• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Oldhen skrev 2014-01-15 05:53:52 följande:
    Jag skall rösta på SD. Alla jag känner skall rösta på SD. Det enda partiet som vill legalisera hash.
    Vad i hela fridens namn pekar på det? Tungan ute Någonting måste ha missuppfattats men tar gärna emot läsning.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-15 09:48:58 följande:
    Idioterna finns överallt - de "antirasistiska" kommentarsfältsmupparna hänger bara på andra ställen, och eftersom deras okonstruktiva hat ses som bättre och ädlare än "rasisternas" blir de inte lika stigmatiserade. Så enkelt är det. Personligen tycker jag alla näthatare, oavsett politisk hemvist, borde beläggas med internetförbud.

På den tiden Pär Ström hade Genusnytt (en jämställdistisk eller antifeministisk blogg, beroende på vem du frågar - du känner säkert till den) var det tätt mellan de osakliga angreppen från feminister i kommentarsfältet. Det togs för det mesta med jämnmod av bloggaren - han var väl van - men de gånger han ändå invände något verkade konsensus bland opponenterna vara något i stil med "sluta gnälla för helvete, du kränkta vita man". Till och med i morgonsoffor och debattprogram gjorde sig folk lustiga över det. Och då snackar vi inte kritik mot det han sa, utan mot honom som person. Rent pajaseri, alltså.

Som sagt, visst näthat är ädlare och bättre än annat.
    Hänvisa till deras hemvist.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-01-15 11:06:30 följande:
    Hänvisa till deras hemvist.
    Tja, ge mig en "antirasistisk" avpixlat-klon med kommentarsfält och jag ska visa dig den. IRM verkar ju inte ha något dylikt. Och tidigare nämnda Genusnytt, som förvisso inte har med SD att göra i varken positiv eller negativ riktning, stängdes ju ner delvis pga hot.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-15 11:26:57 följande:
    Tja, ge mig en "antirasistisk" avpixlat-klon med kommentarsfält och jag ska visa dig den. IRM verkar ju inte ha något dylikt. Och tidigare nämnda Genusnytt, som förvisso inte har med SD att göra i varken positiv eller negativ riktning, stängdes ju ner delvis pga hot.
    Med andra ord så antas det, att det andra lägret beter sig snarlikt. Finner inte mycket som tyder på det, även om extremgrupper - som exempelvis AFA - säkerligen gör det. En snabbtitt på exempelvis stora forum som Flashback, visar upp en ganska entydig sida av vulgärt uttryckta åsikter samt svårt etiskt försvarbara åsikter - bland just rasister.

Tror att man någonstans glömmer, att antirasismen finns i den generella Svensson - medan rasismen inte alls företräds av den generella svensken överhuvudtaget. Det finns helt enkelt en annan, och avsevärt lägre, koncentration utav dårar bland antirasister.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-01-15 11:53:52 följande:
    Med andra ord så antas det, att det andra lägret beter sig snarlikt. Finner inte mycket som tyder på det, även om extremgrupper - som exempelvis AFA - säkerligen gör det. En snabbtitt på exempelvis stora forum som Flashback, visar upp en ganska entydig sida av vulgärt uttryckta åsikter samt svårt etiskt försvarbara åsikter - bland just rasister.

Tror att man någonstans glömmer, att antirasismen finns i den generella Svensson - medan rasismen inte alls företräds av den generella svensken överhuvudtaget. Det finns helt enkelt en annan, och avsevärt lägre, koncentration utav dårar bland antirasister.
    Det finns ju en hel hoper rättshaveristtyper, på båda sidor - inte minst här på FL. Men det kanske du har missat?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-15 09:05:33 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article16997285.ab

Tycker du att denna man förtjänar att leva? Det han gjort är lika allvarligt som en anonym rasistisk kommentar antyder du?

AFA hänger ihop med vänstern.

