• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    familjenstygg skrev 2015-05-09 15:35:23 följande:
    Det vet vi faktiskt inte. Det kan mycket väl vara så att det finns personer i andra partier som har samma åsikter men väljer att hålla inne med dem för att slippa bli utstötta.
    nihka skrev 2015-05-09 12:04:03 följande:
    Om det överhuvudtaget skulle vara ens mikroskopiskt möjligt för någon att ingå i ett samarbete med SD skulle det vara för att SD närmar sig de andra partierna.

Det är inte helt omöjligt att SD kommer sälja ut sig själva för att få komma med någonstans, var som helst. <<<Detta förväxlas inte sällan med "mittenpolitik":
    Din analys om att SD måste närma sig andra partier för att ett samarbete med SD skall vara möjligt vilar nog på en rätt osäker grund. Enligt en undersökning som presenterats i DN ( www.dn.se/nyheter/politik/valjarstodet-for-att-isolera-sd-luckras-upp/  Publicerad 2015-05-05 00:05 ) så är motståndet mot SD inte så kompakt som vissa SD motståndare önskar:

"Men väljarna är delade om hur Sverigedemokraterna ska hanteras. DN/Ipsos mätning visar att 46 procent av väljarna vill att andra partier i riksdagen ska samarbeta med Sverigedemokraterna i frågor där de har liknande uppfattning. 41 procent tycker att man ska göra allt för att minska SD:s inflytande."

Det är inte helt omöjligt att partierna stoppar upp ett finger i luften för att se åt vilket håll det blåser och handlar efter det. Det vill säga öppnar upp för ett samarbete med SD. Noterade särskilt att det även i SMpV tycks finnas ganska många som kan tänka sig ett samarbete med SD när det gäller sakfrågor. Även stapeln för SD själva var intressant men jag antar att de från SD som inte vill samarbeta med SD menar att SD inte skall samarbeta med andra partier.
    Jo, det vet vi. Alla partier har partiprogram och INGET parti delar SDs ambition med en 90%ig minskning av invandring och INGEN vill föra SDs assimileringspolitik.

I frågor där man har en "liknande uppfattning". Det är ju helt hypotetiskt eftersom det inte finns någon liknande uppfattning eftersom INGET parti delar SDs ambition med en 90%ig minskning av invandring och INGEN vill föra SDs assimileringspolitik. Detta är ju grundbulten i SDs invandrarpolitik och den delas som sagt med noll partier.

Om SD däremot skulle vilja skriva om sitt partiprogram och gå över till en integrationspolitik kanske någon skulle vilja diskutera med SD hur man bäst implementerar integration, men i nuläget finns inget att diskutera med SD om saken.
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-09 15:44:18 följande:
    Du skriver nonsens, du hittar på dina egna formuleringar. du kör samma trams som en sann Miljöpartist. Fakta är att både väljare med partier närmar sig SD i vissa frågor det råder det inga som helst tvivel om. Det är lika säkert som du skriver helt meningslösa inlägg som saknar verklighetsuppfattning. 
    Givetvis hittar jag på mina egna formuleringar. Jag kan skriva själv.

Dina åsikter och önsketänkande är inga fakta. Det är ingen som närmar sig SD eftersom ingen vill ha SDs invandringspolitik eller håller SD på skriva om sitt partiprogram och närma sig de andra partierna? Vill SD inte längre minska invandringen med minst 90% och föra assimileringspolitik?
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-09 15:44:18 följande:
    Du skriver nonsens, du hittar på dina egna formuleringar. du kör samma trams som en sann Miljöpartist. Fakta är att både väljare med partier närmar sig SD i vissa frågor det råder det inga som helst tvivel om. Det är lika säkert som du skriver helt meningslösa inlägg som saknar verklighetsuppfattning. 
    Javisst. Alla som inte håller med dig och SD är miljöpartister.

Jävla stort parti det där, egentligen.
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 15:55:44 följande:
    Givetvis hittar jag på mina egna formuleringar. Jag kan skriva själv.

Dina åsikter och önsketänkande är inga fakta. Det är ingen som närmar sig SD eftersom ingen vill ha SDs invandringspolitik eller håller SD på skriva om sitt partiprogram och närma sig de andra partierna? Vill SD inte längre minska invandringen med minst 90% och föra assimileringspolitik?
    Önsketänkande? det jag skriver är fakta. Du skriver efter din politiska åsikt en sann miljöpartist. Du nämner 90% du har kört fast i den siffran? men låt säga att M, KD, C vill minska invandringen med 30% kommer de allt längre från SD , eller närmar dem sig SD?.

Gällande vissa partier som nu tar upp förbud mot organiserat tiggeri, närmar dem sig SD eller kommer dem allt längre ifrån?.

Jag röstar inte på SD, men i vissa frågor som många andra håller jag med SD och deras politik som.

klassisk MP politik har aldrig varit lyckad ekonomiskt sett, därför har dem få väljare och även Socialdemokraterna påverkas negativt gällande deras generösa samarbete med MP.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-05-09 15:59:39 följande:
    Javisst. Alla som inte håller med dig och SD är miljöpartister.

Jävla stort parti det där, egentligen.
    Inte så konstigt. Åkesson pekade ju ut MP som SD:s motpol i politiken.

