• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Tom Araya
    En grön ruta skrev 2015-10-09 05:56:43 följande:
    Är du sverigedemokrat?
    Nej, det behöver man inte vara för att se det negativa i detta. Artikelförfattaren är nog inte heller sverigedemokrat.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-10-09 08:13:11 följande:
    Nej, det behöver man inte vara för att se det negativa i detta. Artikelförfattaren är nog inte heller sverigedemokrat.
    Det skulle jag tro. Blogginlägget innehåller hela SD-rekvisitan, bland annat att Sverige riskerar att bli en kommunistisk diktatur, att SD inte är rasister utan realister, censuren,  etcetera.

Har du verkligen läst blogginlägget? Det handlar ju framförallt om försöken att hindra SD inför valet 2014 något som knappast är aktuellt i dag. Förhoppnings har en del av idioterna som försökte hindra Åkesson i dag insett att de bara bekräftade bilden av SD som missförstådda och utstötta då.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2015-10-09 08:35:06 följande:
    Det skulle jag tro. Blogginlägget innehåller hela SD-rekvisitan, bland annat att Sverige riskerar att bli en kommunistisk diktatur, att SD inte är rasister utan realister, censuren,  etcetera.

Har du verkligen läst blogginlägget? Det handlar ju framförallt om försöken att hindra SD inför valet 2014 något som knappast är aktuellt i dag. Förhoppnings har en del av idioterna som försökte hindra Åkesson i dag insett att de bara bekräftade bilden av SD som missförstådda och utstötta då.
    Bloggaren uttalar inte ett positivt ord om SD, snarare kan man ana motsatsen.
    Jag undrar var man står politiskt om man förnekar varenda poäng som framförs...vänsterextremism...?
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-10-09 12:32:43 följande:
    Jag undrar var man står politiskt om man förnekar varenda poäng som framförs...vänsterextremism...?
    Ut ditt perspektiv är jag möjligen vänsterextremist men inte ur mitt eget. Jag ser mig som en ideologisk socialliberal som i brist på bättre förmodligen kommer att rösta på S i nästa val.

Just min politiska hemvist, någonstans i mitten, innebär att jag reagerar på påståenden som att SD är realister inte rasister eller att Sverige riskerar att bli en kommunistisk diktatur eller det obligatoriska gnället om censur.

Som den realist jag är anser jag att risken att Sverige ska bli en kommunistisk diktatur är noll.
  • Smecker
    Tom Araya skrev 2015-10-09 12:32:43 följande:

Det är oerhört symptomatiskt för SD-svansen att se allt som inte är SD som vänsterextremism.

För att vara "Jag är inte Sverigedemokrat, men.." så är du påfallande aktiv i att försvara och företräda SD. Det känns som om du bara inte riktigt har kommit ur garderoben.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • En grön ruta
    Smecker skrev 2015-10-09 18:10:26 följande:

Det är oerhört symptomatiskt för SD-svansen att se allt som inte är SD som vänsterextremism.

För att vara "Jag är inte Sverigedemokrat, men.." så är du påfallande aktiv i att försvara och företräda SD. Det känns som om du bara inte riktigt har kommit ur garderoben.

Han stödjer, otroligt nog, Folkpartiet läste jag i en annan tråd.
  • Smecker
    En grön ruta skrev 2015-10-10 19:47:04 följande:

Han stödjer, otroligt nog, Folkpartiet läste jag i en annan tråd.

Liberal? Fan tro't med de åsikterna..
  • FDFMGA
    Smecker skrev 2015-10-10 21:27:31 följande:
    Liberal? Fan tro't med de åsikterna..
    Varför inte - att vara folkpartist är att vara kluven. Han har förmodligen inte mycket till övers för socialliberalerna i partiet - men kan identifiera sig med Björklunds vilja till satsning på försvaret.

Enligt legenden var Björklund nära att orsaka mer eller mindre permanent kaos i Stockholm när han som officer ledde en militärövning där. Kort därefter lämnade han försvaret och satsade på skolpolitiken i Stockholm.
  • Smecker
    FDFMGA skrev 2015-10-10 21:32:31 följande:

Varför inte - att vara folkpartist är att vara kluven. Han har förmodligen inte mycket till övers för socialliberalerna i partiet - men kan identifiera sig med Björklunds vilja till satsning på försvaret.

Enligt legenden var Björklund nära att orsaka mer eller mindre permanent kaos i Stockholm när han som officer ledde en militärövning där. Kort därefter lämnade han försvaret och satsade på skolpolitiken i Stockholm.

Tja, det liberala idealet skulle aldrig vilja hindra människor från att fly från övergrepp och förtryck. Klassisk liberalism är emot statliga begränsningar och för fri invandring. Går inte ihop med detta SD-svansande beteende som personen i fråga uppvisar.
  • FDFMGA
    Smecker skrev 2015-10-10 23:23:22 följande:
    Tja, det liberala idealet skulle aldrig vilja hindra människor från att fly från övergrepp och förtryck. Klassisk liberalism är emot statliga begränsningar och för fri invandring. Går inte ihop med detta SD-svansande beteende som personen i fråga uppvisar.

Nu har vi ju bara Grön rutas ord på att Tom är folkpartist.

I och med att han avfärdade mig som vänsterextremist när jag invände mot beskrivningen att Sverige riskerar att bli en kommunistisk diktatur så kanske man ska vara lite försiktig med att klassa Tom som folkpartist.

Men det går ju förstås att fråga honom, men risken är väl att det bara blir en upprepning av Mark Twains inledning av boken om Tom Sawyer: Tom! Inget svar.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?