• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • patriot8
    Gotlänning skrev 2015-06-24 00:51:53 följande:

Är nog ingen som förnekar men hur ser det ut i SD 2015?

Eftersom SD är ett sionistiskt parti ser det väldigt dåligt ut.
  • Gert
    patriot8 skrev 2015-06-26 20:20:05 följande:
    Eftersom SD är ett sionistiskt parti ser det väldigt dåligt ut.
    Intressant. Hur går det ihop med att SD är nazister som deras motståndare menar?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • patriot8
    Gert skrev 2015-06-26 20:22:00 följande:

Intressant. Hur går det ihop med att SD är nazister som deras motståndare menar?

Det går inte ihop överhuvudtaget.

Till saken hör att begreppet "nazism" har runnit ut i sanden och förvandlats till en generisk halmdocka menad som slagträ och stämpel att trycka i pannan på de som inte tycker som en själv. Mao ungefär som "rasist" eller "fascist", folk använder begreppen som skällsord snarare än i ideologisk bemärkelse.

Massmedia mfl centrala aktörer har länge drivit smutskastningskampanjer med dessa begrepp i fokus, så inte konstigt att det ser ut som det gör..
  • themia
    patriot8 skrev 2015-06-26 20:28:45 följande:
    Det går inte ihop överhuvudtaget.

Till saken hör att begreppet "nazism" har runnit ut i sanden och förvandlats till en generisk halmdocka menad som slagträ och stämpel att trycka i pannan på de som inte tycker som en själv. Mao ungefär som "rasist" eller "fascist", folk använder begreppen som skällsord snarare än i ideologisk bemärkelse.
    Eller PK
  • feldt
    themia skrev 2015-06-28 11:24:42 följande:
    Eller PK
    Nej, där har jag en annan åsikt.

PK eller Politsikt Korrekt betyder enligt mitt förmenande att det finns åsikter som är BRA, och att den som tycker annorlunda har dåliga ( = inkorrekta) åsikter.

PK baserar sig på att "folk är dumma", så vi kan INTE redovisa fakta och låta folk själva ta ställning, för vi LITAR inte på att de skulle komma fram till "rätt" åsikt.

Därmed kvävs debatten, folk måste få chansen att ha "fel" ( ICKE PK) åsikt så att de olika synsätten får slipas mot varandra, och att resultatet antagligen BLIR så som PK-polisen ville att det skulle bli.

Detta nedlåtande beteende förorsakar en protest från den som aldrig kan få komma fram till vad den tycker genom att diskutera och därmed väga *MÅNGA* argument fram och tillbaks.

Kort sagt, politikerna har ingen kontakt med "folket", och därför protesterarf folk mot den nedlåtande behandlingen genom att t.ex. rösta på (SD).

PK är ett elitistiskt sätt att trycka till andra åsikter innan de ens fått uttryckas.

PK är ett sätt att stoppa debatten och avbryta det politiska samtalet.

Nazism och rasism förstår alla...och MYCKET få har de åsikterna....
  • FDFMGA
    themia skrev 2015-06-28 11:24:42 följande:
    Eller PK
    feldt skrev 2015-06-29 01:43:04 följande:

PK eller Politsikt Korrekt betyder enligt mitt förmenande att det finns åsikter som är BRA, och att den som tycker annorlunda har dåliga ( = inkorrekta) åsikter.

PK baserar sig på att "folk är dumma", så vi kan INTE redovisa fakta och låta folk själva ta ställning, för vi LITAR inte på att de skulle komma fram till "rätt" åsikt.

Därmed kvävs debatten, folk måste få chansen att ha "fel" ( ICKE PK) åsikt så att de olika synsätten får slipas mot varandra, och att resultatet antagligen BLIR så som PK-polisen ville att det skulle bli.

Detta nedlåtande beteende förorsakar en protest från den som aldrig kan få komma fram till vad den tycker genom att diskutera och därmed väga *MÅNGA* argument fram och tillbaks.

Kort sagt, politikerna har ingen kontakt med "folket", och därför protesterarf folk mot den nedlåtande behandlingen genom att t.ex. rösta på (SD).

PK är ett elitistiskt sätt att trycka till andra åsikter innan de ens fått uttryckas.

Jag stör mig mindre på behovet att glänsa på andras bekostnad hos användarna av pk-invektivet än att de gör sig till allvetare.

Det finns något gammalt inlägg här på FL där en av de som strör pk:n omkring sig försöker förklara att en mycket liten del av de som är "pk" verkligen tror på det de säger sig tro på däremot är det en stor andel som tycker något annat än de påstår sig tycka.

Som diskussionsförstörare, om man har avsikten att nå fram till den man diskuterar med. står pk i särklass tycker jag.

Förresten, i vissa kretsar är det bara såååå pk att inte vara pk att det blir smått löjeväckande, tycker jagSolig

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • themia
    FDFMGA skrev 2015-06-29 11:30:15 följande:
    feldt skrev 2015-06-29 01:43:04 följande:

Jag stör mig mindre på behovet att glänsa på andras bekostnad hos användarna av pk-invektivet än att de gör sig till allvetare.

Det finns något gammalt inlägg här på FL där en av de som strör pk:n omkring sig försöker förklara att en mycket liten del av de som är "pk" verkligen tror på det de säger sig tro på däremot är det en stor andel som tycker något annat än de påstår sig tycka.

Som diskussionsförstörare, om man har avsikten att nå fram till den man diskuterar med. står pk i särklass tycker jag.

Förresten, i vissa kretsar är det bara såååå pk att inte vara pk att det blir smått löjeväckande, tycker jagSolig
  • Velouria

Bästa invandringspolitiken För dumskallar kanske? Ni vet, sådana som tror att halalmat är magiskt och förvandlar folk till muslimer?

Japp, det är sånt folk som har inflytande över människors liv...

Verkligen positivt och intellektuellt utvecklande för Sverige...

Good thoughts-Good words-Good deeds
  • Velouria
    nihka skrev 2015-06-25 11:50:40 följande:

SDs assimileringspolitik som är helt central för deras invandringspolitik är den ensamt största orsaken till varför man bör motarbeta SD. Inget annat riksdagsparti vill föra assimileringspolitik utan samtliga andra partier är överens om att integrering är det eftersträvansvärda.

Än så länge menar SD att Sveriges minoritetsgrupper ska få ha kvar sin lagstadgade minoritesbefolkningsstatus, men om SD skulle få något inflytande i politiken hur länge tar det innan man riva upp det och föra assimileringspolitik rakt av för alla - bli som "oss"  eller dra/låt dig diskrimineras. Det ligger inte i SDs ideologiska natur att stödja eller ens tillåta minoritetsgrupper i deras nationalistiska samhälle.

Assimileringspolitikens följder kan man se bland annat där kolonialmakter dragit fram och i Kina, Nordkorea och där IS och talibaner härjar.

Precis! Och din sista mening är klockren
    Good thoughts-Good words-Good deeds
Svar på tråden Varför hatar folk SD?