• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Cal XVI Gustf

Nej, det var väl inget större intresse där. Jag är tyvärr inte så bra på att starta trådar som folk är intresserade av. Ska nog hålla mig till att spamma i andras trådar Glad

• Dorian Ertymexx
    Dissident skrev 2015-02-04 19:07:11 följande:
    Du tror det räcker med att stämpla oliktänkande som nazister för att få avfärda all information som ligger i konflikt med vad du blivit itutad? Sådan trångsynthet kan du få ha för dig själv. Du är som  sagt betingad som en nazistjagande jycke till att reagera så. Du har nazister på hjärnan och tänker inte klart.
    Som jag blivit itutad av min ena förälders föräldrar, som överlevt det där som du inte tror på. Fast du kanske menar att de, hundratuselntals vanliga människor, snackat ihop sig i något slags spontan jättekomplott?

Chemtrails tror du också på va?

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dissident
    Ogenomtänkt skrev 2015-02-04 23:51:23 följande:
     Vem har fängslats för sina åsikters skull?

Ja, just det kommentarsfält ja. Eftersom alla kommentarer till artiklar som berör invandring är likadana: masssinvandring bla, bla, bla, kulturmarxister, bla, bla, bla, feminister bla, bla, bla, kriminalitet bla, bla bidrag bla.
    så har man nu skrivit en återanvändningsbar kommentar som publiceras efter allt som handlar om invandring så kan alla "realister" ägna dagarna åt något helt annat än att spamma forum. Bra va! Tänk så mycket tid och energi som frigörs på detta sätt!
    Dan Park är ett nyligt fall. En konstnär som ställde ut icke politiskt korrekt konst och blev fängslad för det. Sök på "Dan Park fängslad". Sedan är det ett flertal nationalister som blivit fängslade för vad man ansett vara "hets mot folkgrupp". Det kan vara allt från att påpeka att afrikaner har lägre IQ eller att påvisa judars makt i samhället. Huruvida påståenden stämmer i sak eller inte spelar för de styrande ingen roll utan det är för dem misshagliga åsikter som skall förtryckas.
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2015-02-04 23:04:59 följande:
    Kan du inte utveckla hur du tänker här? 

För min egen del så kan jag tycka att det finns inslag av kulturrelativism i det svenska samhället som åtminstone förr innebar att man drog sig för att kritisera företeelser bland invandrare som inte precis var förenliga med svenska värdegrunder. Numer kanske det mer handlar om att man kan vara rädd för att göda rasism och främlingsfientlighet om man är kritisk till exempelvis vissa företeelser inom islam eller vissa traditioner bland muslimer. Jag tror att man gör rasismen en tjänst om man slätar över problem som finns med invandringen, ger man främlingsfientligheten monopol på problemformuleringarna så ligger det nära tillhands att dess lösningar också kan framstå som alternativ.

Men det var säkert inte så du menade.
    Man gynnar rassarna vad man än gör. Det är så populism fungerar - pratar du inte om det kallar de det för att man döljer det, pratar man om det så gastar de om att de minsann hade rätt. Damned if you do, damned if you don't.
  • Dorian Ertymexx
    Dissident skrev 2015-02-05 00:13:21 följande:
    Dan Park är ett nyligt fall. En konstnär som ställde ut icke politiskt korrekt konst och blev fängslad för det. Sök på "Dan Park fängslad". Sedan är det ett flertal nationalister som blivit fängslade för vad man ansett vara "hets mot folkgrupp". Det kan vara allt från att påpeka att afrikaner har lägre IQ eller att påvisa judars makt i samhället. Huruvida påståenden stämmer i sak eller inte spelar för de styrande ingen roll utan det är för dem misshagliga åsikter som skall förtryckas.
    Som sagt... "Buhu, man får inte vara rasist och bespotta undermänniskorna i Sverige, buhu!!!!"
  • FDFMGA
    Cal XVI Gustf skrev 2015-02-05 00:07:09 följande:

Nej, det var väl inget större intresse där. Jag är tyvärr inte så bra på att starta trådar som folk är intresserade av. Ska nog hålla mig till att spamma i andras trådar Glad

Du får tipsa någon pigg turismutvecklare på någon kommun.

Det måste vara ett tiotal år sen Ragunda kommun i Jämtland satsade på att bygga ett tempel till någon thailändsk kungs ära som haft vägarna förbi någon gång tidigare. En satsning som skulle locka turister.

Vad är väl ett thailändskt tempel jämfört med ett asatempel sett ur ett turistiskt perspektiv. Jag är helt allvarlig, ja tror att det skulle kunna bli en riktig turistmagnet.

Ska se om jag hittar någon länk till den thailändska kungens tempel i Ragunda.

www.thaipaviljongen.se/
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Dissident
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-05 00:11:48 följande:
    Som jag blivit itutad av min ena förälders föräldrar, som överlevt det där som du inte tror på. Fast du kanske menar att de, hundratuselntals vanliga människor, snackat ihop sig i något slags spontan jättekomplott?

Chemtrails tror du också på va?
    Låt oss bara säga att du inte är ensam om att ha blivit lurad. Jag trodde som du en gång också och hatade "nazister" helhjärtat så jag vet hur du känner dig. Jag vet bättre idag och är mer sansad om jag får säga det själv.Glad
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-05 00:13:24 följande:
    Man gynnar rassarna vad man än gör. Det är så populism fungerar - pratar du inte om det kallar de det för att man döljer det, pratar man om det så gastar de om att de minsann hade rätt. Damned if you do, damned if you don't.
    Nja, det måste få finnas en utgångspunkt som innebär att det här tycker jag - och det gör jag oberoende av att det finns folk vars livslust tycks utgöras av att suga in allt skit som påstås om invandrare.

Annars är man ju på sätt och vis en politisk gisslan till SD.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Dissident
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-05 00:16:01 följande:
    Som sagt... "Buhu, man får inte vara rasist och bespotta undermänniskorna i Sverige, buhu!!!!"
    Du stödjer alltså åsiktsförtrycket oavsett om påståenden som görs stämmer i sak eller inte?
  • Dorian Ertymexx
    Dissident skrev 2015-02-05 00:16:45 följande:
    Låt oss bara säga att du inte är ensam om att ha blivit lurad. Jag trodde som du en gång också och hatade "nazister" helhjärtat så jag vet hur du känner dig. Jag vet bättre idag och är mer sansad om jag får säga det själv.Glad

Jag upprepar, i ett futilt hopp att du ska förstå: jag har förlorat stora delar av min släkt ett par generationer tillbaka på grund av förintelsen. Och du har mage att argumentera?

Jag undrar ju vad fan din nästa plan är - att mena att Estoniakatastrofen aldrig skett, och att ingen egentligen dog där?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?