• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • oOOo  oOOo
    Solidaritet skrev 2015-02-06 13:03:44 följande:
    Ett underskott på män innebär färre män än kvinnor. Jag är säker på att männen som bor där är fullt kapabla att begår brott. 
    Det menar du inte. Det måste vara så att de inte är invandrare då. Men Ryssland måste väl ändå ha väldigt låg brottslighet relativt Sverige med alla brottsbenägna män, speciellt när vi har så stor invandring som driver ner brottsligheten? Eller kan det vara så att Dorianlogik är helt värdelös och man måste se till andra saker också?
  • Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-02-06 13:11:40 följande:
    Det menar du inte. Det måste vara så att de inte är invandrare då. Men Ryssland måste väl ändå ha väldigt låg brottslighet relativt Sverige med alla brottsbenägna män, speciellt när vi har så stor invandring som driver ner brottsligheten? Eller kan det vara så att Dorianlogik är helt värdelös och man måste se till andra saker också?
    Hur tänkte du där? Du går nog dra det ett varv till genom det svarta hålet du kallar en hjärna. 
  • oOOo  oOOo
    Solidaritet skrev 2015-02-06 13:18:26 följande:
    Hur tänkte du där? Du går nog dra det ett varv till genom det svarta hålet du kallar en hjärna. 
    Ja, hur tänkte jag där. Du tror väl inte man kan tillämpa Dorianlogik och tänka samtidigt, det är ju en oxymoron.
  • Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-02-06 13:19:41 följande:
    Ja, hur tänkte jag där. Du tror väl inte man kan tillämpa Dorianlogik och tänka samtidigt, det är ju en oxymoron.
    Problemet är väl att ditt svarta hål inte riktigt är anpassat för logik överhuvudtaget. 
  • oOOo  oOOo
    Solidaritet skrev 2015-02-06 13:22:37 följande:
    Problemet är väl att ditt svarta hål inte riktigt är anpassat för logik överhuvudtaget. 
    Ah, jag ser du övar på Doriantillmälen. Keep up the good work.
  • Philipsson
    Solidaritet skrev 2015-02-06 10:37:31 följande:
    Jag vill gärna se den statistiken. Vilken sorts brottslighet pratar vi om förresten? Ekonomisk brottslighet, sexualbrott, mord, misshandel, vad pratar vi om här? 
    Det är nog bra att bena ut det istället för att komma med svepande generaliseringar där ingen vet riktigt vad som är vad. 
    På att män är överrepresenterade i brottsstatistiken?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-02-06 10:11:45 följande:
    Ser du det som ett problem att män är överrepresenterade i brottsstatistiken, bör du väl också se det som ett problem att invandrade män är en i synnerhet överrepresenterad grupp.

Eller menar du att det är att hetsa mot invandrare att påpeka att invandrare är överrepresenterade när det gäller brottslighet, medan det inte skulle vara att hetsa mot män att påpeka att män är en överrepresenterad grupp när det gäller brottslighet? Isf gör du ju dig skyldig till ett makalöst godtycke!

Om du tycker det är fel att utpeka gemene invandrare för brottslighet som gruppen invandrare gör sig skyldig till, varför pekar du då på gemene man för brottslighet gruppen män gör sig skyldig till? Du begår ju precis samma fel du anklagar dina meningsmotståndare för!

Vad kan det bero på? För att det är lite pk sådär, att anklaga män för det ena och det andra, att kalla äldre män för "gubbslem" och liknande uttryck?
    Bortsett från att de inte är "i synnerhet" överrepresenterade. De är något överrepresenterade, och det mesta av den överrepresentationen förklaras av sociala förhållanden. Tidigare var överrepresentationen samma för social klass - men då var det svenskar som begick de brotten.

Överrepresentationen av män är som sagt massivt mycket större än överrepresentationen av invandrare. Du kan vända och vrida det hur du vill - det är faktum. Märkligt nog är du och dina bundisar såååå noga med att vilja begränsa invandringen, men har inga som helst planer på att begränsa den manliga överrepresentationen. Nej, tar man upp det är man ju "manshatare" och "batikhäxa", eller hur?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2015-02-06 12:30:55 följande:
    Vilket paradis, knappt någon brottslighet där då antar jag smile2.gif
    Det är i alla fall ett land där det är helt okey att leka med järnrör, så länge som man bara bashar "bögar", "judar" och andra ickeönskade element. Hm, kanske inget för Kenta, men resten av SD lär ju trivas som hand i handsken...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Philipsson
    Ogenomtänkt skrev 2015-02-06 11:20:37 följande:
    Du missförstår.

Att påpeka för en efterbliven rasist att män är överrepresenterade är ett sätt att åskådliggöra det korkade i hens uttalande.

Man skulle kunna förklara för rasisten att överrepresentation för olika brott går att hitta i olika typer av grupper. men att förklara och hitta orsaker till dessa är en helt annan femma, en hel vetenskap. Man behöver veta ganska mycket om kriminalitet för att förstå det. Den obildade rasisten vill heller inte förstå utan vill bara upprepa sitt mantra "invandrare är överrepresenterade" i all oändlighet. I tusen trådar, i tiotusentals inlägg...

Alltså är det ingen idé att bemöta det på ett intellektuellt sätt, med argument normalbegåvade förstår. Då väljer man att försöka åskådliggöra det dumma i deras uttalanden genom att kontra
    med att män är överrepresenterade. Vilket alltså inte betyder att det är ok att hetsa mot män.
    Jaså, jag skulle inte fatta..:)

Det finns ju ett parti som kandiderar i valet till Riksdagen och som sitter i flera kommuner, Fi, som just bygger sin retorik på att skuldbelägga gemene man, för det som andra män gör. Och somliga riksdagspartier gör det också, t.ex. Åsa Romson. Och f.ö. feminismen som sådan ägnar sig ju åt det, och ändå hör man aldrig några klagomål i media om att det skulle vara nåt fel i det sättet att argumentera på. Tvärtom tycks det vara helt comme il faut.

Fast när nån resonerar på det sättet gällande invandrare, då blir vederbörande kallad för rasist!

För nyfikenhetens skull: Har DU nån gång invänt när feminister kollektivt skuldbelägger män? Eller är det bara när det gäller invandrare som du går i taket?
  • Solidaritet
    Philipsson skrev 2015-02-06 16:13:58 följande:
    På att män är överrepresenterade i brottsstatistiken?
    Att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken. 

Vilka brott det gäller vore som sagt också intressant. Gäller det all brottslighet eller bara vissa typer av brottslighet. I vilken skala är de representerade, och vad har de gemensamt. 

Du är så generell och svepande, det blir otydligt. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?