• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • MrFahrenheit
    Anders2015 skrev 2014-12-30 21:36:06 följande:
    Man straffar sig inte själv om man är ärlig och står för sin åsikt, man straffar sig själv om man har maktbegär och hooppar hit och dit i oron för att tappa makten. SD gjorde det enda man kunde göra när ingen vill sammarbeta i en endsa fråga. Givetvis gjorde dem det enda dem kunde göra och rösta emot. 

Vad händer nu? Jo över 50% av alliansen vill sammarbeta med SD och 26% av den rödgröna soppan. Och det kommer fram nu, därav har dem gjort ett strategiskt fel som avblåste nyval. Med Starekiskt fel menar jag att denna soppa kommer at smaka illa. Ju fler kockar desto sämre soppa.

Nej sluta Mörklägga Journalister,politiker våga stå upp och säg vad ni tycker % :en tickar ifrån er.
    Man straffar inte sig själv om man är ärlig och står upp för sin åsikt, jag håller med dig till 100%!

Det är oerhört viktigt att alla är ärliga, inte enbart mot sig själva, men även mot andra... Ärlighet väger mer i slutändan än att enbart förneka att man kastar bort sitt liv på skitsaker...
  • MrFahrenheit
    Gert skrev 2014-12-30 21:41:56 följande:
    Håller med. Jag lyssnade på Ring P1 i morse och där var det en äldre kvinna som sa ungefär det du skrev. Att alla pratar om det privat men man vågar inte säga någonting offentligt eftersom då blir man kallad rasist och fascist.

Sen ringde det en gubbe som debatterade med en annan inringare angående Decemberöverenskommelsen. Den som var emot överenskommelsen tog ställning för SD och då börjar helt plötsligt den andre inringaren fråga: Har du något emot invandrare? 

Så man kan verkligen inte kunna ta ställning för SD eller mot decemberövernskommelsen utan att man blir kallad för rasist eller har något emot invandrare. Längre har vi inte kommit i Sverige. Vi befinner oss fortfarande i stenåldern.
    Jag börjar förstå dig sakta men säkert. Jag tror inte att du är en dålig människa någonstans, innerst inne...

Jag tycker det vore bättre om du var 100% ärlig, likt mig, och vi skulle snabbt komma överens om saker och ting.
  • Gert
    MrFahrenheit skrev 2014-12-30 21:56:54 följande:
    Jag börjar förstå dig sakta men säkert. Jag tror inte att du är en dålig människa någonstans, innerst inne...

Jag tycker det vore bättre om du var 100% ärlig, likt mig, och vi skulle snabbt komma överens om saker och ting.
    Jag är 100% ärlig. Ingenting jag har skrivit har varit oärligt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • MrFahrenheit
    Gert skrev 2014-12-30 22:00:16 följande:
    Jag är 100% ärlig. Ingenting jag har skrivit har varit oärligt.
    Eftersom du är lika helylle, som mig, så borde du, eller någon annan bättre vetande person, i alla fall överväga att kommentera citatet som lades ut enligt #20837:

"Eftersom jag inte har en aning om vad SD egentligen vill förutom att skapa politiskt kaos, stoppa invandringen, sviker sina väljare som trodde att SD var ett vänster-parti ( :-O ), ett parti som ifrångår praxis med hjälp utav en ledning som till stor del grundar sina värderingar utifrån ett förlegat ideal och som känner sig tvingade att hävda sig själva med hjälp utav järn-rör ute på stan när offentligheten inte ser på.."
  • Gert
    MrFahrenheit skrev 2014-12-30 22:17:20 följande:
    Eftersom du är lika helylle, som mig, så borde du, eller någon annan bättre vetande person, i alla fall överväga att kommentera citatet som lades ut enligt #20837:

"Eftersom jag inte har en aning om vad SD egentligen vill förutom att skapa politiskt kaos, stoppa invandringen, sviker sina väljare som trodde att SD var ett vänster-parti ( :-O ), ett parti som ifrångår praxis med hjälp utav en ledning som till stor del grundar sina värderingar utifrån ett förlegat ideal och som känner sig tvingade att hävda sig själva med hjälp utav järn-rör ute på stan när offentligheten inte ser på.."
    Okej. För det första vill inte SD stoppa invandringen. De vill minska invandringen med 90%, till samma nivåer som Danmark och Finland har.

