• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 17:32:09 följande:

Försoning? Visste inte att det var krig.
    Jag försöker bara påvisa sd's rasism och varför man inte bör rösta på ett sådant parti.
    Tror inte du kan påverka någon på FL. Du är "preaching to the choir" så att säga.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • AnnaKarinAK
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 17:54:18 följande:

Tror inte en enda person resonerar så, detta är bara en del av de fördomar som avpixlat och annat skit sprider.

Klart att det finns intoleranta människor bland invandrare också, men då tycker jag att vi infödda svenskar bjuder in dessa till samtal istället för att som Sd och andra titta på dem med avsmak.

Med tolerans och en inbjudande hand kan vi öka integrationen, med avståndstagande blir effekten tvärtemot.
    Varför är det så svårt att förstå?
    Det finns nog någon som bryr sig i slutändan, dock ingen som bryr sig om din åsikt.
  • AnnaKarinAK
    Errol Flynn skrev 2014-01-04 18:00:23 följande:
    Tror inte du kan påverka någon på FL. Du är "preaching to the choir" så att säga.
    Tycker du bör hålla dig undan egna åsikter istället för att skapa dem. Fl är inte för alla, FL är för oss förnuftiga
  • AnnaKarinAK
    Eugenie skrev 2014-01-04 17:54:10 följande:
    Sven Stolpe t.ex.. Om du sedan insinuerar att det skulle bero på mentalsjukdom, så tror jag att du har fel. (Även om det såklart förekommer att mentalsjuka går vilse i religiösa grubblerier på olika sätt.)
    Man ska undvika att slicka på stolpar en vintrig lördags-kväll som denna. Även den som är mentalt sjuk vet bättre!
  • Naranjos
    themia skrev 2014-01-04 17:44:03 följande:
    Om en SUPERintelligent person konverterar till katolicismen, så är det annat i görningen än intelligent tänkande.
    Sannolikt en dragning till pedofeli….
  • Eugenie

Nä, nu har tråden spårat ur - och det gäller faktiskt personer på båda sidor!!!  Rynkar på näsan Nu lämnar jag den...

• AnnaKarinAK
    Naranjos skrev 2014-01-04 18:04:06 följande:
    Sannolikt en dragning till pedofeli….
    Tror det mer handlar om en stolle såld på dragspel. Vad tror du?
  • jeanette02
    themia skrev 2014-01-04 17:44:03 följande:
    Jag är född på 40-talet och inte fick jag någon annan religionsundervisning är strikt kristendom. Men jag fick lära mig att Jesus kunde gå på vattnet och förvandla vatten till vin.
    Jag överlevde dock och blev ateist, vilket knappast någon intelligent tänkande människa kan undvika.

Om en SUPERintelligent person konverterar till katolicismen, så är det annat i görningen än intelligent tänkande.
    Du verkar ha svårt att skilja på att man kan ha en tro men det innebär inte att man tar allt för sanning som står i bibeln. De katoliker jag känner vet mycket väl att det är en sak med t ex skapelseberättelsen och den faktiska mest troliga sättet livet uppkommit på.
    För de som jag känner som är katoliker är även väldigt intelligent människor och det är människor som arbetar inom traditionell vetenskap biologer, läkare e c t.
    Sedan finns det alltid hjärntvättat folk och då pratar vi om något annat...
  • AnnaKarinAK
    Eugenie skrev 2014-01-04 18:06:07 följande:
    Nä, nu har tråden spårat ur - och det gäller faktiskt personer på båda sidor!!!  Rynkar på näsan Nu lämnar jag den...
    Halleluja, prisad vare gud som skänkt oss jorden att stå på!
  • Jenn86
    Erizajo skrev 2013-10-30 09:13:16 följande:
    Jag håller med dig ts! När vi svenskar inte ska få fira lucia eller se på Kalle anka som vanligt på julen då har det gått för långt!
    Jag har helt missat det där med att svenskar inte får fira lucia. Upplys mig snälla.
    Och det var Disney som tog bort scener ur Kalles Ankas Jul, inte SVT.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?