• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-11-29 13:12:58 följande:
    Då ska jag se hur mycket demagogen bemötte eller bemötte sakligt i mitt inlägg.

En ursäkt för sådant som "dum" och "batikhäxa" - NOPE

En rättelse för "dum", "batikhäxa", "lögnhals" - NOPE

Den manliga demagogen nämner visserligen inte något denna gång om mina  "polare" men kan ändå inte avhålla sig från att vända sig till ett fiktivt kollektiv "ni",  där jag antar att jag avses ingå, med diverse beskyllningar. Same shit.

Han fortsätter med berätta att han anser att Palestina ska ha rätt till en egen stat och att detta skulle var orsaken till att misstankar om nazistiska sympatier riktats mot honom - en "logisk" slutsats baserat på ett felaktigt resonemang.

I stället handlar kritiken från min sida om förvar av nazistisk retorik och källhänvisning till sajter med nazistiska kopplingar.

Kritisera den som använder uttryck som "judemedia" och "juden Aschelberg"  istället för att kritisera den som lyfter fram att personer i den här tråden använder språk som uttrycker ett nazistiskt synsätt - denna förfrågan från mig bemöts med att jag istället ska ska" "klandra den som lögnaktigt påstår att jag kallar RA för "jude". Visst. Citera detta påstående så ska jag bemöta det.

Nej, det var inte mycket du bemötte sakligt eller ens bemötte.

Du behöver skriva inlägg som mer har karaktären av svar på de inlägg du citerar.

Har du förstått?
    Det spelar tydligen ingen roll vad jag säger. Trots att jag inte har det minsta emot judar, så är jag tydligen nazist. Hur trovärdigt låter det?
  • Thyla
    nihka skrev 2014-11-29 13:12:58 följande:
    Då ska jag se hur mycket demagogen bemötte eller bemötte sakligt i mitt inlägg.

En ursäkt för sådant som "dum" och "batikhäxa" - NOPE

En rättelse för "dum", "batikhäxa", "lögnhals" - NOPE

Den manliga demagogen nämner visserligen inte något denna gång om mina  "polare" men kan ändå inte avhålla sig från att vända sig till ett fiktivt kollektiv "ni",  där jag antar att jag avses ingå, med diverse beskyllningar. Same shit.

Han fortsätter med berätta att han anser att Palestina ska ha rätt till en egen stat och att detta skulle var orsaken till att misstankar om nazistiska sympatier riktats mot honom - en "logisk" slutsats baserat på ett felaktigt resonemang.

I stället handlar kritiken från min sida om förvar av nazistisk retorik och källhänvisning till sajter med nazistiska kopplingar.

Kritisera den som använder uttryck som "judemedia" och "juden Aschelberg"  istället för att kritisera den som lyfter fram att personer i den här tråden använder språk som uttrycker ett nazistiskt synsätt - denna förfrågan från mig bemöts med att jag istället ska ska" "klandra den som lögnaktigt påstår att jag kallar RA för "jude". Visst. Citera detta påstående så ska jag bemöta det.

Nej, det var inte mycket du bemötte sakligt eller ens bemötte.

Du behöver skriva inlägg som mer har karaktären av svar på de inlägg du citerar.

Har du förstått?
    hum, -inte han.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-11-29 13:17:53 följande:
    Du tycker "hen" är en förolämpning mot dig medan du kallar andra "dum" och "batikhäxa"...
    Idioter är dumma, och  batithäxor är batikhäxor. Däremot är en man inte en kvinna eller en intersexuell individ.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-11-29 12:57:11 följande:
    Klicka gärna på visa endast Ph och se hur upprörd hen blir när någon kallar Ekeroth sionist.

Helt obetalbart om man jämför med hens krumbukter inför ett tydligt judehatSkrattande
    Mitt inlägg som du citerade var till Rataxes, ifall du inte såg det.

I vilket inlägg av Philipsson ser man upprördhet när någon kallar Ekeroth sionist?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-29 13:19:50 följande:
    Idioter är dumma, och  batithäxor är batikhäxor. Däremot är en man inte en kvinna eller en intersexuell individ.
    Hen kan också avse honellerhan. Om du väljer att känna dig förolämpad och mena att människor ska hålla ordning på vilket kön du har i nätdiskussioner kanske du får bjuda till lite och hålla dig till en saklig debatt där dina åsikter om människors intelligens och dina andra fördomar om dina meningsmotståndare hålls utanför diskussionen.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-11-29 13:23:56 följande:
    Mitt inlägg som du citerade var till Rataxes, ifall du inte såg det.

I vilket inlägg av Philipsson ser man upprördhet när någon kallar Ekeroth sionist?
    Nej, det var avsiktligt jag citerade Rataxes, men hans inlägg var väl en parafras på ditt
    Tror det var 18871 och framåt där Ph blir upprörd - hen kallar det judehat.

Förmodligen för att hen inte vet vad sionism är, eller möjligen en spelad upprördhet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Thyla
    nihka skrev 2014-11-29 13:29:32 följande:
    Hen kan också avse honellerhan. Om du väljer att känna dig förolämpad och mena att människor ska hålla ordning på vilket kön du har i nätdiskussioner kanske du får bjuda till lite och hålla dig till en saklig debatt där dina åsikter om människors intelligens och dina andra fördomar om dina meningsmotståndare hålls utanför diskussionen.
    nej, hen är av feminin person, hum är av maskulin person,
    eller kan du säga humsklig eller hemsklig person istället för mänsklig när ni ändå diskuterar ord :D
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-11-29 13:29:32 följande:
    Är det sakligt, menar du, att kalla mig för "nazist"?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-29 13:13:39 följande:
    Batikhäxor eller för den delen "kärringar" i allmänhet, kan vara såväl kvinnor som män, så där anser jag att Metapedia har fel.
    Jaha. Så både män och kvinnor som inte delar dina åsikter kan du tillskriva det här okvädningsordet.

Källor med nazistiska kopplingar har fel i rätt mycket, vilket är anledningen till att man inte ska hämta sina informationer därifrån och rakt inte hänvisa till dem.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-29 13:18:04 följande:
    Det spelar tydligen ingen roll vad jag säger. Trots att jag inte har det minsta emot judar, så är jag tydligen nazist. Hur trovärdigt låter det?
    Bemöt mitt inlägg istället.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?