• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2015-02-05 21:23:51 följande:
    Det finns kanske en lösning på det där. Erbjud alla män utflyttning ur landet tillsammans med alla sina tillgångar. Kanske skulle slippa en hel del män här då. Som lite extra grädde på moset kanske ett utflyttingsbidrag proportionerligt mot antalet anmälningar kunde vara på sin plats. Det fina i kråksången är ju att när de invandrar tillbaka igen är de invandrare och således mycket mindre brottsbenägna. Detta kanske låter lite för bra för att vara sant vilket också ofta är fallet när man tillämpar Dorianlogik.
    Wow, du jobbar verkligen hårt på att framstå som mentalt mindre bemedlad va?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-05 19:36:17 följande:
    Nej det gör de inte. MÄN toppar brottsstatistiken. Med extremt mycket större överrepresentation än den som invandrare står för.
    Ser du det som ett problem att män är överrepresenterade i brottsstatistiken, bör du väl också se det som ett problem att invandrade män är en i synnerhet överrepresenterad grupp.

Eller menar du att det är att hetsa mot invandrare att påpeka att invandrare är överrepresenterade när det gäller brottslighet, medan det inte skulle vara att hetsa mot män att påpeka att män är en överrepresenterad grupp när det gäller brottslighet? Isf gör du ju dig skyldig till ett makalöst godtycke!

Om du tycker det är fel att utpeka gemene invandrare för brottslighet som gruppen invandrare gör sig skyldig till, varför pekar du då på gemene man för brottslighet gruppen män gör sig skyldig till? Du begår ju precis samma fel du anklagar dina meningsmotståndare för!

Vad kan det bero på? För att det är lite pk sådär, att anklaga män för det ena och det andra, att kalla äldre män för "gubbslem" och liknande uttryck?
  • Solidaritet
    Philipsson skrev 2015-02-06 10:11:45 följande:
    Ser du det som ett problem att män är överrepresenterade i brottsstatistiken, bör du väl också se det som ett problem att invandrade män är en i synnerhet överrepresenterad grupp.

Eller menar du att det är att hetsa mot invandrare att påpeka att invandrare är överrepresenterade när det gäller brottslighet, medan det inte skulle vara att hetsa mot män att påpeka att män är en överrepresenterad grupp när det gäller brottslighet? Isf gör du ju dig skyldig till ett makalöst godtycke!

Om du tycker det är fel att utpeka gemene invandrare för brottslighet som gruppen invandrare gör sig skyldig till, varför pekar du då på gemene man för brottslighet gruppen män gör sig skyldig till? Du begår ju precis samma fel du anklagar dina meningsmotståndare för!

Vad kan det bero på? För att det är lite pk sådär, att anklaga män för det ena och det andra, att kalla äldre män för "gubbslem" och liknande uttryck?
    Jag vill gärna se den statistiken. Vilken sorts brottslighet pratar vi om förresten? Ekonomisk brottslighet, sexualbrott, mord, misshandel, vad pratar vi om här? 
    Det är nog bra att bena ut det istället för att komma med svepande generaliseringar där ingen vet riktigt vad som är vad. 
  • Ogenomtänkt
    oOOo oOOo skrev 2015-02-05 21:23:51 följande:
    Det finns kanske en lösning på det där. Erbjud alla män utflyttning ur landet tillsammans med alla sina tillgångar. Kanske skulle slippa en hel del män här då. Som lite extra grädde på moset kanske ett utflyttingsbidrag proportionerligt mot antalet anmälningar kunde vara på sin plats. Det fina i kråksången är ju att när de invandrar tillbaka igen är de invandrare och således mycket mindre brottsbenägna. Detta kanske låter lite för bra för att vara sant vilket också ofta är fallet när man tillämpar Dorianlogik.
    Men det är ju en jättebra idé! Pitcha den med Bengt H; han har startat en tråd om mansöverskottet i Sverige. Ryssland, exempelvis, har underskott på män. Jag tror säkert många SD-anhängare skulle trivas superbra där. Inga invandrare knappt heller...
  • Ogenomtänkt
    Philipsson skrev 2015-02-06 10:11:45 följande:

Du missförstår.

Att påpeka för en efterbliven rasist att män är överrepresenterade är ett sätt att åskådliggöra det korkade i hens uttalande.

Man skulle kunna förklara för rasisten att överrepresentation för olika brott går att hitta i olika typer av grupper. men att förklara och hitta orsaker till dessa är en helt annan femma, en hel vetenskap. Man behöver veta ganska mycket om kriminalitet för att förstå det. Den obildade rasisten vill heller inte förstå utan vill bara upprepa sitt mantra "invandrare är överrepresenterade" i all oändlighet. I tusen trådar, i tiotusentals inlägg...

Alltså är det ingen idé att bemöta det på ett intellektuellt sätt, med argument normalbegåvade förstår. Då väljer man att försöka åskådliggöra det dumma i deras uttalanden genom att kontra med att män är överrepresenterade. Vilket alltså inte betyder att det är ok att hetsa mot män.
  • oOOo  oOOo
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-06 10:07:36 följande:
    Wow, du jobbar verkligen hårt på att framstå som mentalt mindre bemedlad va?
    Menar du att det är någon vajsing med Dorianlogiken? Kanske det är så att man måste vara puckad på riktigt för att få använda den?
  • oOOo  oOOo
    Ogenomtänkt skrev 2015-02-06 11:12:02 följande:
    Ryssland, exempelvis, har underskott på män. 
    Vilket paradis, knappt någon brottslighet där då antar jag
  • oOOo  oOOo
    Ogenomtänkt skrev 2015-02-06 11:20:37 följande:
    Alltså är det ingen idé att bemöta det på ett intellektuellt sätt, med argument normalbegåvade förstår. 
    Det där synsättet beskriver ganska bra varför denna tråden borde ligga i sandlådan. Konstigt nog verkar vissa tro det förs vettiga diskussioner här  
  • Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-02-06 12:30:55 följande:
    Vilket paradis, knappt någon brottslighet där då antar jag
    Ett underskott på män innebär färre män än kvinnor. Jag är säker på att männen som bor där är fullt kapabla att begår brott. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?