• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Smulan87

Min första reaktion på TS och innehållet är verkligen "wow"...har vi inte kommit längre än så här? Folk bör lära sig respektera människor oavsett vilken bakgrund, etnicitet eller sexuell läggning dom har.

Det finns ingen som helst mening att diskutera med människor som resonerar att alla problem ligger hos invandrare och antalet vi tar in, "Heja SD som tar Sverige till bättre tider och en bättre framtid".

Det förekommer så sjukt mycket okunskap i denna tråden, och även fruktansvärt mycket fördomar och främlingsfientlighet. 

• Rataxes
    Gert skrev 2015-05-09 22:41:08 följande:

Idag var jag och lyssnade på Åkessons vårtal på Långholmen och vad härligt det var att se så många Sverigevänner. Jag känner mig exalterad över framtiden då SD kommer styra in Sverige på en bättre väg.  Solig

Färre människor hatar SD för varje dag som går. Det sovande folket håller på att vakna upp ur sin djupsömn och ser vart Sverige barkar vägen. Sverigedemokraterna är Sveriges framtid.  Solig

Var den knarkande tårtkärringen där i år också? Annat löst vänsterslödder?

Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • nihka

Anders2015:

Nu ska jag försöka se saken så mycket jag kan ur ditt perspektiv:

Ja, två politiska grupper har närmat sig varandra om de vill samma sak med något.

Exempel: både parti X och samarbetspartierna Y vill att deras riksdagsledamöter ska andas när de debatterar i riksdagen, och det är ju en likhet. (jippie! 1-0 till dig). Båda vill också göra något åt prostitutionen, ytterligare en likhet (dubbeljippie och 2-0 till dig). X och Y vill ju nu hela 2 likadana saker.

För att komma till bukt med problemet med prostitution vill X slänga alla horor i fängelse och/eller kasta ut dem ur landet. X vill handla så här för att de anser att hororna är ett hot mot vår välfärd och (förutom de som knullar i blågula knästrumpor och har håret uppsatt i kanelkringla) att de är kulturellt osvenska. X vill också stänga gränsen för i stort sett alla kvinnor. Så vill X lösa problemet med prostitution.

Y vill kriminalisera hallickarna.

Ur mitt perspektiv: finns inte en fläck av överensstämmelse. Äntligen fick jag in ett poäng. Men 2-1 är ändå en förlust. Och du kanske inte ens håller med mig om att X och Y vill lösa saken på helt olika sätt. I så fall, hat trick av dig.

Grattis till segern! Din ståndpunkt är ju inte bara en ståndpunkt utan har till och med bevisats statistiskt. Partierna har inte bara likheter utan fler likheter än olikheter och eventuellt enbart likheter i en fråga så nu är det bara för dem att andas på i plenumsalen när de diskuterar alla sina likheter och sedan röstar i frågan.

Ur det här perspektivet kan jag förstå hur du anser att Alliansen har närmat sig SD när Alliansen vill kriminalisera organiserandet av tiggeri.

Hej då.

• nihka
    Smulan87 skrev 2015-05-10 10:01:59 följande:

Min första reaktion på TS och innehållet är verkligen "wow"...har vi inte kommit längre än så här? Folk bör lära sig respektera människor oavsett vilken bakgrund, etnicitet eller sexuell läggning dom har.

Det finns ingen som helst mening att diskutera med människor som resonerar att alla problem ligger hos invandrare och antalet vi tar in, "Heja SD som tar Sverige till bättre tider och en bättre framtid".

Det förekommer så sjukt mycket okunskap i denna tråden, och även fruktansvärt mycket fördomar och främlingsfientlighet. 

Jag håller fullständigt med dig.
  • nihka
    Rataxes skrev 2015-05-10 10:23:01 följande:

Ur ett SD-perspektiv finns det väl inget annat än SD och annat "vänsterslödder" - så då räknas väl du också in där.
  • Rataxes
    StasiFia skrev 2015-05-10 11:23:16 följande:
    Ur ett SD-perspektiv finns det väl inget annat än SD och annat "vänsterslödder" - så då räknas väl du också in där.
    Nu var det Gert jag frågade och inte dig.
    Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Gert
    ´FDFMGA skrev 2015-05-10 09:41:38 följande:
    Jo, jag vet att du tror det - så SD intar Rosenbad efter nästa valSkrattande

För mig är det bara ett av många exempel på hur illa det är med verklighetsförankringen bland sverigedemokrater.

Var det någon som städade upp efter mötet på Långholmen?
    Självklart städas det upp efter vårdagen. Hur många gånger ska jag behöva skriva att Sverigevänner städer upp efter sig till skillnad från andra grupper i samhället?

Vi får väl se vem som har den sämsta verklighetsförankringen.  Solig
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-05-10 10:23:01 följande:
    Jag såg henne inte. Hon kanske fortfarande sitter i fängelset?

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-05-10 11:39:43 följande:
    Nu var det Gert jag frågade och inte dig.
    När StasiFia är inloggad då vet man att inlägg kommer försvinna.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-10 11:47:11 följande:
    Självklart städas det upp efter vårdagen. Hur många gånger ska jag behöva skriva att Sverigevänner städer upp efter sig till skillnad från andra grupper i samhället?

Vi får väl se vem som har den sämsta verklighetsförankringen.  Solig
    Jepp, det får vi.

Jag har nära nog noll tilltro till sverigedemokraters förmåga - så tanken på att SD tar över efter Reinfeldt och Löfven efter nästa val är inte ett dugg skrämmande.

Jag kan till och med associera till städa upp och tänka tanken vad detta skulle innebära med klanen vid makten. Rosenbad med SD - ja, det skulle bli ett annat slags bad än ett rosenbad.

Men ärligt talat. SD har en inre kärna av rena drägg i kostym och anhängare som antingen är detsamma och/eller så klena till förståndet att de inte förmår se vad som döljer sig bakom budskapet.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Varför hatar folk SD?