Ja det finns säkert några som både är med i AFA och ung vänster precis som det finns sverigedemokrater som har kopplingar till extremhögern. Men vart vill du komma med det?

För övrigt skulle AFA och andra våldsbejakande organisationer på yttersta vänsterkanten inte existera om inte rasism och främlingsfientlighet fanns.

Ja han förtjänar att leva lika mycket som breivik och andra mördare. Dödsstraff löser inget och minskar inte brottslighet, åtminstone inte på den nivån. Men nu var det ju inte detta researchgruppen letade fram, eller hur?
  • Ermenegildo
    Digestive skrev 2014-01-15 11:53:52 följande:

Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-15 12:12:12 följande:

Ja det finns säkert några som både är med i AFA och ung vänster precis som det finns sverigedemokrater som har kopplingar till extremhögern. Men vart vill du komma med det?
    För övrigt skulle AFA och andra våldsbejakande organisationer på yttersta vänsterkanten inte existera om inte rasism och främlingsfientlighet fanns.

Ja han förtjänar att leva lika mycket som breivik och andra mördare. Dödsstraff löser inget och minskar inte brottslighet, åtminstone inte på den nivån. Men nu var det ju inte detta researchgruppen letade fram, eller hur?

Du skrev om politik och att researchgruppen inte hade med politik att göra. Eftersom de är AFA tycker jag att du har fel.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-15 12:07:07 följande:
    Det finns ju en hel hoper rättshaveristtyper, på båda sidor - inte minst här på FL. Men det kanske du har missat?
    Här på Familjeliv så kan nog balansen ses som ovanligt jämn - precis som antalet aktiva i politikforumet också kan ses som ovanligt få samt ovanligt jämna över partierna och blocken (trots att partier och blocken företräds ojämnt i realiteten).
    Man får dock inte missa faktumet - det finns extremt många fler antirasister i Sverige än rasister. I Sverige ligger antirasism som normen bland folket och därmed överstiger antalet skötsamma antirasister motsvarande rasister, med mer än råge.

Den lilla klick av människor som kliniskt kan klassas som rasister i Sverige, beter sig så illa generellt att hela gruppen likställs med ett illa beteende i allmänhet. Att påstå det samma om antirasism, skulle ligga på nivån som följer; att påstå att svensken beter sig generellt illa.

Det ser inte så ut, antirasister beter sig inte lika illa som rasister. Den lilla klick av antirasister som beter sig illa, den motsvarar så gott som hela gruppen av rasister. De städade rasisterna kan i princip räknas på fingrarna, medan de städade antirasisterna företräds av hela befolkningen i Sverige.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-15 12:37:32 följande:
    Här på Familjeliv så kan nog balansen ses som ovanligt jämn - precis som antalet aktiva i politikforumet också kan ses som ovanligt få samt ovanligt jämna över partierna och blocken (trots att partier och blocken företräds ojämnt i realiteten).
    Man får dock inte missa faktumet - det finns extremt många fler antirasister i Sverige än rasister. I Sverige ligger antirasism som normen bland folket och därmed överstiger antalet skötsamma antirasister motsvarande rasister, med mer än råge.

Den lilla klick av människor som kliniskt kan klassas som rasister i Sverige, beter sig så illa generellt att hela gruppen likställs med ett illa beteende i allmänhet. Att påstå det samma om antirasism, skulle ligga på nivån som följer; att påstå att svensken beter sig generellt illa.

Det ser inte så ut, antirasister beter sig inte lika illa som rasister. Den lilla klick av antirasister som beter sig illa, den motsvarar så gott som hela gruppen av rasister. De städade rasisterna kan i princip räknas på fingrarna, medan de städade antirasisterna företräds av hela befolkningen i Sverige.
    Att säga att antirasister inte beter sig lika illa som rasister var väl att ta i? Enligt SÄPO är våldsvänstern ett större hot än högerextremismen. Och knivhuggningarna i Kärrtorp var det väl också vänstern som stod för.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?