• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    themia skrev 2015-07-29 15:57:36 följande:

För att inte nämna detta citat:

"Fem år i förbundet, men blott två år som aktiv i partiet, hur kommer det sig att jag kunde avancera så fort? Jo, för att partiet inte har bättre folk. Det säger ingenting om mig, men väldigt mycket om SD."

Är det inte vad hela tiden sagt om SD-sekten, den genomsnittliga begåvningsnivån är inte störande hög.

Det stod ut för mig också. Liksom alla dessa redogörelser av möten med SDare i förtroendeställning som hade en officiell hållning och inte icke-officiell *mörker*.

Det verkar alltjämt finnas gott om uteslutningsmaterial inom SD. De orkar väl som vanligt inte hålla käft någon längre tid *tick-tack-bang!*
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-07-29 17:13:21 följande:
    Det stod ut för mig också. Liksom alla dessa redogörelser av möten med SDare i förtroendeställning som hade en officiell hållning och inte icke-officiell *mörker*.

Det verkar alltjämt finnas gott om uteslutningsmaterial inom SD. De orkar väl som vanligt inte hålla käft någon längre tid *tick-tack-bang!*
    De kan ju knappast göra sig kvitt rasismen genom uteslutning - hur många skulle bli kvar dåSkrattande

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-07-29 18:06:10 följande:
    De kan ju knappast göra sig kvitt rasismen genom uteslutning - hur många skulle bli kvar dåSkrattande
    Ett sätt är väl att göra som de gör nu: omdefiniera var rasism är och kalla protesterna mot rasistiska uttryck för PK.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-07-30 22:31:46 följande:
    Ett sätt är väl att göra som de gör nu: omdefiniera var rasism är och kalla protesterna mot rasistiska uttryck för PK.
    Fast jag tvivlar på att normalfördelningskurvan för IQ är så flack att 13 procent kan köpa  en så omåttligt korkad förklaring.

Jag tror att SD:s policy i praktiken kan uttrycka som "Gärna rasist, men ingen VAM-rasim i offentliga sammanhang - åtminstone inte om du inte har kompisar inom - eller hållhakar på - ledningen.

SD måste ha svenska rekordet i politisk korrekthet i termer av hyckleri.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-07-30 22:56:15 följande:
    Fast jag tvivlar på att normalfördelningskurvan för IQ är så flack att 13 procent kan köpa  en så omåttligt korkad förklaring.

Jag tror att SD:s policy i praktiken kan uttrycka som "Gärna rasist, men ingen VAM-rasim i offentliga sammanhang - åtminstone inte om du inte har kompisar inom - eller hållhakar på - ledningen.

SD måste ha svenska rekordet i politisk korrekthet i termer av hyckleri.
    Hahahaha!
  • Petteri J
    kommerintepånåt skrev 2013-10-30 00:19:46 följande:

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.

Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 

Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.

Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?

Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

De som hatar gör det antagligen av följande anledningar.

1. De gör karriär på hatet och tjänar pengar.

2. De tillhör en diametralt motsatt politisk inriktning där hatet är viktigt.

3. De är jagsvaga individer som finner styrka i att vara med i ett sammanhang.

Jag gillar inte SD. Men hatet det sparar jag till något annat.

www.svenskaresebloggen.wordpress.com
  • fanilen

Jag är inte svensk men jag bor i Sverige och förut jag trodde att det var en demokratisk land men nu jag vet att den är inte... Jag gillar inte SD men jag förstår inte varför folk kan inte säga att dom gillar SD annars dom kan vara sparkade från jobbet. Konstigt för en demokrati.

• FDFMGA
    fanilen skrev 2015-09-28 01:03:34 följande:
    Jag är inte svensk men jag bor i Sverige och förut jag trodde att det var en demokratisk land men nu jag vet att den är inte... Jag gillar inte SD men jag förstår inte varför folk kan inte säga att dom gillar SD annars dom kan vara sparkade från jobbet. Konstigt för en demokrati.
    Självklart så är det inte så att folk sägs upp från sina arbeten för att de uttrycker SD-sympatier.

SD är en märklig företeelse. Trots att partiet fick hela 13 procent vid senaste valet kännetecknas det i många avseenden av att anhängarna beter sig som om de tillhörde  en sekt.

Om du kollar lite på nätet kan säkert notera att det gnälls och jämras i en omfattning man inte trodde var möjlig. Just det här med att sverigedemokrater får sparken är en särskilt omhuldad myt - sannolikt för att det gör att en del arbetsskygga element inom SD kan framstå som förföljda  i stället för vad de i själva verket är.

Fast som Sverigevän så har jag nog ännu svårare för att SD-aktivisterna ständigt rackar ner på vårt fina land.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-09-28 10:30:13 följande:
    Självklart så är det inte så att folk sägs upp från sina arbeten för att de uttrycker SD-sympatier.
    Jomshof förlorade väl sitt jobb som lärare pga av sina SD-sympatier vill jag minnas. 

Men det är väl som det brukar heta när facken utesluter SD-sympatisörer att det inte är deras SD-sympatier som orsakar utesluningen utan något annat.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2015-09-28 10:50:50 följande:
    Jomshof förlorade väl sitt jobb som lärare pga av sina SD-sympatier vill jag minnas. 

Men det är väl som det brukar heta när facken utesluter SD-sympatisörer att det inte är deras SD-sympatier som orsakar utesluningen utan något annat.
    Hm, Jomshof hade ett vikariat vid en privatskola. Vikariatet förlängdes inte. Det är tyvärr alltför vanligt med vikariat och visstidsanställningar på arbetsmarknaden men inte kan det betraktas som att man fått sparken om anställningarna inte förlängs.

Du har iallafall ett gott minne, det måste väl vara mer än 10 år sen Jomshof vickade som lärare, men iofs dyker ju exemplet upp lite då och då på nätet när någon sverigedemokrat upptäckt artiklarna och tror att det är dagsfärska nyheter.

Det blir lite lätt komiskt mot bakgrund av att man kan tycka att de borde känna igen namnet på en av partiets ledande herrar.

Om facken säger upp anställda som är sverigedemokrater anser jag det fullt naturligt. I nästan alla jobbannonser från dem jag sett står det att man ska dela arbetarrörelsens värderingar.

Det är säkert detsamma för personer som är anställda av SD, ja att man ska dela SD:s åsikter.

Själv skulle jag inte känna mig diskriminerad om jag sökte jobb hos SD och blev åsidosatt på grund av att jag anser att SD är ett rasistiskt partiSkrattande
Svar på tråden Varför hatar folk SD?