• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-09 19:17:23 följande:
    Hålla tungan rätt i mun eller fingrarna över tangentbordet är en annan sak än svenska grammatiken och stav fel, det tror jag du åxå förstår. Därav kallar jag det ren trams och paj-kastning i det du skriver.

Att SD vill minska invandringen med 90% är fakta det vet alla.

Men det är lika mycket fakta att Alliansen har närmat sig SD, det har mjuknat upp helt enkelt och det kan man jämföra med att dem har närmat sig. 

Du säger att dem inte har närmat sig.

Därför sa jag att du fortsätter med trams. Och lade in samma artikel ett ex antal gånger. Lägger in den igen med några andra artiklar som är snar lika .

Dem vill minska invandringen och även förbjuda organiserat tiggeri, det kan man väl kalla att dem närmat sig varandra i vissa frågor.

www.svd.se/nyheter/inrikes/borgerliga-vill-bryta-sds-isolering_4537912.svd

www.svd.se/nyheter/inrikes/borgerliga-vill-bryta-sds-isolering_4537912.svd

Taget från  artikel:

Borgerliga vill bryta SD:s isolering

En majoritet av de borgerliga väljarna vill bryta Sverigedemokraternas isolering i frågor där partiet har liknande uppfattningar som andra partier. Bara FP-väljarna står emot, enligt en ny undersökning.

I enskilda frågor landar SD ibland i samma slutsats som Alliansen och då blir det ett riktat beslut. Men att skapa en gemensam budget för att nå regeringsmakt är en helt annan fråga, säger partisekreterare Tomas Tobé.

Kontentan av detta är att det blir svårare och svårare för deras politiska adel häruppe i Stockholm och deras riksdagsgrupper att fortsätta att negligera väljarna på det här sättet, säger partiets ekonomisk-politiske talesperson Oscar Sjöstedt.

Siffrorna är kanske inte vad Moderaternas partiledning vill se just nu, med ett internt uppror mot decemberöverenskommelsen på gång.

Det är större rörelser bland KD- och C-väljare, men där är det små baser så man ska vara lite försiktig med att dra för stora växlar. Men över lag kan man säga att attityderna bland borgerliga väljare mjuknat lite jämfört med i september", fortsätter David Ahlin.

Jag tror du blandar ihop flera saker rejält.

1. Nu var det inte stavfel som var problemet hos SD-skribenterna utan VAD de sa - därav de övertydliga instruktionerna.

2. Sedan är det skillnad på partierna och dess väljare. Inget parti närmar sig SD i någon fråga, men det kan gott vara så att en del VÄLJARE anser att de skulle kunna tänka sig att deras parti öppnar upp för ett samarbete med SD i frågor där man har "liknande åsikter" - vilka de nu skulle vara? Inget centralt i alla fall. Kan ju också tänkas att en del väljare tror att ingen annan än SD skulle kunna minska på invandring eller ändra på något någonstans och det är ju lite naivt. Eller att man inte är medveten om att SD vill  minska invandringen med minst 90% och föra assimileringspolitik?" men hörde nått om de vill nått som de andra inte vill med invandringen och det är nog bra  - typ.

3. Alliansen vill kriminalisera organiserandet av tiggeri. Det är inget i linje med vad SD vill på minsta vis. Det är en hel ocean mellan det tänket och SDs tänk. Lite som att säga att den som vill förbjuda hallickverksamhet vill lite samma sak som den som vill fängsla alla horor eller kasta ut dem ur landet.

Nej, jag skulle ALDRIG säga att "dem inte har närmat sig".
  • FDFMGA
    Anders2015 skrev 2015-05-09 17:57:53 följande:
    Alliansen med SD tror jag i dem flesta frågor står längst ifrån MP politiskt.
    Språket igen.

Alliansen med SD står längst från MP.

Lår mig gissa att Alliansen är helt omedveten om att SD har hakat på demSkrattande

Placerar du förresten också de till storleken mindre skittunnorna SVP och SMR på Alliansens släp?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-09 19:26:51 följande:
    Prova att komma med något konkret inte en massa historier om lärare och en massa annat trams det hör mer hemma i komedi trådar

Hur som helst får ni två följeslagare ha en trevlig lördags kväll, fortsätt med citat och historier
    Prova att komma med något konkret och inte en massa historier om lärare och en massa annat trams. Det hör mer hemma i komeditrådar.

Hur som helst får ni två följeslagare ha en trevlig lördagskväll. Fortsätt med citat och historier.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-05-09 21:15:57 följande:
    Språket igen.

Alliansen med SD står längst från MP.

Lår mig gissa att Alliansen är helt omedveten om att SD har hakat på demSkrattande

Placerar du förresten också de till storleken mindre skittunnorna SVP och SMR på Alliansens släp
    Hahahahaha!

