• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-05-10 12:12:00 följande:
    Men ärligt talat. SD har en inre kärna av rena drägg i kostym och anhängare som antingen är detsamma och/eller så klena till förståndet att de inte förmår se vad som döljer sig bakom budskapet.
    Och det har inte andra partier? Ett exempel är Sveriges statsminister och vice statsminister som verkligen är klena till förståndet. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-05-10 11:23:16 följande:
    Ur ett SD-perspektiv finns det väl inget annat än SD och annat "vänsterslödder" - så då räknas väl du också in där.
    Det verkar förresten som ledsagarservice har stängt så här på söndagen.

Tårtdamen uppträdde på Nytorget medan Åkessons bönemöte hölls på Långholmen.

Gerts och Rataxes har alltså gått lite vilse i geografin under spaningarna och hamnat i fel stadsdel.

Inte så lätt alla gånger, minsann.Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Solidaritet
    Gert skrev 2015-05-09 07:33:12 följande:
    Vad man säger är inte så viktigt. Det är handlingen som är viktigast. SD har inte fått tillfälla att föra sin politik till handling ännu till skillnad från FP, S och MP och vi kan alla se resultatet av deras dårskap. Grundregeln för S är att lova som mycket som möjligt och hålla tunt.
    SD har ingen politik att föra. 
    Hur någon kan rösta på ett parti som har en lösning på alla samhällets problem, och den lösningen är tillbakasträvan, är obegripligt. 

Det är klart, för den som inte bryr sig om hur det går med Sverige, bara hen slipper invandrare är antagligen SD det enda alternativet. 
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-10 12:16:36 följande:
    Och det har inte andra partier? Ett exempel är Sveriges statsminister och vice statsminister som verkligen är klena till förståndet. 
    Det tror jag inte de är. Du får inte bortse från att det är ditt förstånd som står för den tolkningenSolig
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2015-05-10 12:19:28 följande:
    Det tror jag inte de är. Du får inte bortse från att det är ditt förstånd som står för den tolkningenSolig
    Fast hatet mot Löfven tror jag också bottnar i att han bliv övergiven av sin mamma, adopterades, jobbade som svetsare och sen har gått hela vägen till statsminister - helt av egen kraft.

För sverigedemokraten som även som vuxen liksom kräver att andra ska torka hen i stjärten efter uträttat behov måste ju Löfven vara rena fasan.

Fanns det inget pedagogiskt inslag på gårdagens bönemöte. Alltså att Jimmie peppade hela klanen till att skandera "Kan själv, kan själv"?

Nej, förresten. Det vore ju kontraproduktivt ur SD-perspektivSolig
  • nihka
    Rataxes skrev 2015-05-10 11:39:43 följande:
    Nu var det Gert jag frågade och inte dig.
    Om ni har en privat konversation så kanske ni ska flytta den till inboxen där ni får  kalla varandra för "vänsterslödder" och annat "slödder" helt ifred.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-05-10 12:18:09 följande:

Gerts och Rataxes har alltså gått lite vilse i geografin under spaningarna och hamnat i fel stadsdel.

Menar du att tårtextremisten inte är kapabel till att förflytta sig från Nytorget till Långholmen? Jag tror att hennes frånvaro beror på att hon fortfarande sitter i fängelset, eller att hon är rädd för att beträdda Långholmen på grund av det tidigare aktiva centralfängelset på ön. Hon har det inte lätt den där tårtextremisten.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2015-05-10 12:18:09 följande:

Tårtkärringen var på Långholmen förra året. Foton finns för den som orkar googla.

Inte ens du kan ha rätt varje gång...
    Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Rataxes
    nihka skrev 2015-05-10 12:30:14 följande:
    Om ni har en privat konversation så kanske ni ska flytta den till inboxen där ni får  kalla varandra för "vänsterslödder" och annat "slödder" helt ifred.
    Har du problem med att slödder kallas för slödder?

Den dagen folkpartister gapar och stör vänsterpartisters möten har jag inga problem med att kalla dem för liberalt slödder.
    Den dagen lär dock aldrig komma, vrålande stenkastare, vuvuzelaspelare och tårtkärringar förekommer bara i vänsterkretsar.
    Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-05-10 12:19:28 följande:
    Jag förstår att du inte tror det. Du behöver inte vara orolig att det bara är mitt förstånd som står för den tolkningen. Det finns massvis med intervjuer där både statsministern och vice statsminister har gjort bort sig så många gånger att det har blivit en slags löjets skimmer över Sveriges regering.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?