• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-05-09 17:53:34 följande:
    Ja, det där är snudd på obegripligt.

Ett nationalistiskt parti som säger sig värna det genuint svenska - men där åtminstone chockerande många av nätaktivisterna inte har lyckats lära sig det mest svenska vi har: Vårt språk.

Och hur ska det vara möjligt att kunna förstå en komplex verklighet om ens språkliga verktygslåda ter sig som ett råttbo.
    SD fick ju särskilt gå ut med nätikett  - förhållningsregler för hur man hanterar sig i sociala medier eftersom de bedömde att det fanns så många inom partiet som inte kunde hålla tungan rätt i mun framför tangent bordet. Nu kanske det är dags med kurser i svenska så man slipper formuleringar som "Jag är stolt över dem  svenska traditioner".
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 18:09:43 följande:
    Det är tredje gången du länkar till samma artikel och jag har svarat dig tidigare.

Se senast inlägg # 22857.
    Ditt resonemang går inte ihop helt enkelt, därför länkar jag samma artikel. Det är solklart i min värd att Alliansen närmar sig Sd i vissa frågor.

Men visst kan hålla med dig om en sak, SD närmar sig även Alliansen i vissa frågor. Hur som helst så i min värld så anser jag att det har mjuknat upp lite mellan Alliansen och SD och det kallar jag att komma varandra lite närmare i vissa frågor.

Dina svar är suddiga och luddiga, därav samma artikel.
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 18:17:33 följande:
    SD fick ju särskilt gå ut med nätikett  - förhållningsregler för hur man hanterar sig i sociala medier eftersom de bedömde att det fanns så många inom partiet som inte kunde hålla tungan rätt i mun framför tangent bordet. Nu kanske det är dags med kurser i svenska så man slipper formuleringar som "Jag är stolt över dem  svenska traditioner".
    Trams inger varken respekt eller förtroende sorry
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 18:05:55 följande:
    Det värsta är när någon knackar ihop något som är så gott som obegripligt med syftningsfel så det sprutar om det och sedan menar att man "undviker frågan" genom att inte svara på den. Om man orkar trassla i formuleringarna består "frågan" gärna av en fördom serverad som fakta som man då förväntas bemöta. Nej, tack!
    Dem orden kom verkligen från rätt skribent. 

Dina svar är:

1. Det har inte mjuknat upp mellan SD och Alliansen och dem har inte närmat sig i någon fråga. 

2. Och du skriver alltid svar som innehåller fakta?. 

Punkt 3  blir något annat.

3. Ha en trevlig kväll och stå på dig.
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-09 18:21:34 följande:
    Ditt resonemang går inte ihop helt enkelt, därför länkar jag samma artikel. Det är solklart i min värd att Alliansen närmar sig Sd i vissa frågor.

Men visst kan hålla med dig om en sak, SD närmar sig även Alliansen i vissa frågor. Hur som helst så i min värld så anser jag att det har mjuknat upp lite mellan Alliansen och SD och det kallar jag att komma varandra lite närmare i vissa frågor.

Dina svar är suddiga och luddiga, därav samma artikel.
    Jag förstår om du känner att mina svar inte går ihop när jag inte håller med dig. Det kallas att man inte delar grundsyn. Du kommer tolka mina svar utifrån din grundsyn medan de är levererade ur min grundsyn.

Vad är suddigt och luddigt med: "Frågan om "liknande åsikt" är luddigt formulerad, vilket gör att det inte går att veta om samarbetet inkluderar eller exkluderar invandringen. Står klart och tydligt i artikeln du länkat till.  Och det finns ingen "liknande åsikt" någonstans när det gäller invandringspolitik, eller vill SD inte längre minska invandringen med minst 90% och föra assimileringspolitik?"?

Jag får upprepa: Jag har aldrig sagt att SD närmar sig Alliansen i vissa frågaor, så det är OMÖJLIGT för dig att hålla med mig om det. Om det känns suddigt och luddigt för dig kan jag upprepa det: jag har aldrig sagt att SD närmar sig Alliansen i vissa frågor. Hoppas jag inte behöver klargöra det igen.

• nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-09 18:23:59 följande:
    Trams inger varken respekt eller förtroende sorry
    Nej, det är inte trams. SD fick ju särskilt gå ut med nätikett  - förhållningsregler för hur man hanterar sig i sociala medier eftersom de bedömde att det fanns så många inom partiet som inte kunde hålla tungan rätt i mun framför tangent bordet.

