• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 20:51:07 följande:

Samtala är det vi gör nu.

Det konstiga är dina problem att förstå vad man säger och på vanligt fanatikermaner börja bygga halmgubbar tom när det gäller så banala saker hifi. Ligger det så nära tillhands? Tänk om din oförmåga att förstå text även gäller din uppfattning om dina politiska antagonister? Tänk om det är din förkärlek för halmgubbar leder dig?

Man brukar presentera halmgubben i fråga, när det anmärks om en. Ergo sum - vad snackar du om?
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-23 20:58:34 följande:
    Man brukar presentera halmgubben i fråga, när det anmärks om en. Ergo sum - vad snackar du om?
    Trodde det gick in ovan men tydligen inte. Gör väl ett försök till även om sannolikheten att du skall fatta sjunker i rask takt  

Du skrev

"Svar på det du frågade om? Menar du frågan till Rataxes, om man kan höra ett kylskåp på samma fas? Du har alltså fortfarande inte förstått, att det helt och hållet beror på just det kylskåpet, på just den anläggningen och på just den elen i hemmet. Som att fråga om man kan höra en katt, utan mer information än så = omständigheterna (som inte framkommer alls) avgör om man hör katten, precis som kylskåpet på samma fas. Har poletten trillat ner?"

Din uppfatting om frågan var fel, du byggde en halmgubbe utifrån din felaktiga uppfattning att frågan gällde "om man kan höra ett kylskåp på samma fas" som du började oja dig över i vanlig halmgubbeanda.

• Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 21:05:12 följande:

Trodde det gick in ovan men tydligen inte. Gör väl ett försök till även om sannolikheten att du skall fatta sjunker i rask takt  

Du skrev

"Svar på det du frågade om? Menar du frågan till Rataxes, om man kan höra ett kylskåp på samma fas? Du har alltså fortfarande inte förstått, att det helt och hållet beror på just det kylskåpet, på just den anläggningen och på just den elen i hemmet. Som att fråga om man kan höra en katt, utan mer information än så = omständigheterna (som inte framkommer alls) avgör om man hör katten, precis som kylskåpet på samma fas. Har poletten trillat ner?"

Din uppfatting om frågan var fel, du byggde en halmgubbe utifrån din felaktiga uppfattning att frågan gällde "om man kan höra ett kylskåp på samma fas" som du började oja dig över i vanlig halmgubbeanda.

Så, halmgubbar och missuppfattningar likställs alltså med varandra i din värld. Noterat. Tror dock att du har missuppfat.. eller, nej, menar, tror dock att du har byggt en halmhubbe.

Gnällt klart?
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-23 21:21:03 följande:
    Så, halmgubbar och missuppfattningar likställs alltså med varandra i din värld. Noterat. Tror dock att du har missuppfat.. eller, nej, menar, tror dock att du har byggt en halmhubbe.

Gnällt klart?
    Strålande, ser ut som du fattade tillslut
    Nästa gång du känner det där behovet att gnälla på någon tänk efter om du inte har missuppfattat det hela då.
    Misstänker att det ligger en hel del missuppfattningar bakom många av din åsikter om än det ena än det andra om inte ens hifi går fri från dina utbrott.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 21:30:13 följande:

Strålande, ser ut som du fattade tillslut

Nästa gång du känner det där behovet att gnälla på någon tänk efter om du inte har missuppfattat det hela då.

Misstänker att det ligger en hel del missuppfattningar bakom många av din åsikter om än det ena än det andra om inte ens hifi går fri från dina utbrott.

Nej, jag plockade ner en halmgubbe.

Halmgubbar, du menar halmgubbar bakom mina åsikter.

Backa, jag ska ha ett utbrott nu. Så.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-23 21:34:46 följande:
    Nej, jag plockade ner en halmgubbe.

Halmgubbar, du menar halmgubbar bakom mina åsikter.

Backa, jag ska ha ett utbrott nu. Så.
    Nu börjar du bli osammanhängande. Är det kittet mellan gamla fördomar som börjar rämna?
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 21:39:42 följande:

Nu börjar du bli osammanhängande. Är det kittet mellan gamla fördomar som börjar rämna?

Ja, akta så du inte bygger en halmgubbe.

Ja, vad som helst som får din båt att flyta.

Gnällt klart?
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-23 21:58:12 följande:
    Ja, akta så du inte bygger en halmgubbe.

Ja, vad som helst som får din båt att flyta.

Gnällt klart?
    Torka tårarna nu, lite kritik har ingen dött av. Förhoppningsvis har du lärt dig något.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 22:05:05 följande:

Torka tårarna nu, lite kritik har ingen dött av. Förhoppningsvis har du lärt dig något.

Skulle inte kalla korrigeringen av en missuppfattning för kritik men visst, känns det stort för dig så kör på det.

Ja, att det faktiskt finns folk som använder begreppet "halmgubbe" utan att förstå det. Sitter faktiskt och funderar i skrivande stund på hur en situation skulle kunna se ut, där begreppet "halmgubbe" tas upp men utan att dess betydelse kommer fram överhuvudtaget. Lust att stilla min nyfikenhet? Ger jag dig kritik nu? Så många frågor.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-23 22:24:25 följande:
    Skulle inte kalla korrigeringen av en missuppfattning för kritik men visst, känns det stort för dig så kör på det.
    Kritiken rör väl inte dina missuppfattningar så mycket som växlarna du drar på dem. Trodde det framgick.
    En omedveten halmgubbe byggd på en missuppfattning är väl inte lika allvarlig som en medveten men den har ju samma grund, att ge sig på en nidbild.

Så i framtiden kan ju det vara en indikation för dig att du förmodligen missuppfattat igen när du känner det där behovet att skapa en nidbild av den du samtalar med.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?