• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Rataxes
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-07 09:44:17 följande:
    Förstår du ens själv vad du skriver?
    Knappast, hen är ju analkist.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-07 09:44:17 följande:
    Förstår du ens själv vad du skriver?
    Rataxes skrev 2014-01-07 09:54:58 följande:
    Knappast, hen är ju analkist.
    Det handlar väl mest om man väljer att vilja förstå eller om man föredrar att göra sig lustig över andra.

Analkist. Kommer osökt att tänka på gossebarnet som hade sidfoten "Jag köper alltid blandfärs för då vet jag att minst två djur dödats.

Jag tror att intresset för att debattera politik ibland är mindre än intresset för de egna piruetterna.

• Rataxes
    effemgea skrev 2014-01-07 10:18:14 följande:
    Det handlar väl mest om man väljer att vilja förstå eller om man föredrar att göra sig lustig över andra.

Analkist. Kommer osökt att tänka på gossebarnet som hade sidfoten "Jag köper alltid blandfärs för då vet jag att minst två djur dödats.

Jag tror att intresset för att debattera politik ibland är mindre än intresset för de egna piruetterna.

Men flicka lilla, är du nu framme med egna piruetter i ordekvilibrism? snart är din svans också här med hjärtliga ryggdunkningar. Kissa inte på dig av förtjusning nu bara.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2014-01-07 10:18:14 följande:

Nyss nämnde skribent ger ett minst sagt vimsigt intryck och har så gjort genom hela tråden. De flesta andra SD-hatare brukar man i alla fall kunna tolka hjälpligt, men på Digestive går åtminstone jag bet gång på gång. Det enda jag greppat är att vederbörande tycker om att kalla andra för lögnare.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-07 10:36:25 följande:
    Nyss nämnde skribent ger ett minst sagt vimsigt intryck och har så gjort genom hela tråden. De flesta andra SD-hatare brukar man i alla fall kunna tolka hjälpligt, men på Digestive går åtminstone jag bet gång på gång. Det enda jag greppat är att vederbörande tycker om att kalla andra för lögnare.
    Jag vet inte - tycker nog att man kan hitta språkfel hos oss alla - ofta skriver vi ju under någon slags tidspress också. I vart fall hade jag inga problem att förstå vad som menades i det första inlägget.

Men jag ber om ursäkt för att jag klumpade ihop dig och Rataxes i mitt svar.
  • effemgea
    Rataxes skrev 2014-01-07 10:22:15 följande:
    Men flicka lilla, är du nu framme med egna piruetter i ordekvilibrism? snart är din svans också här med hjärtliga ryggdunkningar. Kissa inte på dig av förtjusning nu bara.
    Tror inte att du kan utgår från dig själv i dina tolkningar av andra, då blir det bara blandfärs kvar.
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 21:42:07 följande:
    Nej. Jag tycker de ska få akut vård och sedan utvisas med sina föräldrar. Såsom migrationsverket sagt. Och det är inte kontroversiellt att lämna landet när man inte får vara kvar. De har fått sin sak prövad (och vi har generösa regler) och överklagat i olika instanser. Är det nej så måste man respektera detta. Det ska inte belönas.

Nu ska jag kolla på film. God natt.
    Glömde, jo jag har 2 söner.
    Nu vred du på perspektivet, även om jag håller med i sak när det gäller föräldrarna.
    Barnen har inte fått sin sak prövad.
    Barnen är alltid oskyldiga.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-07 09:04:42 följande:

Ah nu kom den rätta sidan fram, ska du inte ta till de vanliga vokabulären som kommunist och vänsterextremist också?

Nä men jag är jättetrött på långa haranger om heder. Nåt står inte rätt till. Det är inte första tråden vi diskuterar "heder".
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-01-07 12:04:36 följande:
    Nu vred du på perspektivet, även om jag håller med i sak när det gäller föräldrarna.
    Barnen har inte fått sin sak prövad.
    Barnen är alltid oskyldiga.

Du tycker att föräldrarna ska utvisas utan sina barn då eller? Det tyckte jag inte var humant.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 21:42:07 följande:
    Nej. Jag tycker de ska få akut vård och sedan utvisas med sina föräldrar. Såsom migrationsverket sagt. Och det är inte kontroversiellt att lämna landet när man inte får vara kvar. De har fått sin sak prövad (och vi har generösa regler) och överklagat i olika instanser. Är det nej så måste man respektera detta. Det ska inte belönas.

Nu ska jag kolla på film. God natt.

Glömde, jo jag har 2 söner.

Det kanske var dina söner jag hörde häromdagen som diskuterade en kiosk i området.

Barn 1: bor du vid den där butiken på x-gatan?

Barn 2: ja tyvärr, det där är en turkbutik och där kan msn inte handla.

Du kanske myser av välbehag men jag tycker det är skrämmande vart samhället är på väg. De här barnen återger sannolikt det föräldrarna pratar om. Denna inställning är mer förödande än all invandring i världen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?