Eftersom det var så många som klantade sig är texten ganska lång och tar upp sådant som är självklart för de flesta andra och så finns det ett telefonnummer du kan ringa för att få hjälp med att försöka tvätta bort det du sagt:

http://sverigedemokraterna.se/wp-content/uploads/2013/08/Etiska-riktlinjer-PS-2011-06-03.pdf

Jag tycker du ska ta reda på mer om ett parti, dess förehavanden och politik innan du säger att så är det inte eller att du delar deras åsikter i olika frågor.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-05-09 18:17:33 följande:
    Tankern svindlar. In kommer kursledaren och hälsar de församlade sverigedemokraterna med orden:

Jag är ert nya svenskläraret. Vad finns det som kruper?

(Snott från "Ormet kruper")
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-09 18:29:00 följande:
    Dina svar är:

1. Det har inte mjuknat upp mellan SD och Alliansen och dem har inte närmat sig i någon fråga. 
    Exakt. Ingen mer än SD vill minska invandringen med minst 90% och föra assimileringspolitik. Ingen uppmjukning alls.
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 18:50:28 följande:
    Nej, det är inte trams. SD fick ju särskilt gå ut med nätikett  - förhållningsregler för hur man hanterar sig i sociala medier eftersom de bedömde att det fanns så många inom partiet som inte kunde hålla tungan rätt i mun framför tangent bordet.

Eftersom det var så många som klantade sig är texten ganska lång och tar upp sådant som är självklart för de flesta andra och så finns det ett telefonnummer du kan ringa för att få hjälp med att försöka tvätta bort det du sagt:

http://sverigedemokraterna.se/wp-content/uploads/2013/08/Etiska-riktlinjer-PS-2011-06-03.pdf

Jag tycker du ska ta reda på mer om ett parti, dess förehavanden och politik innan du säger att så är det inte eller att du delar deras åsikter i olika frågor.
    Hålla tungan rätt i mun eller fingrarna över tangentbordet är en annan sak än svenska grammatiken och stav fel, det tror jag du åxå förstår. Därav kallar jag det ren trams och paj-kastning i det du skriver.

Att SD vill minska invandringen med 90% är fakta det vet alla.

Men det är lika mycket fakta att Alliansen har närmat sig SD, det har mjuknat upp helt enkelt och det kan man jämföra med att dem har närmat sig. 

Du säger att dem inte har närmat sig.

Därför sa jag att du fortsätter med trams. Och lade in samma artikel ett ex antal gånger. Lägger in den igen med några andra artiklar som är snar lika .

Dem vill minska invandringen och även förbjuda organiserat tiggeri, det kan man väl kalla att dem närmat sig varandra i vissa frågor.

www.svd.se/nyheter/inrikes/borgerliga-vill-bryta-sds-isolering_4537912.svd

www.svd.se/nyheter/inrikes/borgerliga-vill-bryta-sds-isolering_4537912.svd

Taget från  artikel:

Borgerliga vill bryta SD:s isolering

En majoritet av de borgerliga väljarna vill bryta Sverigedemokraternas isolering i frågor där partiet har liknande uppfattningar som andra partier. Bara FP-väljarna står emot, enligt en ny undersökning.

I enskilda frågor landar SD ibland i samma slutsats som Alliansen och då blir det ett riktat beslut. Men att skapa en gemensam budget för att nå regeringsmakt är en helt annan fråga, säger partisekreterare Tomas Tobé.

Kontentan av detta är att det blir svårare och svårare för deras politiska adel häruppe i Stockholm och deras riksdagsgrupper att fortsätta att negligera väljarna på det här sättet, säger partiets ekonomisk-politiske talesperson Oscar Sjöstedt.

Siffrorna är kanske inte vad Moderaternas partiledning vill se just nu, med ett internt uppror mot decemberöverenskommelsen på gång.

Det är större rörelser bland KD- och C-väljare, men där är det små baser så man ska vara lite försiktig med att dra för stora växlar. Men över lag kan man säga att attityderna bland borgerliga väljare mjuknat lite jämfört med i september", fortsätter David Ahlin.

• Anders2015
    FDFMGA skrev 2015-05-09 18:53:25 följande:
    Tankern svindlar. In kommer kursledaren och hälsar de församlade sverigedemokraterna med orden:

Jag är ert nya svenskläraret. Vad finns det som kruper?

(Snott från "Ormet kruper")
    Prova att komma med något konkret inte en massa historier om lärare och en massa annat trams det hör mer hemma i komedi trådar

Hur som helst får ni två följeslagare ha en trevlig lördags kväll, fortsätt med citat och historier
Svar på tråden Varför hatar folk SD?