• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-01-14 07:35:57 följande:
    Vadå fiktivt? Nationsgränserna speglar ju vår politiska historia + samtid, och jag heller aldrig påstått nåt annat.

Dock, jag förstår inte varför du talar om "biologi" och "etnicitet". Du vill ju avskaffa nationerna helt och hållet:

"På ena sidan står nyliberaler som Fredrik Segerfeldt som menar att fri invandring är svaret, och att priset är en slopad välfärdsstat. Vilket ju alltid har varit ­nyliberalernas mål i alla fall."

www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/karinpettersson/article18171090.ab

Vill jag? Nu gör du som vanligt och tolkar in lite väl mycket :)
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-14 07:17:53 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-19-89/m71647905.html

Här har du en hel tråd om det. Dessutom gick familjen själva ut i tidningar med namn och bild.

Du menar väl dem som blev erbjudna en stor lägenhet men det låg inte tillräckligt centralt så de tackade nej? Och att huset ska rivas eller inte verkar det råda delade meningar om. Några i tråden plockade fram ritningar från kommunen och enligt dessa låg villan  utanför det område där husen skulle rivas.

Är det då avpixlats sak att hänga ut dessa människor alldeles oavsett om huset ska rivas eller inte? Och för övrigt var nyhetsrapporteringen sådan så vad finns det att tvivla på? Varför skulle en kommun annars köpa loss en villa?

Att lägga ut det på Sveriges i särklass största samlingsplats för rasism har bara ett syfte: att hetsa mot invandrare och jaga röster till Sd.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-14 12:31:30 följande:
    Tror du din ton varit lika överslätande om det handlat om unga tonårsgrabbar med högerextrema sympatier som kritat ned platsen för ett tänkt "antirasistiskt möte"?

Antirasistiska sajter hänger inte ut barn och ungdomar med namn, bild och kontaktuppgifter. Där har du skillnaden!
  • UniqueSnowflake
    Errol Flynn skrev 2014-01-14 07:17:53 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-19-89/m71647905.html

Här har du en hel tråd om det. Dessutom gick familjen själva ut i tidningar med namn och bild.
    Du menar väl dem som blev erbjudna en stor lägenhet men det låg inte tillräckligt centralt så de tackade nej? Och att huset ska rivas eller inte verkar det råda delade meningar om. Några i tråden plockade fram ritningar från kommunen och enligt dessa låg villan  utanför det område där husen skulle rivas.
    What does the fox say? -^^,--,~
  • UniqueSnowflake
    themia skrev 2014-01-14 10:07:04 följande:
    Menar du att artikeln skulle göra SD-are mindre lögnaktiga?
    VIlken störtlöjlig kommentar. Det är DU som hävdar att SD är lögnaktiga. Ingen annan kan vidimera eller bekräfta eller dementera det förutom DU. Har du någon källa på att SD ljuger, ens?
    What does the fox say? -^^,--,~
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-14 12:59:00 följande:

Antirasistiska sajter hänger inte ut barn och ungdomar med namn, bild och kontaktuppgifter. Där har du skillnaden!
    Som sagt, det var ingen uthängning. Informationen gick att nå på Facebook och var öppen för alla, till och med om man inte ens hade FB-konto själv. De gjorde inget försök att dölja vare sig sina bilder, sina namn eller sina gärningar. 
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-14 13:37:07 följande:
    Som sagt, det var ingen uthängning. Informationen gick att nå på Facebook och var öppen för alla, till och med om man inte ens hade FB-konto själv. De gjorde inget försök att dölja vare sig sina bilder, sina namn eller sina gärningar. 

Tror du det bara har hänt en gång att avpixlat hängt ut invandrare eller meningsmotståndare..? Och även om man sätter ut sitt namn och bild på en sida på nätet så har avpixat ingen som helst rätt att sprida det vidare och dessutom lägga till kontaktuppgifter. Så länge man inte är en offentlig person det vill säga.

Sd ondgör sig oerhört över att researchgruppen även har hittat info om privatpersoner, det lustiga är ju att avpixlat och Sd gör exakt samma sak. Vad är skillnaden?
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-14 12:31:30 följande:
    Tror du din ton varit lika överslätande om det handlat om unga tonårsgrabbar med högerextrema sympatier som kritat ned platsen för ett tänkt "antirasistiskt möte"?
    Ja, givetvis. Ingenting på den här planeten, hade fått omständigheterna kring en dylik aktion att resultera i uthängning och uppmaningar om förföljelse - om det på något vis hade berört den här skribenten.

Det hade polisanmälts som vandalism, som sig bör. Och någon större reaktion än så, över politiskt protestklotter utfört av tonåringar, bör knappast uppstå.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-14 14:35:48 följande:

Tror du det bara har hänt en gång att avpixlat hängt ut invandrare eller meningsmotståndare..? Och även om man sätter ut sitt namn och bild på en sida på nätet så har avpixat ingen som helst rätt att sprida det vidare och dessutom lägga till kontaktuppgifter. Så länge man inte är en offentlig person det vill säga.

Sd ondgör sig oerhört över att researchgruppen även har hittat info om privatpersoner, det lustiga är ju att avpixlat och Sd gör exakt samma sak. Vad är skillnaden?

Har Avpixlat kartlagt tusentals människors åsikter?
    Ibland blir uthängningarna fel men jag ser inget fel i att dömda brottslingar hängs ut när grova brott begåtts. Då får man skylla sig själv.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-14 13:37:07 följande:
    Snacka skit - första blogginlägget uppmanade till och med till förföljelse. Det fanns snarare inget annat intresse än just uthängning inom en väldigt specifik krets - när artikeln då skrevs med sådana uppmaningar initialt samt kantades med diverse kontaktuppgifter därtill.

En uthängning handlar knappast om att enbart offentliggöra icke offentlig information. I det här fallet så skulle uppenbarligen en specifikt krets ta del utav händelsen samt visa tonåringarna "vart skåpet ska stå". Tonåringarna skulle med andra ord hängas ut för just sådana ögon.
    Sedan så kan Avpixlat efterkonstruera hur mycket de än önskar, skärmdumpningar med originalinlägget visar dock upp den tydliga meningen med hela artikelns existens.

Så lågt att det kan liknas med bottenmete.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?