• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-06 00:00:58 följande:
    Ja, Varför hatar folk SD?

Läs svaren ovanObestämd
    Men att allt fler börjar gilla,acceptera Sd är ett faktum, läs svaren i media och titta på tv.
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-06 06:36:08 följande:
    Men att allt fler börjar gilla,acceptera Sd är ett faktum, läs svaren i media och titta på tv.
    Enligt SD gillar alla SD "egentligen", men det är inte så mycket att fästa sig vid. SD fick 12,86% av rösterna och har inga samarbetspartners i riksdagen. Detta är verkligheten SD har att förhålla sig till.
  • Solidaritet
    Tom Araya skrev 2015-05-04 00:22:51 följande:
    Dock går försvarsfrågan inte att undvika i diskussioner om politik, i synnerhet inte om den är begränsad till SD, det är en av deras absolut viktigaste frågor

Sverigedemokraterna verkar inte hålla med dig. 
    De anser att: 
    1. Invandring
    2. Brottslighet
    3. Äldrevård

Är deras viktigaste frågor. 

Det här är vad de har att säga om försvarspolitik:
    "Sverige är värt att försvaras. Det gäller hela vårt land, våra kuster och vårt luftrum. Det är en av statens absoluta kärnuppgifter att garantera folkets säkerhet. För att Sverige ska kunna hävda sina intressen och fungera som en stabil och fredsbevarande kraft i närområdet krävs att vi på ett trovärdigt sätt har kontroll över vårt territorium."

Det är ett väldigt litet stycke. Inte särskilt viktigt av det att döma. Som vanligt utan verklig substans eller övertygelse. För det är inte politik, det är utfyllnad. 

I jämförelse : 
    www.folkpartiet.se/politik/partiprogram/programforslaget-i-fulltext/programforslaget-kapitel-5/

www.socialdemokraterna.se/upload/Central/dokument/pdf/2012/Remiss_partiprogrammet/Remissforslag_partiprogram_for_Socialdemokraterna.pdf

www.mp.se/om/partiprogram/varlden

Ovanstående partiprogram är verklig utarbetad politik, där partierna har visioner och engagemang i vad de vill åstadkomma. Sverigedemokraternas partiprogram krymper för varje år. Grundregeln för en god lögn; säg så lite som möjligt. 
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-07 01:06:20 följande:
    Enligt SD gillar alla SD "egentligen", men det är inte så mycket att fästa sig vid. SD fick 12,86% av rösterna och har inga samarbetspartners i riksdagen. Detta är verkligheten SD har att förhålla sig till.
    Stödet för att isolera SD håller på att luckras upp bland alliansen och deras väljare. En majoritet av väljarna vill ha samarbeta med frågor där partierna tycker lika. SD ökar i väljarstöd i opinions siffrorna.

S rasar i väljarstöd allt fler väljer att ta avstånd från Stefan Löfven. Sedan att man gav mp sex minister poster gör inte saken bättre, många anser mp som rent skadligt för svensk ekonomi och Sverige i helhet. Akuta problem duggar tätt och kostnader skjuter i höjden, därför tappar regeringen i förtroende både inrikes och utrikes.
  • Gert
    Solidaritet skrev 2015-05-07 09:14:44 följande:
    Sverigedemokraterna verkar inte hålla med dig. 
    De anser att: 
    1. Invandring
    2. Brottslighet
    3. Äldrevård

Är deras viktigaste frågor. 

Det här är vad de har att säga om försvarspolitik:
    "Sverige är värt att försvaras. Det gäller hela vårt land, våra kuster och vårt luftrum. Det är en av statens absoluta kärnuppgifter att garantera folkets säkerhet. För att Sverige ska kunna hävda sina intressen och fungera som en stabil och fredsbevarande kraft i närområdet krävs att vi på ett trovärdigt sätt har kontroll över vårt territorium."

Det är ett väldigt litet stycke. Inte särskilt viktigt av det att döma. Som vanligt utan verklig substans eller övertygelse. För det är inte politik, det är utfyllnad. 

I jämförelse : 
    www.folkpartiet.se/politik/partiprogram/programforslaget-i-fulltext/programforslaget-kapitel-5/

www.socialdemokraterna.se/upload/Central/dokument/pdf/2012/Remiss_partiprogrammet/Remissforslag_partiprogram_for_Socialdemokraterna.pdf

www.mp.se/om/partiprogram/varlden

Ovanstående partiprogram är verklig utarbetad politik, där partierna har visioner och engagemang i vad de vill åstadkomma. Sverigedemokraternas partiprogram krymper för varje år. Grundregeln för en god lögn; säg så lite som möjligt. 
    Vad man säger är inte så viktigt. Det är handlingen som är viktigast. SD har inte fått tillfälla att föra sin politik till handling ännu till skillnad från FP, S och MP och vi kan alla se resultatet av deras dårskap. Grundregeln för S är att lova som mycket som möjligt och hålla tunt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-09 07:24:02 följande:
    Stödet för att isolera SD håller på att luckras upp bland alliansen och deras väljare. En majoritet av väljarna vill ha samarbeta med frågor där partierna tycker lika. SD ökar i väljarstöd i opinions siffrorna.

