• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Billie22 skrev 2015-07-25 03:43:33 följande:

För att de inte tycker att man ska ta pengar från biståndet och använda dem mycket sämre här i Sverige istället för på plats antagligen. Lyxigare uppehälle för tiotal flyktingar i Sverige är tydligen viktigare än att rädda livet på tusentals barn på plats med vaccin, mat och andra akuta åtgärder. Eftersom det är ju det som miljöpartiet och sossarna kallar för rasism.

Röstar inte på SD men förstår verkligen inte hur de kan vara de enda som ser vansinnet i detta. Våra politiker mördar indirekt barn genom att nalla av biståndet. Men tydligen är det bra att göra så.

Ungefär som du indirekt mördar barn för varje krona du låter bli att skänka till "barn på plats". Tänk på det nästa gång du köper en latte.

• FDFMGA
    Velouria skrev 2015-07-25 02:27:56 följande:
    Nog så. De flesta har citerat personen.
    Ja jag såg det nu.

Undrar hur många nick Suffering har använt i den här tråden från det att han startade den som kommerintepånåt till nicket som du kallade IQ pissmyra?

Många sverigedemokrater - inte bara Suffering -  har oerhörda svårigheter att anpassa sig till de enklaste regler, säkert har det med SD-klanens kulturella särart att göra.

Man kan se fenomenet i de flesta "SD-trådar" där det strömmar till nya klananhängare allteftersom de gamla har straffat ut sig från FL.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Smecker skrev 2015-07-28 19:08:13 följande:
    Vi lyfter frågan "Varför hatar SD SD?"
  • nihka

Mycket, mycket bra text:

"Till ni som inte sympatiserar med SD: Jag vill bekräfta den bild av SD som ni har. Bakom den polerade ytan ligger ett ruttet lik. Min vision har alltid varit att kapa de sjuka grenarna inom partiet och få trädet att växa sig stort och blommigt, med en önskan att bygga ett folkhem baserat på likhet, omtanke, samarbete, hjälpsamhet, precis som det Per-Albin Hansson la grunden för. Men jag har tvingats inse att trädet är så pass infekterat att det är bättre att rädda de friska grenarna: de som förstår faran med rasism, sexism och homofobi"

Velouria skrev 2015-07-28 19:05:44 följande:

Här är en f.d. sverigedemokrat dom förklarar varför han lämnade partiet.

jesperwhu.blogg.se/2015/july/darfor-lamnade-jag-sd.html

• themia

För att inte nämna detta citat:

"Fem år i förbundet, men blott två år som aktiv i partiet, hur kommer det sig att jag kunde avancera så fort? Jo, för att partiet inte har bättre folk. Det säger ingenting om mig, men väldigt mycket om SD."

Är det inte vad hela tiden sagt om SD-sekten, den genomsnittliga begåvningsnivån är inte störande hög.

• Tom Araya
    FDFMGA skrev 2015-07-24 20:26:30 följande:
    Det som jag egentligen ogillar mest med SD är fanatismen, att sanningen är helt oväsentlig i kampen för den rätta tron.
    I SD:s fall en rasistisk syn på människor och samhällsutvecklingen.
    Vissa tycker ju att vi ska dalta med fanatism....
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-07-29 16:35:11 följande:
    Vissa tycker ju att vi ska dalta med fanatism....
    Men det gör inte jag, och det oavsett om det handlar om religiös eller politisk fanatism.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Varför hatar folk SD?