• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • themia
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-14 13:29:37 följande:
    VIlken störtlöjlig kommentar. Det är DU som hävdar att SD är lögnaktiga. Ingen annan kan vidimera eller bekräfta eller dementera det förutom DU. Har du någon källa på att SD ljuger, ens?
    Om du till att börja med visa VAR jag påstått att SD-are är lögnaktiga!

DU skrev att SD-are anklagats för att vara lögnaktiga och hänvisade till artikel som inte har ett skvatt med saken att göra. Jag undrade hur du hade tänkt, om du nu hade det.

Det får vara nån måtta på väderkvarnsviftandet!

Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • UniqueSnowflake

Öh, sån här är ordningen:

Stormvind skrev 2014-01-14 08:51:48 följande:
    Och eftersom SD blivit anklagade för att vara lögnare är dagens avslöjande ytterst intressant.

www.aftonbladet.se/kultur/article12711238.ab
    themia skrev 2014-01-14 10:07:04 följande:
    Menar du att artikeln skulle göra SD-are mindre lögnaktiga?
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-14 13:29:37 följande:
    VIlken störtlöjlig kommentar. Det är DU som hävdar att SD är lögnaktiga. Ingen annan kan vidimera eller bekräfta eller dementera det förutom DU. Har du någon källa på att SD ljuger, ens?
    themia skrev 2014-01-14 15:27:17 följande:
    Om du till att börja med visa VAR jag påstått att SD-are är lögnaktiga!

DU skrev att SD-are anklagats för att vara lögnaktiga och hänvisade till artikel som inte har ett skvatt med saken att göra. Jag undrade hur du hade tänkt, om du nu hade det.

Det får vara nån måtta på väderkvarnsviftandet!

Så, DU menar att SD är lögnaktiga. Vad baserar du detta på?

What does the fox say? -^^,--,~
  • Ermenegildo
    Philipsson skrev 2014-01-14 07:38:11 följande:
    Hört talas om keynesianismen?

Är detta nåt dagis eller vad?
    Ja, men vad har det med saken at göra? Menar du att den individuella friheten ökar om staten intervenerar för att minska effekten av konjunkturcykler?

"Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta", hört talas om det?
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-14 14:39:46 följande:
    Har Avpixlat kartlagt tusentals människors åsikter?

Ibland blir uthängningarna fel men jag ser inget fel i att dömda brottslingar hängs ut när grova brott begåtts. Då får man skylla sig själv.

Dömda brottslingar borde inte hängas ut, men det är en annan diskussion.

Politiska motståndare, invandrare och meningsmotståndare hängs ut med bild, namn och kontaktuppgifter på Sveriges största rasistiska sajt. Som dessutom stöttas av Kent Ekeroth.

Det luktar så illa att det inte kan bli brunare än så.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-14 12:07:03 följande:
    www.expressen.se/debatt/overtramp-att-hanga-ut-anonyma-skribenter/

Nåt helt annat men väldigt tänkvärt.

Absolut, hon sätter fingret på tanken med att inte hänga ut dömda brottslingar som avpixlat så gärna gör.

Om det däremot kommer fram att politiker har önskat livet ur ensamkommande flyktingbarn, då är det en helt annan sak.

Däremot ska de privatpersoner som kopplats till användarnamnen låtas vara, hur mycket jag än vill låta dem skämmas för sina vidriga åsikter.
  • themia
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-14 15:50:01 följande:
    Öh, sån här är ordningen:

Så, DU menar att SD är lögnaktiga. Vad baserar du detta på?

Att man ska behöva förklara enkel logik för dig.
    Alltså:
    Jag frågade på vilket sätt artikeln gjorde SD-are mindre lögnaktiga (än de eventuellt var innan)
    Mao. Oavsett om de är lögnaktiga eller inte (vilket jag inte tar ställning till) så gör artikeln ingen skillnad

Begriper du nu då?
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • sjuttiofemman
    themia skrev 2014-01-14 20:11:33 följande:
    Att man ska behöva förklara enkel logik för dig.

Alltså:

Jag frågade på vilket sätt artikeln gjorde SD-are mindre lögnaktiga (än de eventuellt var innan)

Mao. Oavsett om de är lögnaktiga eller inte (vilket jag inte tar ställning till) så gör artikeln ingen skillnad

Begriper du nu då?

Sd ÄR lögnaktiga, se bara på deras PK-fasad. Det har framkommit vid flera tillfällen att Sd-politiker sagt att de måste lägga band på sig för allt kan en politiker inte säga.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-14 13:37:07 följande:
    Som sagt, det var ingen uthängning. Informationen gick att nå på Facebook och var öppen för alla, till och med om man inte ens hade FB-konto själv. De gjorde inget försök att dölja vare sig sina bilder, sina namn eller sina gärningar. 
    Jag var snabb och följde förloppet på både facebook och avpixlat. De hängdes ut med namn, adress, ålder, skola, uppgifter om föräldrar vilka de var och vad de jobbade med mm, mm, mm och kommetarerna var rent ut sagt vidriga. Nu pratar jag inte om kritiken mot vad de hade gjort utan kommentarerna om deras personer. Det hela var på sedvanlig avpixlatnivå vilket väl säger allt Kräks.
  • Ermenegildo
    sjuttiofemman skrev 2014-01-14 17:57:42 följande:

Absolut, hon sätter fingret på tanken med att inte hänga ut dömda brottslingar som avpixlat så gärna gör.
    Om det däremot kommer fram att politiker har önskat livet ur ensamkommande flyktingbarn, då är det en helt annan sak.
    Däremot ska de privatpersoner som kopplats till användarnamnen låtas vara, hur mycket jag än vill låta dem skämmas för sina vidriga åsikter.
    Jag är faktiskt inte alls övertygad om att det var rätt. Man borde ha kunnat skriva "hög SD-politiker" eller liknande. Att hänga ut dem med namn tycker jag är fel. Ska man inte göra det med kriminella - vilket jag inte tycker - så är det ytterst tveksamt om man ska göra det med SD-politiker som sprider sitt hat anonymt.

Man ska inte spela på SDs planhalva. De vill inget hellre än att kunna framställa motsidan som vänsterextrema, tårtkastande fanatiker. Medan de flesta SD-motståndare i själva verket är helt vanliga svenssons med hjärta och hjärna på rätt ställe.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • hajna
    Philipsson skrev 2014-01-13 20:46:56 följande:
    När det gäller "Bevara Sverige svenskt" så ser jag inget konstigt med en sån slogan, eftersom jag tror på nationalstaten.

Däremot tror jag inte på globalisering, en omskrivning för kapitalets totala makt, där människorna fungerar som blott spelpjäser.
    Den är ju lite konstig eftersom det står "bevara".
Svar på tråden Varför hatar folk SD?