S rasar i väljarstöd allt fler väljer att ta avstånd från Stefan Löfven. Sedan att man gav mp sex minister poster gör inte saken bättre, många anser mp som rent skadligt för svensk ekonomi och Sverige i helhet. Akuta problem duggar tätt och kostnader skjuter i höjden, därför tappar regeringen i förtroende både inrikes och utrikes.
    Nej, varje gång någon gör något i migrationsfrågor håller man INTE på att "närma sig SD". Det finns INGEN som vill närma sig en mer än 90%ig minskning av invandring och INGEN som vill föra SDs assimileringspolitik. Ingen, ingen ingen. SD är och kommer alltid att vara isolerade i dessa ambitioner. Om det överhuvudtaget skulle vara ens mikroskopiskt möjligt för någon att ingå i ett samarbete med SD skulle det vara för att SD närmar sig de andra partierna.

Det är inte helt omöjligt att SD kommer sälja ut sig själva för att få komma med någonstans, var som helst. <<<Detta förväxlas inte sällan med "mittenpolitik":

SDares total hang-up med MP och att tillskriva MP varje skiftning i väljarstöd för regeringen är ju inget annat än just en hang-up. 6 ministerposter är ju bara ca 1,5 ministerposter fler än vad som motiveras ur en rent procentmässig fördelning utifrån att S fick ca 31% och MP 7%. av rösterna i riksdagsvalet. Kompetens inom en koalitionen ska naturligtvis vägas in.
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 12:04:03 följande:
    Nej, varje gång någon gör något i migrationsfrågor håller man INTE på att "närma sig SD". Det finns INGEN som vill närma sig en mer än 90%ig minskning av invandring och INGEN som vill föra SDs assimileringspolitik. Ingen, ingen ingen. SD är och kommer alltid att vara isolerade i dessa ambitioner. Om det överhuvudtaget skulle vara ens mikroskopiskt möjligt för någon att ingå i ett samarbete med SD skulle det vara för att SD närmar sig de andra partierna.

Det är inte helt omöjligt att SD kommer sälja ut sig själva för att få komma med någonstans, var som helst. <<<Detta förväxlas inte sällan med "mittenpolitik":

SDares total hang-up med MP och att tillskriva MP varje skiftning i väljarstöd för regeringen är ju inget annat än just en hang-up. 6 ministerposter är ju bara ca 1,5 ministerposter fler än vad som motiveras ur en rent procentmässig fördelning utifrån att S fick ca 31% och MP 7%. av rösterna i riksdagsvalet. Kompetens inom en koalitionen ska naturligtvis vägas in.
    Läser du tidningar? ser på nyheter? jag skriver att dem närmar sig, med det menas att dem inte behöver hålla med om allt. 
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-09 14:58:55 följande:
    Läser du tidningar? ser på nyheter? jag skriver att dem närmar sig, med det menas att dem inte behöver hålla med om allt. 
    Varför ställer du meningslösa frågor formulerade med ett undermåligt språk?

Nej, varje gång någon gör något i migrationsfrågor håller man INTE på att "närma sig SD". Det finns INGEN som vill närma sig en mer än 90%ig minskning av invandring och INGEN som vill föra SDs assimileringspolitik. Ingen, ingen ingen. SD är och kommer alltid att vara isolerade i dessa ambitioner.

Om det överhuvudtaget skulle vara ens mikroskopiskt möjligt för någon att ingå i ett samarbete med SD skulle det vara för att SD närmar sig de andra partierna.
  • familjenstygg
    Nej, varje gång någon gör något i migrationsfrågor håller man INTE på att "närma sig SD". Det finns INGEN som vill närma sig en mer än 90%ig minskning av invandring och INGEN som vill föra SDs assimileringspolitik. Ingen, ingen ingen. SD är och kommer alltid att vara isolerade i dessa ambitioner.
    Det vet vi faktiskt inte. Det kan mycket väl vara så att det finns personer i andra partier som har samma åsikter men väljer att hålla inne med dem för att slippa bli utstötta.
    Om det överhuvudtaget skulle vara ens mikroskopiskt möjligt för någon att ingå i ett samarbete med SD skulle det vara för att SD närmar sig de andra partierna.

Din analys om att SD måste närma sig andra partier för att ett samarbete med SD skall vara möjligt vilar nog på en rätt osäker grund. Enligt en undersökning som presenterats i DN ( www.dn.se/nyheter/politik/valjarstodet-for-att-isolera-sd-luckras-upp/  Publicerad 2015-05-05 00:05 ) så är motståndet mot SD inte så kompakt som vissa SD motståndare önskar:

"Men väljarna är delade om hur Sverigedemokraterna ska hanteras. DN/Ipsos mätning visar att 46 procent av väljarna vill att andra partier i riksdagen ska samarbeta med Sverigedemokraterna i frågor där de har liknande uppfattning. 41 procent tycker att man ska göra allt för att minska SD:s inflytande."

Det är inte helt omöjligt att partierna stoppar upp ett finger i luften för att se åt vilket håll det blåser och handlar efter det. Det vill säga öppnar upp för ett samarbete med SD. Noterade särskilt att det även i SMpV tycks finnas ganska många som kan tänka sig ett samarbete med SD när det gäller sakfrågor. Även stapeln för SD själva var intressant men jag antar att de från SD som inte vill samarbeta med SD menar att SD inte skall samarbeta med andra partier.
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 15:11:18 följande:
    Varför ställer du meningslösa frågor formulerade med ett undermåligt språk?

Du skriver nonsens, du hittar på dina egna formuleringar. du kör samma trams som en sann Miljöpartist. Fakta är att både väljare med partier närmar sig SD i vissa frågor det råder det inga som helst tvivel om. Det är lika säkert som du skriver helt meningslösa inlägg som saknar verklighetsuppfattning. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?