• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-09-28 12:39:54 följande:
    Hm, Jomshof hade ett vikariat vid en privatskola. Vikariatet förlängdes inte. Det är tyvärr alltför vanligt med vikariat och visstidsanställningar på arbetsmarknaden men inte kan det betraktas som att man fått sparken om anställningarna inte förlängs.
    Så kanske det var ja. Det intressanta var väl argumenten varför hans tjänster inte längre var önskade.
  • Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-09-28 12:43:36 följande:
    Så kanske det var ja. Det intressanta var väl argumenten varför hans tjänster inte längre var önskade.
    Varför det? 
  • Tom Araya

Kopierad text från Facebook:
    www.facebook.com/asiktskorridoren/videos/426283104243461/

Professor Hans Rosling erkänner: Jimmie Åkesson har haft fullständigt rätt de senaste åren.

Professor Hans Rosling är troligtvis den mest populära mannen i Sverige just nu. Han har mottagit enorma hyllningar från åsiktseliten och alla anser att det är på tiden att en sådan klok man får föra talan om flyktingsituationen. Det finns bara ett problem: Rosling säger just det som Sverigedemokraterna sagt under flera års tid. Och det erkänner han även själv.

Detta är ett klipp ur hans föreläsning på Publicistklubben som sändes på SVT, där han talar om hur svårt det var att ställa sig på scenen i Globen under galan "Hela Sverige Skramlar" och tala om att Jimmie Åkesson har haft fullständigt rätt i det han sagt de senaste åren. Han fortsätter även med hur fel det varit att ge Sverigedemokraterna monopol på en sanning.

Med andra ord erkänner alltså åsiktseliten med sina hyllningar gentemot Hans
    Rosling att de håller med Sverigedemokraternas politik i denna fråga. Lite känsligt läge kanske?

Nu kommer en av två saker att hända: Antingen kommer dessa människor låtsas som att det regnar och ignorera detta, eller så kommer Hans Rosling inte längre vara värd ett skvatt i deras ögon.

Här kan ni se hela föreläsningen:
    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/debatt-med-hans-rosling

Detta klipp finns även tillgängligt på YouTube:

">

Klippet tillhör SVT.

• FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-10-06 19:06:38 följande:

Professor Hans Rosling erkänner: Jimmie Åkesson har haft fullständigt rätt de senaste åren.

Professor Hans Rosling är troligtvis den mest populära mannen i Sverige just nu. Han har mottagit enorma hyllningar från åsiktseliten och alla anser att det är på tiden att en sådan klok man får föra talan om flyktingsituationen. Det finns bara ett problem: Rosling säger just det som Sverigedemokraterna sagt under flera års tid. Och det erkänner han även själv.

Detta är ett klipp ur hans föreläsning på Publicistklubben som sändes på SVT, där han talar om hur svårt det var att ställa sig på scenen i Globen under galan "Hela Sverige Skramlar" och tala om att Jimmie Åkesson har haft fullständigt rätt i det han sagt de senaste åren. Han fortsätter även med hur fel det varit att ge Sverigedemokraterna monopol på en sanning.

Rosling att de håller med Sverigedemokraternas politik i denna fråga. Lite känsligt läge kanske?

Nu kommer en av två saker att hända: Antingen kommer dessa människor låtsas som att det regnar och ignorera detta, eller så kommer Hans Rosling inte längre vara värd ett skvatt i deras ögon.

">

Klippet tillhör SVT.

Ingendera skulle jag tro.

Jag har iallafall högre tankar om dem som anser att SD är ett rasistiskt parti.

Rosling trasslade till det lite för sig. En av hans främsta teser är annars att man inte ska skära i biståndsbudgeten, och vilket parti är det som gör detta i budgetmotioner om inte SD.

Visa mig ett citat där Rosling säger att SD har rätt i fråga om asylpolitiken så lovar jag att kalla Rosling SD-kramare.

Att han anser att UNHCR måste få mer pengar var väl knappast något okänt faktum.

Vad jag blev lite överraskad över var att han så kategoriskt förespråkade samordnade internationella insatser mot IS där även Sverige borde delta med marktrupper.

Men varför inte?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    Tom Araya skrev 2015-10-06 19:06:38 följande:

">

Klippet tillhör SVT.

Åsiktseliten kommer förtränga det Hans Rosling har sagt här. Men om han kommer att fortsätta upprepa att Jimmie Åkesson och SD har haft rätt i flyktingfrågan kommer han bli persona non grata bland åsiktspolisen och PK-kramarna i Sverige.

Men det kommer inte skada hans rykte i övriga världen eller hans ekonomi, som mest tar han 400.000 kr för ett föredrag.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    En grön ruta skrev 2015-10-09 05:56:43 följande:
    Är du sverigedemokrat?
    Ja det kan man undra. Jag blir också nyfiken på varför man länkar till ett 1 1/2 år gammalt blogginlägg.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?