Han ser inte detta själv och undrar naturligtvis vad det är som är så roligt.

• Gert

Idag var jag och lyssnade på Åkessons vårtal på Långholmen och vad härligt det var att se så många Sverigevänner. Jag känner mig exalterad över framtiden då SD kommer styra in Sverige på en bättre väg.  Solig

Färre människor hatar SD för varje dag som går. Det sovande folket håller på att vakna upp ur sin djupsömn och ser vart Sverige barkar vägen. Sverigedemokraterna är Sveriges framtid.  Solig

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-09 22:41:08 följande:

Idag var jag och lyssnade på Åkessons vårtal på Långholmen och vad härligt det var att se så många Sverigevänner. Jag känner mig exalterad över framtiden då SD kommer styra in Sverige på en bättre väg.  Solig

Färre människor hatar SD för varje dag som går. Det sovande folket håller på att vakna upp ur sin djupsömn och ser vart Sverige barkar vägen. Sverigedemokraterna är Sveriges framtid.  Solig

Herregud. Det som är så fint på Långholmen.

Nåja, alltid är det väl någon som städar upp efter demGlad
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 17:38:37 följande:
    Vad bra att du äntligen har lagt märke till det.

Nej, Alliansen tar sina beslut utan att tillfråga SD.

Nej, Alliansen tar sina beslut utan att tillfråga SD.

Precis som regeringen.

Jag har inte sagt att SD närmar sig Alliansen - på tal på tramsa runt och diktera ihop fantasier. SD bjuder väl ut sig till vem som helst

Frågan om "liknande åsikt" är luddigt formulerad, vilket gör att det inte går att veta om samarbetet inkluderar eller exkluderar invandringen. Står klart och tydligt i artikeln du länkat till.  Och det finns ingen "liknande åsikt" någonstans när det gäller invandringspolitik, eller vill SD inte längre minska invandringen med minst 90% och föra assimileringspolitik?
    Frågan handlade inte om beslut, läs dina egna svar dem är luddiga och tramsiga.

Frågan var om SD och Alliansen har kommit varandra närmare i vissa politiska frågor?. 

Ditt svar är att Alliansen fattar egna beslut, klart Alliansen fattar egna beslut det förstår vilken som helst och det har inget med min fråga att göra. 

En arbetsgrupp inom moderaterna föreslår nu att organiserat tiggeri ska kriminaliseras. 

Där har du ett ex på att SD och M kommit varandra närmare i en fråga.

Sedan skriver du åter igen att SD vill minska invandringen med 90% det är helt korrekt.

Vad har 90% att göra med om dem kommer varandra närmare eller inte i vissa frågor?.

Ett annat ex som visar att dem kommit varandra närmare i vissa frågor.

Enligt Svend Dahl, statsvetare och liberal skribent, är KD:s och FP:s förslag ett sätt att visa väljarna att man vill minska flyktingströmmarna till Sverige.

KD:s och FP:s utspel skickar signalen till väljarna att man vill minska invandringen. Man säger det inte rakt ut, men det ligger implicit, säger han.

• FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-10 08:31:21 följande:
    Nja fint på Långholmen vet jag inte om det är. Men det vart i alla fall trevligare när så många Sverigevänner befann sig där.

Till skillnad från EU-tiggarna så städar Sverigevänner upp efter sig.
    Visst tror jag att sverigedemokraterna  förstod att de måste lämna Långholmen i samma skick som innan bönemötet - frågan är bara om de lyckades organisera en städpatrull eller inte.

Min erfarenhet är att de flesta sverigedemokrater tar för givet att det alltid är någon annan som städar upp efter dem.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-05-10 09:15:14 följande:
    Visst tror jag att sverigedemokraterna  förstod att de måste lämna Långholmen i samma skick som innan bönemötet - frågan är bara om de lyckades organisera en städpatrull eller inte.

Min erfarenhet är att de flesta sverigedemokrater tar för givet att det alltid är någon annan som städar upp efter dem.
    Vad baserar du dina erfarenheter av sverigedemokraters städförmåga på?

Det är SD som kommer få städa upp efter Reinfeldts och Löfvens misslyckade politik när SD intar Rosenbad.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-10 09:20:50 följande:
    Vad baserar du dina erfarenheter av sverigedemokraters städförmåga på?

Det är SD som kommer få städa upp efter Reinfeldts och Löfvens misslyckade politik när SD intar Rosenbad.
    Jo, jag vet att du tror det - så SD intar Rosenbad efter nästa valSkrattande

För mig är det bara ett av många exempel på hur illa det är med verklighetsförankringen bland sverigedemokrater.

Var det någon som städade upp efter mötet på Långholmen?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?