• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Ermenegildo
    Philipsson skrev 2014-01-08 10:29:04 följande:
    Du låter som en valarbetare från Alliansen.

Sverige har visst har varit betydligt rikare än nu och Sverige var tidigare ett bättre land än nu. På 70-talet hade Sverige i princip 0% arbetslöshet.

debatt.svt.se/2012/09/29/forfarlig-tystnad-om.../
    Nej, Sverige och svenskarna har aldrig varit rikare än nu. Det är inte en åsiktsfråga utan en ren faktafråga. http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Loner/ 

Dessutom är vi friskare och lever längre.

Arbetslösheten är högre, ja, men det är inte ett enskilt svenskt problem och inte kopplat till invandring, eftersom du ser samma utveckling i andra europeiska länder. Ett land  med låg invandring som Ungern ar ökat sin arbetslöshet mycket mer än Sverige, de senaste 13 åren http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsloshet/Arbetsloshet---internationell-jamforelse/?from12589=&to12589=&columns12589=,1,2,32,&diagroupa=diagram_2&diagroupb=&currentDia=diagram_2

Såna här diskussioner blir bättre om man utgår ifrån fakta...
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • sjuttiofemman
    Ermenegildo skrev 2014-01-08 11:50:07 följande:
    Nej, Sverige och svenskarna har aldrig varit rikare än nu. Det är inte en åsiktsfråga utan en ren faktafråga. www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Loner/ 

Arbetslösheten är högre, ja, men det är inte ett enskilt svenskt problem och inte kopplat till invandring, eftersom du ser samma utveckling i andra europeiska länder. Ett land  med låg invandring som Ungern ar ökat sin arbetslöshet mycket mer än Sverige, de senaste 13 åren www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsloshet/Arbetsloshet---internationell-jamforelse/&to12589=&columns12589=,1,2,32,&diagroupa=diagram_2&diagroupb=&currentDia=diagram_2

• Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-08 11:20:16 följande:

Japp, allt är invandrarnas fel. Borde ha förutsett det svaret. Självkritik är inte Sd/SvP:s starka sida.
    Nej är det något vi har fått lära oss från media så är det att allt är svenskens fel. Rasismen som genomsyrar samhället förstör för alla.

www.dn.se/debatt/missbruka-inte-kampen-mot-framlingsfientligheten/

England består visst av 77% rasister.

www.express.co.uk/news/uk/452422/Almost-80-per-cent-of-Britons-want-a-cut-in-immigration

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-08 11:29:48 följande:

Referenslitteratur från 1994, högaktuellt alltså. Är det inte bättre med statistik från en mer seriös källa som tex SCB?
    På sidan finns siffror från 2012 även. Sidan uppdateras.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-08 11:31:30 följande:

Du och Sd pratar ofta om att alla problem löser sig bara vi tar emot färre människor. Hur?
    Du förstår inte själv att integration blir bättre med färre individer? Hur är det möjligt? Vi är näst sämst i Europa på integration men du tror att vi blir bättre av större volymer?

Ullenhag: Tar tio år för en kvinna

Enligt integrationsminister Erik Ullenhag tar det i snitt sju år för en man och tio år för en kvinna att komma ut på arbetsmarknaden och försörja sig själv i Sverige. Siffrorna han hänvisar till kommer från Långtidsutredningen 2011, och bygger på statistik över kommunmottagna flyktingar och anhöriga fram till 2008. 

– Det var snittet. Sen vet vi också att det kommer ännu mer lågutbildade nu, så det betyder att det tar betydligt längre tid, sa han till Sveriges Radio i september.

Färskare siffror från SCB visar att det i dag sker en något snabbare etablering. Enligt statistik till 2010 för kommunmottagna jobbar hälften av männen efter fem år och hälften av kvinnorna efter elva år.

• Anton Chigurh
    sjuttiofemman skrev 2014-01-08 11:31:30 följande:

Du och Sd pratar ofta om att alla problem löser sig bara vi tar emot färre människor. Hur?
    Nä, alla problem löser sig inte på något sätt, men förhoppningsvis så löser det en hel del problem för dom som vi de fakto tar in, och givetvis bör ta in, i stället för som det är nu, bara skeppa ut dom på en massa suspekta boenden och i princip lämna dom åt sitt öde. Knappast en integrationspolitik värd namnet !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Errol Flynn

www.sydsvenskan.se/sverige/bidragen-riskerar-att-roja-gomdas-adresser/

Flera kommuner funderar på att följa Malmös exempel och ge papperslösa barnfamiljer möjlighet att söka och få försörjningsstöd – det som förr kallades socialbidrag. Nyordningen skapar ännu en målkonflikt mellan myndigheter. En person som en myndighet (polisen) ska förpassa ur landet får hjälp av en annan (socialtjänsten) att rota sig i Sverige.

Bara i Sverige.....varför bemöda sig att söka asyl när man till slut väljer själv. De fredade zonerna blir alltfler.

• pidda
    Ermenegildo skrev 2014-01-08 11:50:07 följande:
    Nej, Sverige och svenskarna har aldrig varit rikare än nu. Det är inte en åsiktsfråga utan en ren faktafråga. www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Lo...

Arbetslösheten är högre, ja, men det är inte ett enskilt svenskt problem och inte kopplat till invandring, eftersom du ser samma utveckling i andra europeiska länder. Ett land  med låg invandring som Ungern ar ökat sin arbetslöshet mycket mer än Sverige, de senaste 13 åren www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Ar...

Arbetslösheten är ju mycket högre bland utrikes födda än hos svenskar, alltså är arbetslösheten kopplad till invandring. Detta är allmänt känt men du saknar grundläggande kunskaper märker jag. Här är en PÅLITLIG källa om invandring och integration:

År 2011 förvärvsarbetade 82% av de inrikes födda och 57% av de utrikes födda i åldrarna 20-64 år 
    http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Levnadsforhallanden/Levnadsforhallanden/Integration---analys/224581/224589/Behallare-for-Press/367983/
  • pidda
    Errol Flynn skrev 2014-01-08 15:55:53 följande:
    www.sydsvenskan.se/sverige/bidragen-riskerar-.../

Flera kommuner funderar på att följa Malmös exempel och ge papperslösa barnfamiljer möjlighet att söka och få försörjningsstöd – det som förr kallades socialbidrag. Nyordningen skapar ännu en målkonflikt mellan myndigheter. En person som en myndighet (polisen) ska förpassa ur landet får hjälp av en annan (socialtjänsten) att rota sig i Sverige.

Bara i Sverige.....varför bemöda sig att söka asyl när man till slut väljer själv. De fredade zonerna blir alltfler.
    Det är verkligen skrämmande utveckling att våra politiker skänker bort våra surt förvärvade skattepengar till människor som vistas illegalt i landet. De har genomgått prövning hos migrationsverket och två migrationsdomstolar som alla tre instanser kommit fram till att de inte har rätt att stanna i Sverige. Detta myndighetsbeslut struntar alltså Malmö kommuns socialkommunalråd i och delar lättvindigt ut våra skattepengar till dessa papperslösa människor.

Mycket anmärkningsvärt att en myndighet trotsar ett myndighetsbeslut. Mycket anmärkningsvärt att man skänker svenska skattepengar till människor som ej är svenska medborgare och som dessutom blivit utvisade ut landet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?