• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 12:17:03 följande:
    Vi behöver inte förbjuda fattigdom. Bara tiggeri på våra gator.
    Vi ska väl inte ha kåkstäder runt våra storstäder? Rumänien och Bulgarien får själva ta hand om sina invånare. Inte vårt problem. Nån måtte får det vara. Får de socbidrag också kan vi räkna med en jäkla tillströmning.

Så fattigdom är OK bara du inte ser den. Nu tigger de och det är inte samma sak som att få socbidrag och mig veterligen finns inga planer på att ge tiggare från Rumänien och Bulgarien socialbidrag eller varför tar du upp det som en möjlighet?

Jag tycker det vore utmärkt att förbjuda fattigdom. Vi bor alla på samma planet och i det stora hela påverkar allt A gör B och vice verse så jag ser det inte bara som en humanitär gärning utan något som i det stora gagnar alla. 
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-06 12:39:05 följande:
    Nej, jag förstår det.

Du är säkert rätt representativ för sverigedemokrater i din syn på invandring/flyktingpolitik

Du menar att Sverige bara ska ta in de bästa av de bästa, att vi ska stoppa flyktinginvandringen helt, att de som inte är självförsörjande efter ett antal år ska utvisas.

Som sagt. Jag tror att du är mycket representativ - även om partiet officiellt uttrycker sig lite mer politiskt korrekt.
    Nej jag menar att vi ska ta emot flyktingar på en rimlig nivå. Som ex våra nordiska grannländer. Vi behöver inte ta emot flest. I förhållande till tex Tyskland tar vi emot 8 ggr fler i jämförelse till folkmängd. Storbritannien 7 gånger fler. Frankrike 5 gånger fler.
    Och har man bott här i 10 år utan att ens kunna språket eller försökt få ett jobb borde man få en fot i häcken. Och det är endast min personliga åsikt.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 12:18:17 följande:
    ALLA syrier får PUT. Vad är det du inte förstår? Och alldeles för många somalier och eritreaner på för lösa och påhittade grunder.
    Ja, ALLA syrier får i dagsläget (fullt inbördekrig råder där) PUT. Men vad är det du inte förstår?

Sverige lovar ju INTE som du påstod PUT till "alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner)".

Min fråga kvarstår fortfarande. Var du felinformerad eller var detta ett medvetet försök att misleda andra människor till att tro att det förhåller sig så?

Nu är "alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner)" inte det samma som alla syrier, alla eritrianer som som anses ha skyddsskäl och många somalier.

Varför försökte du vilseleda med sådana svepande falska sanningar bara för att DU verkar tycka att det är för generöst och på "för lösa och påhittade grunder?

Att du har synpunkter om hanteringen ger dig inte rätt att skapa eget statistiskt underlag. 
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 12:39:41 följande:

Så fattigdom är OK bara du inte ser den. Nu tigger de och det är inte samma sak som att få socbidrag och mig veterligen finns inga planer på att ge tiggare från Rumänien och Bulgarien socialbidrag eller varför tar du upp det som en möjlighet?

Jag tycker det vore utmärkt att förbjuda fattigdom. Vi bor alla på samma planet och i det stora hela påverkar allt A gör B och vice verse så jag ser det inte bara som en humanitär gärning utan något som i det stora gagnar alla. 
    www.sydsvenskan.se/Pages/ArticlePage.aspx&epslanguage=sv

Jo det pratas om att tiggare ska kunna få försörjningsstöd. Samma rättigheter som illegala. Tandvård, sjukvård, skola osv.
  • Errol Flynn

www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/papperslosa-far-ratt-till-utokad-vard

Papperslösa barn får samma vård som svenska Den största förändringen gäller papperslösas barn upp till 18 år. De jämställs nu med svenska medborgare och kommer att få samma vård som alla andra barn.

Inte bara vård som inte kan anstå med andra ord.

www.dn.se/ledare/signerat/papperslosa-migrationspolitiken-rundas/

Bra artikel.

• nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 12:49:26 följande:
    www.sydsvenskan.se/Pages/ArticlePage.aspx?id=...

Jo det pratas om att tiggare ska kunna få försörjningsstöd. Samma rättigheter som illegala. Tandvård, sjukvård, skola osv.
    Bra artikel som på slutet sammanfattar alla olika medborgares rättigheter under nuvarande svensk lagstiftning.

Har du läst den själv? Den ger ett lite annat fokus än det du presenterade den under.

Det är ju intressant att notera att alla EU-medborgare med EU kort har rätt till exempelvis sjukvård, men att fattiga romer från EU-länder som inte har EU-kort pga av att de inte fått det av sina hemländer nekas sjukvård och att de därför kommer på tal för särskilt stöd för att inte som i sina egna hemländer ska misgynnas.

Jag tycker EU kunde pressa på mer om att medlemsländerna ska ta hand om sina egna invånare med höga böter och vitesföreläggande för länder som beter sig så skamligt åt som exempelvis Rumänien gör mot sina romer. Ett steg mot att förbjuda fattigdom - typ Glad.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 12:36:34 följande:
    Så du frågar mig rakt ut vad jag tycker om rasismen i tråden? De inläggen som du citerat från suffering eller vem det nu var har jag inte läst innan. De måste varit bortplockade när jag skummade igenom tråden. Jag har sett något inlägg där någon skrivit ordet neger och jag tycker inte att just ordet neger i sig är fult om man inte samtidigt tillskriver neger fula egenskaper. Jag har som sagt inte läst de värsta inläggen för jag antar att de blev bortplockade illa kvickt men det lilla jag sett som du citerat tycker jag är olämpligt. Jag har dock inte en aning om vem som skrev det. En medlem i SVP? En SDare? En AFA-mupp som vill smutskasta SD? En psyksjuk människa? Någon som bara tycker att det är roligt att provocera? Hursom tycker jag att det är trevligare om folk kan hålla god ton oavsett vilka åsikter man har. Dock känner jag inte att jag behöver sitta och fördöma vad andra människor tycker då jag inte känner dessa individer.
    Han har hängt här intensivt i flera år och sprutar ut "SD 2014!" och rasistiska uttalanden. NÅGON gång måtte väl även du ha märkt och klarat av att reagera på mer än på att andra påtalar hans rasistiska uttalanden?

En god ton kan inte skapas på ett forum när delar av deltagarna sitter med en pappåse över huvudet när det gäller flagranta övertramp och sedan behandlar samma personer seriöst inlägget senare. Det hela blir ju ingen diskussion då utan en fars. Det här gäller inte dig speciellt utan generellt.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 12:38:39 följande:
    Ekeroth? Ja han blev väl förlåten för han filmade bara. Har inga åsikter om det. Om vi ska gräva fram gamla synder kan vi sparka ut halva vår politikerkår.
    Reinfeldts son bla blev misshandlad av invandrare har jag för mig och skrev något om jävla blattar på Facebook. Jag såg inget fördömande av hans gode far för det.
    Ja, han åker runt och föreläser för SD. Nice role model... Än värre Almqvist som kommer på grönare kvist tack vara SD som belönar med feta mediakonsultuppdrag.

Varför ska vi fördöma Reinfeldt för vad hans son gjort och sonen har väl krupit till korset för sina generaliserande uttalanden? Sonen är dessutom inte med i moderaternas partitopp.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 13:01:21 följande:
    www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/papperslosa-far-ratt-till-utokad-vard

Papperslösa barn får samma vård som svenska Den största förändringen gäller papperslösas barn upp till 18 år. De jämställs nu med svenska medborgare och kommer att få samma vård som alla andra barn.

Inte bara vård som inte kan anstå med andra ord.

www.dn.se/ledare/signerat/papperslosa-migrationspolitiken-rundas/

Bra artikel.

Och problemet är..?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?