• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 20:31:13 följande:
    Jag trodde att det var ganska självklart att det är flyktinginvandring som åsyftas. Invandring (arbete, kärlek, studier) är inget problem då dessa allt oftast inte belastar skattebetalarna. Undantaget anhöriginvandringen och den borde strypas bums också tycker jag. Är man inte självförsörjande ska man inte ta hit fler som ska försörjas. Men sitt och leta ord istället för att diskutera frågan. Det kommer du långt på.
    Att ge fristad åt en person som flytt från förföljelse och dödshot är en humanitär åtgärd och en självklarhet för de flesta svenskar. Det skulle förvåna mig om du inte håller med om det.

Att sedan neka hens närmaste anhöriga (man/hustru, barn och kanske en åldrad mor) att få komma efter är inkonsekvent och ovärdigt ett välbärgat land som Sverige.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-01-06 20:59:02 följande:
    Att ge fristad åt en person som flytt från förföljelse och dödshot är en humanitär åtgärd och en självklarhet för de flesta svenskar. Det skulle förvåna mig om du inte håller med om det.

Att sedan neka hens närmaste anhöriga (man/hustru, barn och kanske en åldrad mor) att få komma efter är inkonsekvent och ovärdigt ett välbärgat land som Sverige.
    Nja. Jag tycker att man ska vara självförsörjande innan man får ta in maka och barn. Absolut inga åldriga föräldrar tack! Äldrevården går på knäna som det är. Vi behöver inte fler äldre och handikappade som ska äta upp resurserna våra egna gamla behöver. Då ska man betala varenda krona själv.

Och vi har gett fristad åt väldigt många genom flera årtionden. Och det ska vi fortsätta göra fast i mindre volymer om det ska vara hållbart. Då blir integrationen bättre också. Att ta in 100 000-tals människor och placera arbetslösa i ghetton gynnar inte invandrarna och absolut inte oss svenskar. Husby-kravallerna är ett symptom på att det inte är som det ska.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Naranjos
    themia skrev 2014-01-06 20:59:02 följande:

Här är vi helt eniga. Jag tycker också att vi kan ge fristad åt EN person….. Det klarar vi av. (tack för bjudningen.. ;) )
  • Missermajser
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 20:56:04 följande:
    Om man arbetar är man här på lika villkor som oss svenskar. Kärlek utgår jag från att det är som när jag fick försörja mitt ex från Nya Zealand. Jag fick betala alla hans omkostnader tills han hittade arbete och när han uppsökte sjukvården fick vi betala tusenlappar.
    Studier, kanske vi får en liten ärtig student som jobbar kvar här efter att studierna avslutats. Ser du verkligen ingen skillnad mellan dessa och en asylsökande som tar i snitt 7-10 år att få i arbete?
    Jodå men eftersom vi svenskar inte är bättre begåvade än andra så får ju även dessa tillskott bieffekter på efterfrågan och prisutveckling. Utbildnings och arbetsmarknaden gynnar vissa parter men även de svenskar som kostar skattebetalarna massa pengar blir ju fler.
  • themia
    sanna70 skrev 2014-01-06 11:38:55 följande:
    Miljöparti, inte värt att prata om egentligen. Deras ideal är väldigt bra men också väldigt 
    långsökta och dem lever i en annan slags verklighet.
    Jag säger INTE att vi ska sluta bry oss om vårt miljö dock måste vi kunna leva också och
    alla har inte möjlighet att cykla till jobbet.Om dem får som dem vill kommer bara dem som har det
    bra ställt att kunna köra.. Logik..? Detta är bara ett exempel.
    Din uppfattning om Miljöpartiet tyder på att du är dåligt påläst och fallit för Sverigedemokraternas propaganda som verkligen härstammar från en främmande planet

Här kan du studera vad Miljöpartier VERKLIGEN vill.
    Ta dig tid och läs. Vem vet, du kanske får en drastiskt annorlunda världsbild.
    http://www.mp.se/om/partiprogram 
  • Errol Flynn
    Missermajser skrev 2014-01-06 21:14:29 följande:
    Jodå men eftersom vi svenskar inte är bättre begåvade än andra så får ju även dessa tillskott bieffekter på efterfrågan och prisutveckling. Utbildnings och arbetsmarknaden gynnar vissa parter men även de svenskar som kostar skattebetalarna massa pengar blir ju fler.
    Ja och var ska vi göra av dom svenskarna som bara kostar då? Ska vi fråga om Australien vill ha dom och försörja dom x antal år?
    Och med svenskar anar jag att du även menar invandrare med svenskt medborgarskap? För då blir ju gruppen ännu större. Många kan inte ens svenska.
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 21:05:03 följande:
    Nja. Jag tycker att man ska vara självförsörjande innan man får ta in maka och barn. Absolut inga åldriga föräldrar tack! Äldrevården går på knäna som det är. Vi behöver inte fler äldre och handikappade som ska äta upp resurserna våra egna gamla behöver. Då ska man betala varenda krona själv.

Och vi har gett fristad åt väldigt många genom flera årtionden. Och det ska vi fortsätta göra fast i mindre volymer om det ska vara hållbart. Då blir integrationen bättre också. Att ta in 100 000-tals människor och placera arbetslösa i ghetton gynnar inte invandrarna och absolut inte oss svenskar. Husby-kravallerna är ett symptom på att det inte är som det ska.
    Tänk dig att det gällde dig själv, skulle du då vara lika säker i korken? Tillåt mig tvivla.

Sverige är ett i jämförelse mycket glest befolkat land. Vår ekonomi och utveckling mår bra av en ökad befolkning.
    Majoriteten av de invandrade är helt självförsörjande efter några år och bidrar till skatteunderlaget.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-01-06 21:21:41 följande:
    Tänk dig att det gällde dig själv, skulle du då vara lika säker i korken? Tillåt mig tvivla.

Sverige är ett i jämförelse mycket glest befolkat land. Vår ekonomi och utveckling mår bra av en ökad befolkning.
    Majoriteten av de invandrade är helt självförsörjande efter några år och bidrar till skatteunderlaget.
    Arbetskraftinvandrare kanske är självförsörjande efter några år. Flyktinginvandrarna är det inte. Var har du läst det? Som inte är en vinklad glädjekalkyl.
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 13:01:21 följande:
    www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/papperslosa-...

Papperslösa barn får samma vård som svenska Den största förändringen gäller papperslösas barn upp till 18 år. De jämställs nu med svenska medborgare och kommer att få samma vård som alla andra barn.

Inte bara vård som inte kan anstå med andra ord.

www.dn.se/ledare/signerat/papperslosa-migrati.../

Bra artikel.
    Menar du att vi ska neka oskyldiga barn sjukvård?
    Tänkte du inte lite väl fort nu? Eller, du kanske inte har egna barn?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?