• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 12:47:45 följande:
    Nej jag menar att vi ska ta emot flyktingar på en rimlig nivå. Som ex våra nordiska grannländer. Vi behöver inte ta emot flest. I förhållande till tex Tyskland tar vi emot 8 ggr fler i jämförelse till folkmängd. Storbritannien 7 gånger fler. Frankrike 5 gånger fler.
    Och har man bott här i 10 år utan att ens kunna språket eller försökt få ett jobb borde man få en fot i häcken. Och det är endast min personliga åsikt.
    Så du har ändrat dig - eller är det så att du inte finner någon mening med att vara konsekvent?

"Stoppa flyktinginvandringen helt några år och utvisa alla som efter ett visst antal år inte är självförsörjande/kan svenska" är ett citat från signaturen Errol Flynn från den här tråden.

Ett annat påstående från samma signatur i denna tråd är att vi bara ska satsa på de bästa av de bästa.

Eftersom vi just nu behandlar diskussionen om diskussionen så tror jag att detta är en orsak till förvirringen bland många sverigedemokrater, medan vi övriga tenderar att stå för vad vi sagt så tenderar sverigedemokrater att glömma eller förneka tidigare uttalanden.

Det är klart att integrationen vore enklare om det utbröt inbördeskrig i Norge och i princip alla flyktingar som kom till Sverige var norrmän - men så ser inte världen ut. Just nu är det flest syrier som kommer till Sverige, den beror inte på att svenska politiker anser att syrier är särskilt lättintegrerade utan att förhållandena i Syrien är sådana att människor tvingas fly därifrån.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-01-06 13:35:57 följande:
    Ja, han åker runt och föreläser för SD. Nice role model... Än värre Almqvist som kommer på grönare kvist tack vara SD som belönar med feta mediakonsultuppdrag.

Varför ska vi fördöma Reinfeldt för vad hans son gjort och sonen har väl krupit till korset för sina generaliserande uttalanden? Sonen är dessutom inte med i moderaternas partitopp.
    Var det inte så att Ekeroth  la ut en redigerad snyftversion av partitopparnas babbande och viftande - och först när Expressen presenterade hela versionen fick den ryggradslöse lögnaren krypa till korset.

Åtminstone är det så jag minns det hela, att  Ekeroth grät strida strömmar på nätet över de övergrepp patrioterna utsatts för på Kungsgatan.

Ungefär som rullstolsfyllot som ljög om att han blivit rånad av invandrare - var det näringspolitisk talesperson för SD han var?

Dessvärre verkar begreppet personlig moral vara totalt okänt bland sverigedemokrater, och det är kanske därför man uppfattar dem som så oerhört osvenska.

Varför skulle egentligen Suffering vara bättre än partitopparna - hen resonerar förmodligen så att hen är en precis lika god lögnare som de i ledningen - att ändamålet helgar medlen och att ingen lögn är för stor för att inte kunna användas i den patriotiska sanningens tjänst.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-01-06 15:05:38 följande:
    Var det inte så att Ekeroth  la ut en redigerad snyftversion av partitopparnas babbande och viftande - och först när Expressen presenterade hela versionen fick den ryggradslöse lögnaren krypa till korset.

Åtminstone är det så jag minns det hela, att  Ekeroth grät strida strömmar på nätet över de övergrepp patrioterna utsatts för på Kungsgatan.

Ungefär som rullstolsfyllot som ljög om att han blivit rånad av invandrare - var det näringspolitisk talesperson för SD han var?

Dessvärre verkar begreppet personlig moral vara totalt okänt bland sverigedemokrater, och det är kanske därför man uppfattar dem som så oerhört osvenska.

Varför skulle egentligen Suffering vara bättre än partitopparna - hen resonerar förmodligen så att hen är en precis lika god lögnare som de i ledningen - att ändamålet helgar medlen och att ingen lögn är för stor för att inte kunna användas i den patriotiska sanningens tjänst.
    Jo, en egen ihopklippt version där allt komprometterande var bortredigerat. Snyft, snyft sedan hoppsan det där är ju jag och mina SD-polare som gör och säger precis det vi sa att vi inte hade gjort. och sagt

Senaste draget är att Ekeroth krävt ca 700 000 kronor av DN som i sin rapportering av händelsen använt bilder ur järrörsfilmen. Han hävdar upphovsrätt och hotade med att stämma om inte fakturan betalades:

http://www.svt.se/nyheter/sverige/kent-ekeroth-hotar-stamma-dn

Ja, han kopierar det sämsta beteendet från SD-håll.
  • sjuttiofemman

Sd's vice ordf i Landskrona anser att det är djupt rotat inom islam att våldta kvinnor. Och sen när han konfronteras med det så anser han sig som misstolkad trots bevis. PK-fasaden gör sig påmind igen.

wp.me/p2oCcR-3hG

• Dansar alltid nykter
    nihka skrev 2014-01-06 15:24:03 följande:
    Jo, en egen ihopklippt version där allt komprometterande var bortredigerat. Snyft, snyft sedan hoppsan det där är ju jag och mina SD-polare som gör och säger precis det vi sa att vi inte hade gjort. och sagt

Senaste draget är att Ekeroth krävt ca 700 000 kronor av DN som i sin rapportering av händelsen använt bilder ur järrörsfilmen. Han hävdar upphovsrätt och hotade med att stämma om inte fakturan betalades:

www.svt.se/nyheter/sverige/kent-ekeroth-hotar...

