• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • AnnaKarinAK
    Enter Sandman skrev 2014-01-04 20:36:09 följande:

Sluta ljug och sluta projicera, 90% av svenska folket anser att såna som du är extrema och håller inte med dig i dina åsikter, det är dags att du tar till dig det nångång.
    Time for the sandman to enter the sand:

90 % av folket är bakbundna och ej förmögna att styra ditt påstende. Det ger 10 % utav befolkningen som redan är av samma åsikt. Vad ska man tro på?
  • Enter Sandman
    AnnaKarinAK skrev 2014-01-04 20:41:50 följande:
    Time for the sandman to enter the sand:

90 % av folket är bakbundna och ej förmögna att styra ditt påstende. Det ger 10 % utav befolkningen som redan är av samma åsikt. Vad ska man tro på?

Vill du ha svar på det där så får du formulera om det till begriplig svenska gärna med nån form av stringens.
  • Digestive
    Eugenie skrev 2014-01-04 19:13:36 följande:
    Det finns skolor i Sverige som har dragit in luciatåget, med motiveringen att Lucia var ett kristet helgon och därför är traditionen kränkande mot elever med andra religioner. TYVÄRR är det så. Sedan finns det dom som har modererat traditionen, t.ex. genom att förbjuda pepparkaksgubbar i tåget - för att det kan vara kränkande mot svarta. Finns även skolor som låtit en pojke vara lucia (eller annan uppblandning av de traditionella rollerna för pojkar och flickor i tåget), för att det anses vara kränkande mot homosexuella och transsexuella elever annars... Vidare finns det FÖRÄLDRAR som blivit kränkta över att barnen inte fått vara tomtar, då lärarna faktiskt velat ha ett "rent" kristet luciatåg... Luciatåg kan vara oerhört kränkande, verkar det!

Ja, skolorna utvecklas mer och mer till en samhällsinstans fri ifrån social friktion och därmed mer lättåtkomlig för fler. Välkommen till modern svensk kultur.
  • AnnaKarinAK
    Enter Sandman skrev 2014-01-04 20:41:18 följande:

Inte för alla, en del klarar helt enkelt inte av att ändra åsikt eller ta in nån annans synpunkt, trots att dom får ny kunskap, oavsett vem som levererar den.
    Det är såna människor jag har svårt att inte känna förakt för, i synnerhet när deras okunskap, prestige, svaghet och dumhet drabbar andra.

Och då syftar jag inte på dig.
    Glöm vitryssen nu. De hade sin storhetstid för 10 år sedan men ii år tar vi guld även utan deras destruktiva chorea-fasioner.
  • themia
    AnnaKarinAK skrev 2014-01-04 20:38:49 följande:
    Jg tycer det går över gränsen när kungen blir skjuten utan orsak utanför landets gränser, likt vår tidigare tappra kung kung Karl XII.

Karl XII tapper?? Vilken historiebok har du läst? Götiska förbundets, eller ...?

Karl XII var vår kungalängds störste loser. P.g.a. storhetsvansinne slarvade han bort den svenska stormakt hans föregångare på tronen byggt upp. 
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • AnnaKarinAK
    Crnac skrev 2014-01-04 20:46:56 följande:
    Verkligen inte, källa på det? Det är bara ni vänsterextremister som medvetet vill skada vårt kära fosterland.

Många är okunniga med.
    Som sagt det är vänsterarmen som somnar först först även om man ger sig ut i liften...
  • AnnaKarinAK
    themia skrev 2014-01-04 20:48:55 följande:
    Karl XII tapper?? Vilken historiebok har du läst? Götiska förbundets, eller ...?

Karl XII var vår kungalängds störste loser. P.g.a. storhetsvansinne slarvade han bort den svenska stormakt hans föregångare på tronen byggt upp. 
    Historier färblir bäst som de är utan fridstörare!
  • AnnaKarinAK

Alla borde veta att karuis och baktus gömmer sig bakom våra tänder. Istället för att förneka bör vi borsta gadden minst en gåpng om dagen

Svar på tråden Varför hatar folk SD?