• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • hajna
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 15:17:41 följande:
    Du har noll kunskaper inom evolutionär biologi.

Du tror säkert på fulla allvar att det är en ren och skär slump att araber lever efter en uråldrig religion som vi tog avstånd ifrån för flera hundra år sedan, det är säkert också slumpen som gör att det inte finns en enda vettig uppfinning eller en nobelpristagare som härstammar från Afrika?
    Du har helt enkelt fel - det finns nobelpristagare som härstammar från Afrika. 

Sen så är du nog tyvärr ute och cyklar rejält om du tror att det finns biologiskt evolutionära förklaringar till vilka religioner som dominerar i olika delar av världen. 

Tvivlar starkt på att du har några större kunskaper om evolutionär biologi - i så fall hade du inte hävt ur dig dessa dumheter.
  • sjuttiofemman
    effemgea skrev 2014-01-04 08:28:28 följande:
    Så du skapade en liten fantasiföreställning där du fick möjlighet att genom ombud våldta Nihka.

Ett mycket vanligt beteende bland de ryggradslösa kräken som brukar vistas i Ekeroths kloak avpixlat. 

Skulle inte förvåna mig om det finns en Sd-topp bakom det där nicket. När de känner sig trygga kommer deras riktiga järnrörs-jag fram. De är inte ett dugg bättre än de talibaner som terroriserar befolkningen i vissa länder.
  • themia
    Breaking Bad skrev 2014-01-04 00:31:09 följande:

Vad har dessa fascistoida galningar gjort som förstör vårt land? Uttryckt sin åsikt?
    Åsikter har alla rätt till.
    Men hot och misshandel är brottsligt.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    La haine des Arabes skrev 2014-01-04 00:32:49 följande:
    Mmm...

Brottslingar lyckas alltid på ett magiskt vis vara oskyldig och pussla ihop tiden.

Men allt är ju nedskrivet?

Här!
    En brottsling kan inte samtidigt vara oskyldig.
    Förklara dig!
  • Anton Chigurh
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 09:36:46 följande:

Skulle inte förvåna mig om det finns en Sd-topp bakom det där nicket. När de känner sig trygga kommer deras riktiga järnrörs-jag fram. De är inte ett dugg bättre än de talibaner som terroriserar befolkningen i vissa länder.
    Du har så rätt, 75:an, järnrörrfemman har ju för vana att rikta gasattacker mot flickor som vill förkovra sig i skolor av olika slag, likaså brukar järnfemman systematiskt hota med att döda alla flickor som nu trotsar deras vilja, som faktiskt går till skolan. Det måste vara ett rent helvete för flickorna i Sverige att inte kunna gå till skolan utan att veta om det står en kille bakom närmaste träd med ett järnrör i högsta hugg, redo att krossa skallen på henne.

Vi borde sponsra alla flickor i skolåldern med varsin hockeyhjälm. Så dom har en chans att överleva dagen...
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • LadyInRed
    Anton Chigurh skrev 2014-01-04 10:33:41 följande:
    Du har så rätt, 75:an, järnrörrfemman har ju för vana att rikta gasattacker mot flickor som vill förkovra sig i skolor av olika slag, likaså brukar järnfemman systematiskt hota med att döda alla flickor som nu trotsar deras vilja, som faktiskt går till skolan. Det måste vara ett rent helvete för flickorna i Sverige att inte kunna gå till skolan utan att veta om det står en kille bakom närmaste träd med ett järnrör i högsta hugg, redo att krossa skallen på henne.

Vi borde sponsra alla flickor i skolåldern med varsin hockeyhjälm. Så dom har en chans att överleva dagen...
    Lika bra att ställa en pojke i vartenda buske igen här i landet för att se till att flickorna kommer till skolan i säkerhet.Den röda faran spökar igen!
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • Breaking Bad
    themia skrev 2014-01-04 10:30:34 följande:
    Åsikter har alla rätt till. Men hot och misshandel är brottsligt.

Åsikter får man ha så länge dom är dom rätta. Annars är man en fascist. Så är det idag i samhället, i allmänna debatforum, inom skolor och på arbetsplatser. "Vi vet inte vad SD vill eller vad dom står för, men vi är helt oeniga och kommer bekämpa dom med alla vår kraft!"
  • Philipsson
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 22:18:21 följande:
    SD-anhängarnas barn kommer resa runt världen, få bredare perspektiv och ta avstånd från föräldrarnas inskränkthet.
    Fast varför skulle folk resa runt världen om världen såge likadan ut överallt (mångkultur), och du dessutom kan se allt du vill se på Internet?

Och nu när alla snackar om "klimathotet". Varför ifrågasätter inte du det klimatovänliga med att flyga runt jordklotet i flygplan?

Det rimliga antagandet vore väl att turistandet såsom vi känner det, i en globaliserad värld, försvinner.
  • Sneeze
    Eugenie skrev 2014-01-03 22:08:53 följande:
    Jag tror att du blandar ihop Sd och Svenskarnas Parti nu. Något annat är inte möjligt. Du får gå högre upp i partihierarkin annars, men som sagt - jag är säker på att du antingen fabulerar fritt eller har rört ihop Sd med något annat.
    Jag är läskunnig. Deras namn på valbar plats för SD i kommunalvalet. Om de även sympatiserar med Röd Front, Sp eller andra kan jag inte svara på.
    Jag fabulerar inte.
    Det finns svarta får i alla led, oavsett politisk inriktning. SD har, enligt min erfarenhet, uppenbara problem med svarta får i min hemkommun.

• Philipsson

Lena Anderssom skriver om "äganderätten till Sverige" i DN: mobil.dn.se/ledare/kolumner/i-vardagsrummens-sverige/

Hon får svar på tal av Tino Sanandaji: www.tino.us/2013/12/dns-lena-andersson-forvirrad-om-aganderatten/

Detta är en relevant fråga, som alla som diskuterar Sd och detta partis utgångspunkter, bör ta ställning till. Det handlar om ett epistemologiskt ställningstagande!

Diskussionen går tillbaka på: Bevara eller avskaffa nationalstaten?

Jag vill bevara den. Alla samhällsmedborgares civilrättsliga status vilar på nationalstaten som organisatorisk form.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?