Man kan inte skylla det politiska kaoset enbart på SD. SD vill bara få inflytande eftersom dom är det tredje största partiet. SD vill inte vara isolerade i fyra år, som dom första fyra åren i riksdagen.

Endast 10% av SD:s väljare placerar sig på vänsterkanten.

www.metro.se/nyheter/sa-placerar-sig-sds-valjare-pa-hoger-och-vansterskalan/EVHnlC!PSiS4tU77W2oA/

Frångå praxis är något som inte bara SD har gjort. Förra hösten frångick S, MP och V praxis när dom lyfte ut frågor från den dåvarande regeringens budget.

Det där med järnrör är bara så tramsigt att det ids jag inte svara på.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-30 20:42:35 följande:

Och du bygger din framgång i den här tråden på okunskap om SD.

Förklara för oss då, du som vet. Vad har Sd för grundläggande syn på tex arbetsmarknaden?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-30 22:36:41 följande:

Okej. För det första vill inte SD stoppa invandringen. De vill minska invandringen med 90%, till samma nivåer som Danmark och Finland har.

Man kan inte skylla det politiska kaoset enbart på SD. SD vill bara få inflytande eftersom dom är det tredje största partiet. SD vill inte vara isolerade i fyra år, som dom första fyra åren i riksdagen.

Endast 10% av SD:s väljare placerar sig på vänsterkanten.

www.metro.se/nyheter/sa-placerar-sig-sds-valjare-pa-hoger-och-vansterskalan/EVHnlC!PSiS4tU77W2oA/

Frångå praxis är något som inte bara SD har gjort. Förra hösten frångick S, MP och V praxis när dom lyfte ut frågor från den dåvarande regeringens budget.

Det där med järnrör är bara så tramsigt att det ids jag inte svara på.

Så om det tredje största partiet kräver makt så till den milda grad att de tänker jävlas med allt och alla för att uppnå det, vad borde då inte Sveriges näst största parti göra?

Nej, moderaterna förstår bättre än så. Trots att jag inte sympatiserar med dem. Om några ska ha makt innan ens Sd kommer på tal så är det m. Inte sd.

Som tur är fungerar inte politiken på det viset. Man samarbetar med de/det parti som har liknande syn på samhället.

Är det verkligen så svårt att förstå?
  • MrFahrenheit
    sjuttiofemman skrev 2014-12-30 23:25:31 följande:
    Förklara för oss då, du som vet. Vad har Sd för grundläggande syn på tex arbetsmarknaden?
    Populister kommer aldrig att ge de egentliga lösningarna på problemen, de kommer enbart peka finger på problemen och vinna röster för att de flesta håller med dem om att detta är ett problem (vilket ALLA egentligen är överens om!)...

Det som skiljer oss gentemot populister är att vi ser lösningar på problem istället för att enbart finna en anledning att klaga på problemet.

• FiaMedFunkk
    MrFahrenheit skrev 2014-12-31 00:21:24 följande:
    Populister kommer aldrig att ge de egentliga lösningarna på problemen, de kommer enbart peka finger på problemen och vinna röster för att de flesta håller med dem om att detta är ett problem (vilket ALLA egentligen är överens om!)...

Det som skiljer oss gentemot populister är att vi ser lösningar på problem istället för att enbart finna en anledning att klaga på problemet.
    Vilka är vi? Eftersom hela Riksdagen består av populister.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-12-30 23:34:45 följande:
    Så om det tredje största partiet kräver makt så till den milda grad att de tänker jävlas med allt och alla för att uppnå det, vad borde då inte Sveriges näst största parti göra?

Nej, moderaterna förstår bättre än så. Trots att jag inte sympatiserar med dem. Om några ska ha makt innan ens Sd kommer på tal så är det m. Inte sd.

Som tur är fungerar inte politiken på det viset. Man samarbetar med de/det parti som har liknande syn på samhället.

Är det verkligen så svårt att förstå?
    De vek ner sig, svek väljarna och gav bort makten.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?