Så vad kan man annat än förvänta sig att boskapen såväl idisslar som råmar miljöpartist i tid och otidSkrattande

För övrigt kan man tycka att SD borde ordna språkkurser för anhängarna. Det är ju direkt pinsamt att ett parti som påstår sig värna det svenska till stor del tycks bestå av slappskallar som inte ens kan skilja mellan objekt och subjekt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anders2015
    FDFMGA skrev 2015-05-09 16:33:01 följande:

Så vad kan man annat än förvänta sig att boskapen såväl idisslar som råmar miljöpartist i tid och otidSkrattande

För övrigt kan man tycka att SD borde ordna språkkurser för anhängarna. Det är ju direkt pinsamt att ett parti som påstår sig värna det svenska till stor del tycks bestå av slappskallar som inte ens kan skilja mellan objekt och subjekt.
    Att MP är motpolen mot SD, det behöver inte ens Åkesson nämna det förstår nog alla vid det här laget

Sedan tror jag säkert dem flesta partier vill att alla ska ha ordnade språkkunskaper.
    Paj-kastning med anklagelser känns rätt ut tjatat tror dem flesta vill höra nått annat

Men tjata på, så länge ni får era behov uppfyllda så är det ok
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-09 16:18:01 följande:
    Önsketänkande? det jag skriver är fakta. Du skriver efter din politiska åsikt en sann miljöpartist. Du nämner 90% du har kört fast i den siffran? men låt säga att M, KD, C vill minska invandringen med 30% kommer de allt längre från SD , eller närmar dem sig SD?.

Gällande vissa partier som nu tar upp förbud mot organiserat tiggeri, närmar dem sig SD eller kommer dem allt längre ifrån?.

Jag röstar inte på SD, men i vissa frågor som många andra håller jag med SD och deras politik som.

klassisk MP politik har aldrig varit lyckad ekonomiskt sett, därför har dem få väljare och även Socialdemokraterna påverkas negativt gällande deras generösa samarbete med MP.
    Nej, dina åsikter är INTE fakta, inte när det gäller vem som närmar sig vem och inte heller när det gäller vem som röstar på vem.

Det är inte jag som har "kört fast" i den siffran utan 90% kommer från SD själva, bland annat från deras skuggbudgetar. Visste du verkligen inte det???

Om M, KD, och C skulle vilja minska invandringen med 30% så presenterar de sin analys som naturligtvis inte har något som helst med SD att göra. Det finns ingen gemensam syn med SD.

• FDFMGA
    Anders2015 skrev 2015-05-09 16:52:50 följande:
    Att MP är motpolen mot SD, det behöver inte ens Åkesson nämna det förstår nog alla vid det här laget

Sedan tror jag säkert dem flesta partier vill att alla ska ha ordnade språkkunskaper.
    Paj-kastning med anklagelser känns rätt ut tjatat tror dem flesta vill höra nått annat

Men tjata på, så länge ni får era behov uppfyllda så är det ok
    Inte alls. Jag anser inte alls att det är en självklarhet att MP och SD är varandras motpoler. Det är klart att det verkar så för dig som kan avgöra att Nihka är miljöpartist. Jag har läst rätt många av hennes inlägg genom åren och har inte en susning vad hon röstade på, men skulle jag gissa vore inte MP mitt första val.

Hursomhelst. Lite utifrån hur man resonerar kan man säkert komma fram till att vilket som helst av de övriga partierna i riksdagen är SD:s motpol.

Att kalla SD och MP för givna motpoler är bara exempel på politik på pidginnivå.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-05-09 16:33:01 följande:

Jag börjar också irritera mig på den allmänt låga språknivån. Man får hacka sig igenom text där man blir "uppläxad" av någon som skriver:  "Läser du tidningar? ser på nyheter? jag skriver att dem närmar sig, med det menas att dem inte behöver hålla med om allt."

Man har ju lust att fråga om vederbörande läser eller ser något över huvud taget!

Vilka pissnationalister. "Sverigevänner" som inte ens ids lära sig ordentlig svenska. Inte för att det gäller alla men frapperande många här på FL.

Duktig invandrare som slutför sina svenskkurser snabbt kanske kunde hålla i språkkurser för nationalister som en del av sin egen språkutbildning?
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 17:01:39 följande:
    Nej, dina åsikter är INTE fakta, inte när det gäller vem som närmar sig vem och inte heller när det gäller vem som röstar på vem.

Det är inte jag som har "kört fast" i den siffran utan 90% kommer från SD själva, bland annat från deras skuggbudgetar. Visste du verkligen inte det???

Om M, KD, och C skulle vilja minska invandringen med 30% så presenterar de sin analys som naturligtvis inte har något som helst med SD att göra. Det finns ingen gemensam syn med SD.
    SD vill sänka invandringen med 90% det råder det inga tvivel om. 

Absolut SD har inget att göra med att Alliansen vill strama åt flykting politiken.

Men frågan var om dem närmar sig SD gällande tiggeriet och invandrar politiken?. Svar: klart dem gör det är fakta

Sedan håller jag med dig kanske SD närmar sig Alliansen. 

Att en majoritet av dem borgerliga väljarna vill bryta upp Sverigedemokraternas isolering råder det ingen tvekan om.

www.svd.se/nyheter/inrikes/borgerliga-vill-bryta-sds-isolering_4537912.svd

Så alla som nämner att regeringen anför en allt för generös invandrar poltik behöver inte vara SD.are  

Måste hålla med om att du är en mästare i att tramsa runt och diktera ihop fantasier.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?