Ja, han kopierar det sämsta beteendet från SD-håll.
    Det är bara så skitroligt.
    Undra vilken pr-konsult han anlitat angående det.
    Jaså du har varit med i en skandal och videofilmat det.
    Men du vill helst att folk glömmer bort det.
    Jamen då är mitt råd att du stämmer de som har visat filmen, då kommer de garanterat glömma bort det.
    Fast det roligaste i den filmen är nog när de går och bär på rören och man hör hur ekeroth säger.
    "vi försvarar oss bara" 
    Får en att tänka på nån full fjortis på midsommarafton fest.
  • nihka
    Dansar alltid nykter skrev 2014-01-06 16:18:28 följande:
    Det är bara så skitroligt.
    Undra vilken pr-konsult han anlitat angående det.
    Jaså du har varit med i en skandal och videofilmat det.
    Men du vill helst att folk glömmer bort det.
    Jamen då är mitt råd att du stämmer de som har visat filmen, då kommer de garanterat glömma bort det.
    Fast det roligaste i den filmen är nog när de går och bär på rören och man hör hur ekeroth säger.
    "vi försvarar oss bara" 
    Får en att tänka på nån full fjortis på midsommarafton fest.
    Haha. Ja, inte det klokaste av beslut, men det kanske var kris i julklappskassan för Ekeroth, men något tillskott blev det inte.

Detaljen som etsade fast sig för mig var Ahlqvists kommentar: "Det funkar alltid att vara ögontjänare" om järnrörsgängets redogörelse till polisen på plats. Det visade så tydligt hur väl medveten han var om sitt och de andras agerande och vilka dimridåer som krävdes för att rädda skinnet om än tillfälligt. Sedan verkade han dessutom NÖJD med hur kvällen hade avlöpt: "Ganska kul kväll".Kräks
  • Philipsson

Relativt välutbildade svenska ungdomar flyttar till Norge för att jobba, och outbildade/icke-svensktalande flyktingar flyttar hit för att bli försörjda.

Nån som tror att  denna utveckling är positiv för Sverige?

• effemgea
    Philipsson skrev 2014-01-06 18:20:04 följande:
    Relativt välutbildade svenska ungdomar flyttar till Norge för att jobba, och outbildade/icke-svensktalande flyktingar flyttar hit för att bli försörjda.

Själv är jag för gammal och för fast rotad för att ens tänka tanken på att flytta till ett annat land för att jobba. Men det behöver ju knappast vara ett hinder för att man ska sympatisera med ungdomar som inte är så provinsiella som jag och ibland ser hela världen som en potentiell arbetsmarknad. Det är väl bara bra att vår mentalitet utvecklas att vi blir mindre nationalistiska och isolationistiska.

Sen är ju Norge ett specialfall - en expansiv oljeekonomi -  lockar naturligtvis många, särskilt som svenska och norskan är så lika att de nästan kan sägas vara dialekter av samma språk.
  • Missermajser
    Philipsson skrev 2014-01-06 18:20:04 följande:

En väldigt massa folk flyttar hit eller inte hit men jobbar ändå här glömde du att påpeka.  
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 13:14:31 följande:
    Bra artikel som på slutet sammanfattar alla olika medborgares rättigheter under nuvarande svensk lagstiftning.

Har du läst den själv? Den ger ett lite annat fokus än det du presenterade den under.

Det är ju intressant att notera att alla EU-medborgare med EU kort har rätt till exempelvis sjukvård, men att fattiga romer från EU-länder som inte har EU-kort pga av att de inte fått det av sina hemländer nekas sjukvård och att de därför kommer på tal för särskilt stöd för att inte som i sina egna hemländer ska misgynnas.

Jag tycker EU kunde pressa på mer om att medlemsländerna ska ta hand om sina egna invånare med höga böter och vitesföreläggande för länder som beter sig så skamligt åt som exempelvis Rumänien gör mot sina romer. Ett steg mot att förbjuda fattigdom - typ Glad.
    Jag har läst artikeln.
    Rumänien ex borde definitivt böta för att de låter övriga EU ta hand om deras medborgare.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?