• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Crnac
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 17:54:18 följande:

Tror inte en enda person resonerar så, detta är bara en del av de fördomar som avpixlat och annat skit sprider.

Klart att det finns intoleranta människor bland invandrare också, men då tycker jag att vi infödda svenskar bjuder in dessa till samtal istället för att som Sd och andra titta på dem med avsmak.

Med tolerans och en inbjudande hand kan vi öka integrationen, med avståndstagande blir effekten tvärtemot.
    Varför är det så svårt att förstå?
    Hej Sjuttiofemman! Jag håller på att skriva en bok om vänsterextremism, näthat och oikofobi, något som fascinerar mig väldigt mycket. Jag har under ca två år nu studerat vänsterextremisten i sin naturliga miljö, både på nätet och under det regelrätta våldet som sker på gator och torg utfört av er rödingar.

Men nu känner jag att jag kört fast i en fråga, själva uppkomsten av vreden? Som det verkar så fungerar vänsterextremisten mer eller mindre som vilken sektmedlem som helst, vardagen präglas av gruppgemenskap, svart/vita dogmatiska tankemönster och ett starkt och ständigt brinnande hat emot dom som inte delar sektens värderingar.

Det har ärligt talat varit en väldigt obehaglig lärdom att läsa alla kommentarer på dom värsta hatsajterna på nätet, nu har ni dessutom hittat hit på Familjeliv där det vänsterextrema hatet blivit vardag.

So far so good.

Hur började allt för din del? Som du förstår är det väldigt kontroversiellt att hata sitt fosterland och sina egna landsmän och att medvetet vilja förstöra för oss via en destruktiv politik - det som i folkmun kallas för oikofobi, jag får inte riktigt grepp på det här. Finns det händelser i barndomen som präglat er? Kanske fått nobben av en blond vacker svenska i den känsliga tonårs-tiden? Något?

Stämmer mina analyser om att ni egentligen skulle kunna falla för vilken sekt som helst? Eller är själva oikofobin och hatet emot era landsmän grundpelaren som ni gemensamt vilar på?

Sedan 2010 kan man märka att hatet trappats upp flera nivåer vilket skrämmer mig, detta beror såklart på att det nu finns ett parti i riksdagen som tycker om Sverige och sina medborgare - något som får vänsterextremisten att tappa all sin sans vilket tyvärr ofta mynnar ut i blodigt våld och ett ensidigt näthat.

Du får gärna PM.a mig om du vill berätta om din resa? Tack på förhand.

• hajna
    AnotherGyy skrev 2014-01-04 17:26:16 följande:
    Nationen kommer först! Ge dig inte in i annat som ej har betydelse i slutändan.
    Nu var det ju frågan om SD, inte om mig.
  • themia
    Eugenie skrev 2014-01-04 17:54:10 följande:
    Sven Stolpe t.ex.. Om du sedan insinuerar att det skulle bero på mentalsjukdom, så tror jag att du har fel. (Även om det såklart förekommer att mentalsjuka går vilse i religiösa grubblerier på olika sätt.)
    Sven Stolpe var ingalunda ensam. Det var lite poppis bland kulturpersoligheter på den tiden att konvertera. Några till katolicism, andra till judendom och några t.o.m. till hinduism för att inte tala om scientologi.

Och som sagt, det handlar om annat än intelligent tänkande, och syftar naturligtvis inte på mentalsjukdom.
    Men det var ett utmärkt sätt att vinna uppmärksamhet på, speciellt för personer som lever av att vara kända.
    (min insinuation)
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Errol Flynn
    AnnaKarinAK skrev 2014-01-04 18:11:56 följande:
    Hjärnann består enbart ett par gråa substanser utan kopplingar till intellektet. Börja inte anaysera varför tråden är utdömd...
    Tur att även de med ett begåvningshandikapp är välkomna på FL så att du får lufta dina åsikter.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • hajna
    Eugenie skrev 2014-01-04 17:33:31 följande:
    Vad menar du med "etnisk" då..? 
    Eftersom SD i sina skrifter talar om den svenska nationen som varande något annat än staten, och dessutom menar att vår inhemska minoriteter - exempelvis samer och finnar - inte tillhör denna svenska nation, så är det uppenbart att de avser ett etniskt begrepp.

Det är alltså inte staten de menar när de säger "nation" utan något annat. En annan sak är att de menar att nationen och staten bör sammanfalla.
  • sjuttiofemman
    Crnac skrev 2014-01-04 18:36:23 följande:
    Hej Sjuttiofemman! Jag håller på att skriva en bok om vänsterextremism, näthat och oikofobi, något som fascinerar mig väldigt mycket. Jag har under ca två år nu studerat vänsterextremisten i sin naturliga miljö, både på nätet och under det regelrätta våldet som sker på gator och torg utfört av er rödingar.

Men nu känner jag att jag kört fast i en fråga, själva uppkomsten av vreden? Som det verkar så fungerar vänsterextremisten mer eller mindre som vilken sektmedlem som helst, vardagen präglas av gruppgemenskap, svart/vita dogmatiska tankemönster och ett starkt och ständigt brinnande hat emot dom som inte delar sektens värderingar.

