseendet avviker jag definitivt från Sd:s hållning i frågan. Så jag är mer "nazistisk" än Sd i det avseendet, även om jag tycker det är väl magstarkt att bli kallad "nazist" för den sakens skull.

Man kan dock konstatera att den retorik som en del pro-Israel-debattörer använder sig av - d.v.s. att kalla alla som klandrar Israel för dess hållning gentemot palestinierna, för antisemiter och nazister -, påminner ganska mycket om den retorik som många Sd-hatare tillämpar.
    Då ska jag se hur mycket demagogen bemötte eller bemötte sakligt i mitt inlägg.

En ursäkt för sådant som "dum" och "batikhäxa" - NOPE

En rättelse för "dum", "batikhäxa", "lögnhals" - NOPE

Hen nämner visserligen inte något denna gång om mina  "polare" men kan ändå inte avhålla sig från att vända sig till ett fiktivt kollektiv "ni",  där jag antar att jag avses ingå, med diverse beskyllningar. Same shit.

Demagogen fortsätter med berätta att hen anser att Palestina ska ha rätt till en egen stat och att detta skulle var orsaken till att misstankar om nazistiska sympatier riktats mot hen - en "logisk" slutsats baserat på ett felaktigt resonemang.

I stället handlar kritiken från min sida om förvar av nazistisk retorik och källhänvisning till sajter med nazistiska kopplingar.

Kritisera den som använder uttryck som "judemedia" och "juden Aschelberg"  istället för att kritisera den som lyfter fram att personer i den här tråden använder språk som uttrycker ett nazistiskt synsätt - denna förfrågan från mig bemöts med att jag istället ska ska" "klandra den som lögnaktigt påstår att jag kallar RA för "jude". Visst. Citera detta påstående så ska jag bemöta det.

Nej, det var inte mycket du bemötte sakligt eller ens bemötte.

Du behöver skriva inlägg som mer har karaktären av svar på de inlägg du citerar.

Har du förstått?
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-11-29 11:45:06 följande:

Sammanfattning av tråden så här långt:

De Goda:

"Jimmie är dum".
    "Jag sa faktiskt före dig att han är dum, sådetså".
    "Jag sa att han är jättejättedum, ha, där fick ni".

De Onda:

Det är ni som är jättedumma...

Sammanfattning av vad du sagt i tråden så här långt:

* Alla är jättedumma
    * Ha, det är bara jag som fattar nått!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?