• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FiaMedFunkk
    MrFahrenheit skrev 2014-12-30 22:17:20 följande:
    Eftersom du är lika helylle, som mig, så borde du, eller någon annan bättre vetande person, i alla fall överväga att kommentera citatet som lades ut enligt #20837:

"Eftersom jag inte har en aning om vad SD egentligen vill förutom att skapa politiskt kaos, stoppa invandringen, sviker sina väljare som trodde att SD var ett vänster-parti ( :-O ), ett parti som ifrångår praxis med hjälp utav en ledning som till stor del grundar sina värderingar utifrån ett förlegat ideal och som känner sig tvingade att hävda sig själva med hjälp utav järn-rör ute på stan när offentligheten inte ser på.."
    Vad skulle vi kommentera? Nidbilden som ni har, eller verkligheten?
  • FiaMedFunkk
    MrFahrenheit skrev 2014-12-30 20:53:12 följande:
    När SD har annat än enbart enskillda frågor att diskutera, så är jag beredd  att hålla med dig. Tills dess... Nope!

Livet innehåller fler än enbart en fråga.
    Tänkte du verkligen hela vägen där? Finns det annat än enskilda frågor?
  • MrFahrenheit
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-31 00:43:49 följande:
    Vilka är vi? Eftersom hela Riksdagen består av populister.
    Kom ihåg att det var du som sa det och inte jag...

Populister kommer enbart fram med populära svar på problematiska problem, men aldrig med några bindande lösningar. Misstro är vad denna typ utav rörelse är uppbyggd utav och det mest intressanta är, enligt min egna erfarenhet här på FL, att populister saknar förmågan att argumentera för, varför de tycker som de tänker, utan att enbart framstå som ett gäng gnällspikar vars enda syfte är att samla tillräckligt med likes för att kunna verka tillräckligt seriösa på avpixlat...

Handsken är kastad...
  • MrFahrenheit
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-31 00:50:35 följande:
    Tänkte du verkligen hela vägen där? Finns det annat än enskilda frågor?
    Det finns minst 100 lösningar på alla problem! Men är man tillräckligt hängiven så ser man enbart problemen istället för lösningarna.

Frågan är om du har ett rakt svar på en rak fråga? För omväxlings skull...
  • MrFahrenheit

Vi börjar med att ställa oss frågan om ifall SD är ett enfråge-parti eller icke?

• MrFahrenheit

Går det att diskutera annat än invandring med SD?

• MrFahrenheit

Uppenbarligen inte.

NOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• kenneth768768
    MrFahrenheit skrev 2014-12-31 00:21:24 följande:
    Populister kommer aldrig att ge de egentliga lösningarna på problemen, de kommer enbart peka finger på problemen och vinna röster för att de flesta håller med dem om att detta är ett problem (vilket ALLA egentligen är överens om!)...

Det som skiljer oss gentemot populister är att vi ser lösningar på problem istället för att enbart finna en anledning att klaga på problemet.
    Vilka problem har du identifierat och vilka lösningar har du att presentera?

Redogör gärna för om regerande politiker har identifierat samma problem och är i full färd med att införa ditto lösningar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?