Det har ärligt talat varit en väldigt obehaglig lärdom att läsa alla kommentarer på dom värsta hatsajterna på nätet, nu har ni dessutom hittat hit på Familjeliv där det vänsterextrema hatet blivit vardag.

So far so good.

Hur började allt för din del? Som du förstår är det väldigt kontroversiellt att hata sitt fosterland och sina egna landsmän och att medvetet vilja förstöra för oss via en destruktiv politik - det som i folkmun kallas för oikofobi, jag får inte riktigt grepp på det här. Finns det händelser i barndomen som präglat er? Kanske fått nobben av en blond vacker svenska i den känsliga tonårs-tiden? Något?

Stämmer mina analyser om att ni egentligen skulle kunna falla för vilken sekt som helst? Eller är själva oikofobin och hatet emot era landsmän grundpelaren som ni gemensamt vilar på?

Sedan 2010 kan man märka att hatet trappats upp flera nivåer vilket skrämmer mig, detta beror såklart på att det nu finns ett parti i riksdagen som tycker om Sverige och sina medborgare - något som får vänsterextremisten att tappa all sin sans vilket tyvärr ofta mynnar ut i blodigt våld och ett ensidigt näthat.

Du får gärna PM.a mig om du vill berätta om din resa? Tack på förhand.

Haha berätta om min resa? Jag har inte gjort någon resa och även om jag gjort det så skulle jag inte diskutera det med någon som är så uppenbart färgad i sin uppfattning. Jag har ingen lust att hamna i någon propagandaskrift. Vad får dig att tro att jag är en våldsbejakande vänsterextremist?
  • hajna
    AnotherGyy skrev 2014-01-04 17:24:53 följande:
    Kalla in springpojken ifrån Afrika du men förvånas inte över dålig arbetsmoral och dassig attityd.
    Dassig attityd tycks finnas även på andra håll.
  • hajna
    Eugenie skrev 2014-01-04 17:36:17 följande:
    Jo, jag tycker också att det är till sin fördel. Och observera att det inte var någon som stängde ute turkarna heller - de var välkomna när de själva ville vara med. Här har vi liksom den konstiga uppfattningen att: "om Ahmed inte får gå med sin klass på julspelet i kyrkan för sin pappa, så är det kyrkan, skolan och kommunen som UTESTÄNGER Ahmed från undervisningen".
    De överlägset flesta som protesterar är inte religiösa överhuvudtaget utan ateister - det är mycket svenskt att vara ateist.  
  • hajna
    till Eugenie skrev 2014-01-04 17:41:45 följande:
    Men får jag ett namn då, på en svart nobelpristagare i fysik, kemi eller medicin? Rappa på!

Dessutom är det så, att de uppmätta skillnaderna i intelligens mellan olika populationer - för JO sådana mätningar har gjorts, och de är statistiskt kontrollerade också - hela tiden handlar om MEDELTAL. Enstaka genier kan naturligtvis finnas även i en population som har en medel-IQ på låt oss säga 80. Men detta är inte intressant för svensk invandringspolitik, såvida vi inte IQ-testar alla svarta (t.ex.) innan de får PUT här. Utan då måste vi räkna med att de vi får in här, har en IQ på just 80. (Svarta och 80 var bara exempel - det behöver inte stämma. Somalier har dock lägre IQ än afrikaner i stort: 65.)
    Nu flyttade du målet en gång till - aja baja!

Jag känner mycket väl till de där mätningarna - de är värdelösa. Typexempel på hur det går till är att man ger engelskspråkiga IQ-test till människor som knappt kan engelska. Eller ett IQ-test för läskunniga till personer som inte kan läsa. Får man då siffror som går att lita på? Knappast. 

Men visst kan det finnas skillnader - det är ju till exempel känt att proteinbrist i spädbarnsåldern och under resten av uppväxten leder till sämre hjärnutveckling. I de områden där det varit hungersnöd periodvis så är det därför sannolikt så att det finns skillnader. Till den allra största delen beror dock sannolikt de uppmätta skillnaderna på skillnader i utbildning. Har du någon studie som visar på att det inte är så, så fram med den! 
  • Crnac
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 18:52:07 följande:

Haha berätta om min resa? Jag har inte gjort någon resa och även om jag gjort det så skulle jag inte diskutera det med någon som är så uppenbart färgad i sin uppfattning. Jag har ingen lust att hamna i någon propagandaskrift. Vad får dig att tro att jag är en våldsbejakande vänsterextremist?
    Du vill väl ha väldigt mycket flyktingar hit trots att du vet att det är jättedåligt för Sverige?

Detta är som du förstår både kontroversiella och vänsterextrema värderingar. Det handlar inte om någon propagandaskrift utan det kommer bli en faktabok som ska heta "Vänsterextremism, näthat och oikofobi"

Du får jättegärna vara anonym, det jag menade med "resa" var hur ditt starka hat gentemot Sverige började? Om det var någon speciell händelse som triggade igång det eller om du helt enkelt föddes med ett starkt hat emot fosterlandet.

Tack!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?